De R6 van mijn vriendin vertoont sinds kort een vreemd fenomeen. Omdat ze het zelf niet kon uitleggen, en het mij ook niet bekend voorkwam, ben ik er gisteren even mee gaan rijden. Het gaat om een R6 uit 2000, dus nog geen injectiefiets.
Het volgende doet zich voor...
Bij volle acceleratie is het net of er in het motorblok even wat hikt. Meestal 1 keer, soms 2 keer snel achter elkaar. Door dat hikje is het net of er in het blok wat overslaat, waardoor het achterwiel een duw krijgt. Het voelt dan ook net of je over een hobbel gaat.
Om vast te stellen of het met een bepaald toerental is, of in een bepaalde versnelling heb ik diverse acceleratietesten gedaan, zonder daar wijzer van te worden. Als ik het fenomeen in de 3e versnelling bij 10000 toeren had, en het nog een keer probeerde was het de tweede keer niet of bij een ander toerental. 't is ook niet altijd, en ook niet enkel bij het uitkomen van een bocht, wat ik eerst dacht...
Gisteravond heb ik de tank afgetapt, carbs afgetapt, benzinefilter vervangen en benzinekraan overgezet van een andere tank. Vanmorgen 5 liter verse V-Power met een scheut carbcleaner in de tank gemikt en nog eens gaan rijden. Ook vanmorgen deed hetzelfde fenomeen zich voor.
De motor is in het verleden voorzien van een dynojet kit + K&N filter, ingebouwd door Roelofs. Hij heeft ook korte kelken op de carbs gezet en een gat in de airbox gemaakt. Verder is de motor helemaal standaard.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?
Het volgende doet zich voor...
Bij volle acceleratie is het net of er in het motorblok even wat hikt. Meestal 1 keer, soms 2 keer snel achter elkaar. Door dat hikje is het net of er in het blok wat overslaat, waardoor het achterwiel een duw krijgt. Het voelt dan ook net of je over een hobbel gaat.
Om vast te stellen of het met een bepaald toerental is, of in een bepaalde versnelling heb ik diverse acceleratietesten gedaan, zonder daar wijzer van te worden. Als ik het fenomeen in de 3e versnelling bij 10000 toeren had, en het nog een keer probeerde was het de tweede keer niet of bij een ander toerental. 't is ook niet altijd, en ook niet enkel bij het uitkomen van een bocht, wat ik eerst dacht...
Gisteravond heb ik de tank afgetapt, carbs afgetapt, benzinefilter vervangen en benzinekraan overgezet van een andere tank. Vanmorgen 5 liter verse V-Power met een scheut carbcleaner in de tank gemikt en nog eens gaan rijden. Ook vanmorgen deed hetzelfde fenomeen zich voor.
De motor is in het verleden voorzien van een dynojet kit + K&N filter, ingebouwd door Roelofs. Hij heeft ook korte kelken op de carbs gezet en een gat in de airbox gemaakt. Verder is de motor helemaal standaard.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?