R6 kont ombouw 98'fireblade

johangixxer

Die hard MF'er
6 mei 2007
455
0
hallum
Na de vorige kont ombouw van mijn vorige motor, een Gsxr750w uit '94 waar ik een R1 kont opgebouwd heb en zonodig vele dingen moest aanpassen, vroeg een vriend van mij dat het ook mogelijk was voor zijn fireblade uit '98. Hij is zeer tevreden met zijn motor, maar de achterkant was hem vaak een doorn in het oog!Het wordt geen streetfighter, maar hoop niet dat dat wat uitmaakt.

En ik zei tuurlijk, geen probleem!
Hij heeft toen een R6 kont uit 2004 met undertray,achterlicht en beide zitjes op de kop kunnen tikken. want het moet een duozitter blijven, wat de constructie een beetje moeilijker maakt.

En toen kon het ombouwen beginnen.
Vele onderdelen zoals subframe,uitlaatsteun worden van RVS, de accubak maak ik waarschijnlijk uit aluminium.

Hieronder foto's van de onderdelen die er op moeten komen!



 
Laatst bewerkt:
Leuk projectje, maar ik vraag me af of de '98 Fireblade niet wat te "fors" is qua lijnen en bouw om een '04 R6 kont te herbergen.

Alles is uiteraard technisch passend te maken maar het totaalplaatje moet natuurlijk wel proportioneel intact blijven.

Ben érg benieuwd naar het eindresultaat :Y
 
Laatst bewerkt:
Hier is het subframe van RVS al geheel afgelast,

zaten toch wel een paar uurtjes werk in.
Het subframe moest sterk genoeg wezen voor 2 personen en het achterste zitje moest ook demontabel worden met sleutel net als origineel.







 
Laatst bewerkt:
Leuk projectje, maar ik vraag me af of de '98 Fireblade niet wat te "fors" is qua lijnen en bouw om een '04 R6 kont te herbergen.

Alles is uiteraard technisch passend te maken maar het totaalplaatje moet natuurlijk wel proportioneel intact blijven.

Ben érg benieuwd naar het eindresultaat :Y

Ik vind het erg mooi staan,
maar smaken verschillen natuurlijk ;)
foto's van het totale plaatje volgen nog.
 
Laatst bewerkt:
Ga dit zeker eens volgen ik bezit ook een fireblade 98' waar eens een andere kont op zou moeten komen deze winter. Alles zelf gelast en gemaakt aan dat subframe . Vraag, graag een foto van de bevestiging van de tank aan het subframe zou eens willen zien hoe U dit hebt gemaakt. En ook tips welke kont ik zou kunnen plaatsen op mijn blade mag 1 zit worden.Groeten
 
Ga dit zeker eens volgen ik bezit ook een fireblade 98' waar eens een andere kont op zou moeten komen deze winter. Alles zelf gelast en gemaakt aan dat subframe . Vraag, graag een foto van de bevestiging van de tank aan het subframe zou eens willen zien hoe U dit hebt gemaakt. En ook tips welke kont ik zou kunnen plaatsen op mijn blade mag 1 zit worden.Groeten


Heb alles zelf gemaakt,gelast(ben RVS en Aluminium lasser van beroep).
bevestiging van de tank is eigenlijk heel simpel.
tussen het subframe in zit een koker gelast, en in het midden van de koker zit een draadbus gelast waar de tank op rust,vastzit met een bout.

als je wilt kan ik daar wel een foto van maken.

eigenlijk kun je elke kont die je wilt er wel opbouwen.

s6
 
Laatst bewerkt:
even een uitlaatsteun gemaakt van RVS, heb dezelfde steek aangehouden als de originele duosteunen, zodat hij deze zo kan monteren mocht er iemand achterop willen.

 
Fuk, ik heb het verkeerde beroep gekozen.... Ik heb een 95-er blade en wil al langer ook zoiets doen. Ook ik speel met de gedachte van een andere kont. Of een R1, of een cbr 600 of 1000 rr kont. Ben nu een streetbar op de mijne aan het bouwen, daarna gaat de kont er aan geloven. Alles met behoud van de kuip. Ik vraag me echter 1 ding af. Als je ook alu kan lassen, waarom maak je dan toch alles met het zwaardere rvs?
 
Fuk, ik heb het verkeerde beroep gekozen.... Ik heb een 95-er blade en wil al langer ook zoiets doen. Ook ik speel met de gedachte van een andere kont. Of een R1, of een cbr 600 of 1000 rr kont. Ben nu een streetbar op de mijne aan het bouwen, daarna gaat de kont er aan geloven. Alles met behoud van de kuip. Ik vraag me echter 1 ding af. Als je ook alu kan lassen, waarom maak je dan toch alles met het zwaardere rvs?


Omdat ik thuis alleen een DC tig lasapparaat heb,waarmee ik helaas geen aluminium kan lassen.
Op mijn werk beschik ik daar wel over, maar maak hem toch liever thuis. :9

En het gewicht valt best mee hoor, je zult het op de weg niet merken : :)
 
Aha.. Hoe dan ook, post even een piccie als ie af is. Ik ben benieuwd naar het resultaat eb de lijnen.
 
Johan dat ziet er goed uit *O* Volgens mij komen bijna alleen blade rijders op je topic af :Y Heb zelf ook een blade,maar ben zelf zwaar aan het denken om er een r6 kont op te bakken :+ model 2007.

succes met je projectje
 
Bedankt voor de uitleg ik ben van beroep onderhoudstechnieker in een voedings bedrijf dus inox lassen met den tig gaat wel lukken. Toch bedankt voor het voorstel maar ik ga het zelf maken, maar nu heb ik weeral een betere kijk op de dingen als ik zo alles al eens kan bekijken op MF.
full
 
Johan dat ziet er goed uit *O* Volgens mij komen bijna alleen blade rijders op je topic af :Y Heb zelf ook een blade,maar ben zelf zwaar aan het denken om er een r6 kont op te bakken :+ model 2007.

succes met je projectje

thnx, komt wel goed. ;)

jij ook alvast maar s6 met de ombouw :]

hieronder een foto met de kont erop.

 
Bedankt voor de uitleg ik ben van beroep onderhoudstechnieker in een voedings bedrijf dus inox lassen met den tig gaat wel lukken. Toch bedankt voor het voorstel maar ik ga het zelf maken, maar nu heb ik weeral een betere kijk op de dingen als ik zo alles al eens kan bekijken op MF.[afbeelding]

Oh dan komt het vast wel goed,

alvast s6. :]
 

Hulde :} :} ! Mooi gedaan hoor!Stel ik zou jouw vragen om zoiets voor mij te doen met of een vergelijkbare kont, of die van een nieuwer type cbr 600 of 1000. Zou je dan zoiets aannemen en wat zou je hiervoor vragen? Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet via een forum kenbaar zou willen maken dus daarom heb je hier m'n mail adres, madmax007@hetnet.nl Heel eerlijk gezegd wil ik het graag zelf doen, maar ik kan niet lassen. Naja, ik kan het wel, alleen ziet er dan niet uit '( ;) ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan