R6 loopt niet stationair als hij warm is.

gsxr600k5

MF'er
24 mrt 2011
60
2
Ik heb sinds een 2 weken een R6 uit 2006 in mijn bezit, motor heeft 18.000 km gelopen, en verder geen gekke dingen (dat ik weet)

De motor start koud altijd in 1 keer, maar als ik dan een rondje heb gereden, en bijvoorbeeld even boodschappen doe, en ik kom terug dan start de motor wel gewoon makkelijk, maar hij wil niet stationair blijven draaien, dus dan moet ik hem op het gas houden/in de toeren houden, terwijl ik probeer weg te rijden.

Meestal moet ik even een meter of 2 a 3 honderd rijden, en dan "pakt" hij hem wel, en loopt hij gewoon weer netjes stationair.

Ik ga volgend voorjaar, in ieder geval alle vloeistoffen, de bougies en het luchtfilter vervangen. (dit is nodig). Maar ik heb het idee dat dit niet gaat helpen aangezien hij na een paar dagen stilstand gewoon en makkelijk start.

Ik heb ook wel eens het idee, dat hij in de periode dat hij "slecht" loopt, maar op 3 cilinders loopt... maar dit weet ik niet helemaal zeker. Ook heb ik het idee, dat als ik hem start en even flink gas geef, dat de motor hem dan wel "doorpakt"... maar dat is best asociaal op bijvoorbeeld de parkeerplaats van de appie hein.

Iemand tips/ideeen?
 
je zou kunnen beginnen met het controleren of je tankontluchting niet verstopt zit.
Als je een werkplaatshandboek kan vinden zou je kunnen kijken welke dingen mogelijk zijn overgeslagen , misschien heeft hij maar 2 keer onderhoud gehad omdat men alleen naar de km's keek .
en de db killer er terug inzetten als hij zoveel herrie maakt dat je niet een beetje gas kan geven ;)
 
Haynes werkplaats handboek is onderweg inderdaad!

Ik zal de tank ontluchting checken dan.

De vorige eigenaar, heeft in 8 jaar tijd maar 4000 km gereden met de motor, dus als er inderdaad alleen naar het aantal km's is gekeken, dan loopt hij ietsje achter qua onderhoud. Vandaar ook dat ik begin volgend jaar de motor compleet voorzie van, alle vloeistoffen, nieuwe ketting, nieuwe bougies, en nieuwe banden.

Dan is hij weer zo goed als nieuw, alleen dan hoop ik dat dit probleempje ook opgelost is... en dan genieten..

En ja decibel killer zat er niet bij toen ik hem kocht, dus "helaas" rijden zonder ;)
 
je zou kunnen beginnen met het controleren of je tankontluchting niet verstopt zit.

zal het niet zijn gezien hij normaal kan rijden, enkel stationnair probleem direct na starten na even motor uit.

mijn eerste gok : injecteur die slecht werkt/afsluit, waardoor de onder druk staande benzineleiding in die cylinder leeg loopt en even nodig heeft om het teveel aan brandstof verwerkt te krijgen.
 
Dus bij jb eerste gok eens injector cleaner bij de benzine kieperen en dan een stuk gaan "blazen". Maar daar leent de buitentemperatuur zich momenteel niet voor.😋
(Met n beetje pech mag je als het weer kan maar nog 💯 km/h).
 
Begin eerst eens te kijken of hij inderdaad maar op 3 poten loopt. Even starten en aanhouden. Dan ff met een natte vingen (heel snel) tegen elke uitlaatbocht aan tikken.

indien niet allemaal heet zou je kunnen gaan kijken of elke bougie vonkt en vervolgens of elke injector spuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan