mensen die een 03/04 R6 hebben kunnen de hoeveelheid ingespoten brandstof bij verschillende gasposities regelen zonder powercommander!
zie onderstaande link.
http/www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=15407&page=1&pp=10
hier gaat het over de amerikaanse uitvoering en daar moet je eerst een draadje doorverbinding om in het diagnose menu te komen, maar bij de europese R6 hoef je dit niet te doen en kun je dus heel simpel het diagnose menu in om de wijzingen door te voeren.
je kunt dus als het goed is meteen hiermee beginnen:
P.S. ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd. zie het net pas staan. omdat je je motor zo waarschijnlijk veel te arm of veel te rijk af kunt stellen, zou je je blok er mee kunnen slopen. ik geef alleen de boodschap door, dus kom niet bij mij aan als je je blok opblaast of je kleppen verbrand.
misschien leuk om eens een R6 ( de mijne bijvoorbeeld ) op een testbank te zetten en kijken wat dit precies doet. ( paul ritzen. wanneer heb je tijd )
zie onderstaande link.
http/www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=15407&page=1&pp=10
hier gaat het over de amerikaanse uitvoering en daar moet je eerst een draadje doorverbinding om in het diagnose menu te komen, maar bij de europese R6 hoef je dit niet te doen en kun je dus heel simpel het diagnose menu in om de wijzingen door te voeren.
je kunt dus als het goed is meteen hiermee beginnen:
press both the "RESET" and "SELECT" while you turn the key to the “ON” position. Keeping them pressed for about 8 sec. you will see “DIAG” apprear.
Press “SELECT” once and you should see “CO”.
Now with “CO” on the LCD screen press both “RESET” and “SELECT” for about 2 sec. and you should see “C1”
Code C1: Fuel amount injected at 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed
Code C2: Fuel amount injected at 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine speed
Code C3: Fuel amount injected at 25% to 90% of throttle opening
Code C4: Fuel amount injected at 90% or more of throttle opening
Code C1:
At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races. Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
Code C2:
At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening. Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting changes.
Code C3:
At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening. Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
Code C4:
At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle. Adjustment to too lean a mixture will lead to engine breakdown. Adjustment by checking the A/F is recommended. In particular, to adjust on the leaner side, make a change of 1 to 2% at a time while checking for the result. 12 to 13 is a targeted A/F.
P.S. ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd. zie het net pas staan. omdat je je motor zo waarschijnlijk veel te arm of veel te rijk af kunt stellen, zou je je blok er mee kunnen slopen. ik geef alleen de boodschap door, dus kom niet bij mij aan als je je blok opblaast of je kleppen verbrand.
misschien leuk om eens een R6 ( de mijne bijvoorbeeld ) op een testbank te zetten en kijken wat dit precies doet. ( paul ritzen. wanneer heb je tijd )
Laatst bewerkt: