R6 met 26000 km voor 7000 euro: wat te doen?

Dr Bob

MF'er
24 jun 2002
38
0
Voorburg
Hellup!

Ik heb vandaag het aanbod gekregen bij een motordealer m.b.t. de aankoop van deze R6:

189132


Zonder inruil van mijn FZ'tje zou ik, in ruil voor 7000 euro, de trotse nieuwe eigenaar kunnen zijn. Verder wellicht niet onbelangrijk om te vermelden:
- bouwjaar is 2001
- 26000 km op de teller
- 3 maanden garantie (en mocht hij bv. overmatig olie verbruiken, zou ook dit verholpen worden)
- ovale carbon BOS uitlaat
- Spyball alarm
- orginele duo zitje wordt meegeleverd
- zwart voorruitje
- mocht ik mijn FZ willen inruilen zou ik zo'n 6700 moeten bijleggen (wist dat ik niet veel terug zou krijgen voor een FZ uit 1985 met iets meer dan 85000 km op de teller :+ )

Lijkt me op zich een goede aanbieding, alleen zit nog een klein beetje te twijfelen omdat de km stand toch al wat hoger ligt. Je ziet veel R6-en aangeboden voor hetzelfde bedrag met een km stand van zo rond de 18000 km, alleen zijn dat vaak 2000 modellen met tevens minder mooie accesoires.

A.s. dinsdag ga ik iig een proefit maken, maar ben erg benieuwd naar jullie adviezen. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Zou je maar 300 euro voor je fz terug krijgen, (7000-6700)? Vind ik wel heel weinig voor inruil op een motor van 7000 euro.

Maar heb op de particuliere markt danwel hier op het motorforum rond gesnuffeld voor een r6. Lijkt me dat je zonder inruil veel minder voor hoeft te betalen Trouwens d'r zal je geen mf'er een oor aan naaien.... :)
Tis dat ik pas volgend jaar een R1 wil aanschaffen maar er zijn toch wel van die 'aanbiedingen' hier te vinden die wel erg interessant zijn.
 
Veel te duur

.

Trouwens...3 maanden garantie? Koop je bij een Belgische dealer krijg je verplicht een jaar garantie.
 
zonder inruil had ik ommenabij de €1000 van een €6500 GSXR kunnen krijgen
deze was uit 98 met 40K op de teller, was wel na het seizoen btw

Dus zet die FZ als pekelfiets in de schuur en lul er wat €€€tjes vanaf
 
Hellup!

Ik heb vandaag het aanbod gekregen bij een motordealer m.b.t. de aankoop van deze R6:

(Afbeelding)

Zonder inruil van mijn FZ'tje zou ik, in ruil voor 7000 euro, de trotse nieuwe eigenaar kunnen zijn. Verder wellicht niet onbelangrijk om te vermelden:
- bouwjaar is 2001
- 26000 km op de teller
- 3 maanden garantie (en mocht hij bv. overmatig olie verbruiken, zou ook dit verholpen worden)
- ovale carbon BOS uitlaat
- Spyball alarm
- orginele duo zitje wordt meegeleverd
- zwart voorruitje
- mocht ik mijn FZ willen inruilen zou ik zo'n 6700 moeten bijleggen (wist dat ik niet veel terug zou krijgen voor een FZ uit 1985 met iets meer dan 85000 km op de teller :+ )

Lijkt me op zich een goede aanbieding, alleen zit nog een klein beetje te twijfelen omdat de km stand toch al wat hoger ligt. Je ziet veel R6-en aangeboden voor hetzelfde bedrag met een km stand van zo rond de 18000 km, alleen zijn dat vaak 2000 modellen met tevens minder mooie accesoires.

A.s. dinsdag ga ik iig een proefit maken, maar ben erg benieuwd naar jullie adviezen. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de reacties!

niet doen, zou gewoon die van Jaymn kopen :P
 
Op marktplaats staan wel eens vergelijkbare machines voor wel €1000 minder dusss...
 
Ik heb een 2000 R6 met iets van 4 of 5000km erop,maarrrrr het is de enige in NL,dus dé Red Bull versie gesigneerd door Garry McCoy,die stift bende eraf gehaald en er een blanke lak erover later gooien ivm de stickers.
Iemand zin in deze bike?
Ja ja ik weet het,piccies :Z
Mijn vriendin reedt erop,maar na zwanger en kind geen zin meer,pak past ook niet meer :X
 
Ik heb een 2000 R6 met iets van 4 of 5000km erop,maarrrrr het is de enige in NL,dus dé Red Bull versie gesigneerd door Garry McCoy,die stift bende eraf gehaald en er een blanke lak erover later gooien ivm de stickers.
Iemand zin in deze bike?
Ja ja ik weet het,piccies :Z
Mijn vriendin reedt erop,maar na zwanger en kind geen zin meer,pak past ook niet meer :X
Hier gaat ze op de lange duur spijt van krijgen,spreek uit erv.,motorpak op marktplaats zetten en een aanbieding bij motorzaak op kop tikken en rijden met die machine :}
 
Hier gaat ze op de lange duur spijt van krijgen,spreek uit erv.,motorpak op marktplaats zetten en een aanbieding bij motorzaak op kop tikken en rijden met die machine :}
Nee denk het niet,ze rijdt liever op mijn R1 en als we zo nodig samen moeten rijden huren we wel een fiets.Maar dan dat pak nog......en ik zit liever op die R6.
Ik heb ze nu beide geschorst,omdat ik alleen maar op het circuit rijd met mijn beide racers.(srad600+raceR6)
 
veel te duur! Ga eens naar die van jaymn kijken... die lijkt echt gloednieuw, en die heeft teninste ook een beetje leuke orginele kleurstelling. vind een r6 al vrij afgezaagd, maar een blauwe r6 kom je echt 10 keer tegen bij het gemiddelde motorritje...
 
Laatst bewerkt:
hier, voor maar 5850,- en geloof mij, hij ziet er uit alsof hij net uit het krat komt! ga gewoon eens kijken bij die jonge. kan nooit kwaat! ;)

Te koop Yamaha R6 99: € 5850.-


Net te laat, jammer...

Maar het zal je nu dus wel duidenlijk zijn dat die r6 flink aan de prijs is!
 
3 maand garantie? Laat maar staan! Je krijgt bij een beetje dealer minimaal een half jaar als het geen jaar is.


Ik vond drie maanden garantie ook aan de magere kant. Ik kreeg destijds bij de aanschaf van mijn FZ'tje zelfs al drie maanden garantie. Dit wordt dus al de eerste voorwaarde: minimaal zes maanden garantie })

De inruilwaarde voor mijn FZ is inderdaad aan de lage kant. Enige kanttekening is dat er normaliter nog 150 euro aan afleverkosten bij komt, dus een snelle rekensom leert dat ik er dus 450 euro voor zou krijgen. Dit neemt echter niet weg dat ik gehoopt had op zo'n 750 euro ;( Misschien dat ik er dan toch beter voor kan kiezen om nog wat van de verkoopprijs van de R6 af te babbelen en de FZ zelf ga verkopen. Ik wil er in ieder geval wel zo snel mogelijk vanaf, want ik heb er geen alternatieve bestemming voor. Dus als iemand nog interesse heeft... :)

Dus algemene strekking: minimaal zes maanden garantie, FZ zelf trachten te verkopen en nog paar honderd euro'tjes van de prijs af :) (en aantal kilometers is dus niet echt nadelig)

(oh ja, bedankt nog voor de tips om die van Jaymn te kopen, maar ik moet toch toegeven dat ik wat dat betreft een kuddedier ben en de kleurstelling blauw/zwart het mooist vind :+ )
 
Ik vond drie maanden garantie ook aan de magere kant. Ik kreeg destijds bij de aanschaf van mijn FZ'tje zelfs al drie maanden garantie. Dit wordt dus al de eerste voorwaarde: minimaal zes maanden garantie })

De inruilwaarde voor mijn FZ is inderdaad aan de lage kant. Enige kanttekening is dat er normaliter nog 150 euro aan afleverkosten bij komt, dus een snelle rekensom leert dat ik er dus 450 euro voor zou krijgen. Dit neemt echter niet weg dat ik gehoopt had op zo'n 750 euro ;( Misschien dat ik er dan toch beter voor kan kiezen om nog wat van de verkoopprijs van de R6 af te babbelen en de FZ zelf ga verkopen. Ik wil er in ieder geval wel zo snel mogelijk vanaf, want ik heb er geen alternatieve bestemming voor. Dus als iemand nog interesse heeft... :)

Dus algemene strekking: minimaal zes maanden garantie, FZ zelf trachten te verkopen en nog paar honderd euro'tjes van de prijs af :) (en aantal kilometers is dus niet echt nadelig)

(oh ja, bedankt nog voor de tips om die van Jaymn te kopen, maar ik moet toch toegeven dat ik wat dat betreft een kuddedier ben en de kleurstelling blauw/zwart het mooist vind :+ )

Oh ja... en fuck afleveringskosten! Hij staat er hij rijd en ik koop hem voor die prijs rijdbaar en wel. Gezeik altijd met hoeveel er nog bij komt...
 
heyy die Bob!

hoes die ermeee, je FZ750 dus zat? waarom eigelijk een 600cc? vond je toch al behoorlijk ervaren, vooral toen je nog ff door de binnenbocht kwam zetten met gerrie achterop :)

maaruhh ook gedacht aan buitenland? Ik vind em ook een beetje prijzig..
Paar ideeen:"

PARTICULIER Belgie:
YAMAHA R6,2000, 11900km, €5500,- (BPM bij invoer: €380,-) totaal: €5880,-

http://www.autoscout24.be/cust/bel_moto/search/detail.asp?id=46359675&layout=1&language=fle&mediacode=&sc=&make=15665&pricefrom=&priceto=&zip=

46359675_1.jpg



BEDRIJF Belgie:
YAMAHA R6,2000, 16900km €5550,-(BPM bij invoer: €380,-) totaal: €5930,-
Garantie lijkt te regelen.

http://www.autoscout24.be/cust/bel_moto/search/detail.asp?id=34600591&layout=1&language=fle&mediacode=&sc=&make=15665&pricefrom=&priceto=&zip=

34600591_2.jpg

34600591_3.jpg


DUITSLAND:
YAMAHA R6,1999, 17000km €5000,- (BPM= €312) =totaal: €5312,-

http://www.motoscout24.autoscout24.de/ger/public/detail.asp?ts=4694866&fromlist=1&id=rhn3bxhze

773813_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
heyy die Bob!

hoes die ermeee, je FZ750 dus zat? waarom eigelijk een 600cc? vond je toch al behoorlijk ervaren, vooral toen je nog ff door de binnenbocht kwam zetten met gerrie achterop :)

maaruhh ook gedacht aan buitenland? Ik vind em ook een beetje prijzig..
Paar ideeen:"

PARTICULIER Belgie:
YAMAHA R6,2000, 11900km, €5500,- (BPM bij invoer: €380,-) totaal: €5880,-

BEDRIJF Belgie:
YAMAHA R6,2000, 16900km €5550,-(BPM bij invoer: €380,-) totaal: €5930,-
Garantie lijkt te regelen.

DUITSLAND:
YAMAHA R6,1999, 17000km €5000,- (BPM= €312) =totaal: €5312,-


Hee Arie!

Moet toegeven dat ik ook wel heb zitten twijfelen tussen een 1000cc en een 600cc, maar ik ben er toch niet van overtuigd dat ik in dit stadium van een 1000cc veel meer plezier ga beleven als met een (moderne) 600cc (zeker niet als het een R6 betreft :9 ). Wat dat betreft ga ik er voldoende op vooruit, want mijn FZ is naast het lager aantal PK's ook een stuk zwaarder en dat scheelt natuurlijk ook vermogen. En vooralsnog vind ik het bochtenwerk het leukst en daar heb je m.i. niet perse 1000cc voor nodig (overigens natuurlijk niet uitgesloten dat ik de overstap alsnog ooit ga maken }) .

Maar bedankt voor je tips, zal ook eens naar occasions in het buitenland gaan speuren. Voor dat geld krijg je ze idd niet in Nederland. Keuzes, keuzes, keuzes... :)
 
Ik vind de prijs wel redelijk, vooral gezien de accesoires. Voor de KM stand hoef je het in ieder geval niet te laten, de mijne heeft er dik 40.000 op de teller staan en die loopt nog prima!
 
vind de prijs ook best netjes
bij een dealer kost een 2001 vaak 7950 of om en nabij, dus dit mooie moto
met nette kms en paar accesoires.

ik zeg doen :)


rijdt lekker hoor !! :P
 
heey bobber,

Ja idd, 600 bij de moderne bikes lijkt dan meer dan genoeg. Vind alleen mijn zx9r wel een stuk relaxter rijden dan de zzr600. Ook voor rustig rijden,maar zodra je het gas aanraak dan is die ervandoor. Mooie vandeze is da die even zwaar is als de zx6r. echter de nieuwe zx6r is idd veel lichter en weer meer pks dan de 1999érs.

Maarja.. je kan altijd kijken voor n bike uit buitenland. ik heb er een goeie 2000€ op bespaard. Jij kan der dan ook zo 1600€ op besparen. Echter ben je wel er wat werk en tijd aan kwijt. en wel nog je keurings kosten en benzine kosten om et op te halen.. Dus tja bedenk et zelf ff goei. Vind idd die 7000€ wel netjes voor een hollandse bike. Probeer anders er nog wat leer uit te slepen of een goei slot!

hier nog wat zoek sites voor in het buitenland.

algemeen:
http://occasions.startpunt.com/

duitsland:
www.motorscout24.de
www.mobile.de

belgie
www.vroom.be
www.motorscout24.be
www.auto-on-net.com
http://motor.2dehands.be/
www.autozone.be

enne.. voor de rest google -en denk ik.
 
Ik neig er inderdaad naar om toch in eerste instantie voor deze machine te gaan. In het buitenland zijn ze inderdaad behoorlijk goedkoper, maar goed, tis niet de makkelijkste weg (ben denk ik toch liever lui dan moe :Z )

En dan moet ik maar proberen om nog iets van de prijs af te halen (6850 i.p.v. 7000 bijvoorbeeld) in combinatie met 6 i.p.v. 3 maanden garantie. In ruil daarvoor zal ik hem dan niet belasten met de verkoop van mijn huidige motorfiets, want dat kan ik misschien dan beter zelf regelen. Lijkt mij op zich dan wel een redelijke deal voor beide partijen denk ik...? (waarbij ik in vergelijking met het gemiddelde aanbod bij diverse motordealers niet teveel betaal)

Reden dat ik hier ook even navraag doe is omdat deze R6 in feite precies aan mijn verwachtingen voldoet qua kleurstelling/uitlaat/accesoires... :9~ Enkel km stand had ik graag wat lager gehad, maar goed, uit de reacties begrijp ik dat dit niet zozeer als nadelig wordt ervaren :)
 
hehehhe, khoor et al! mind is set up :)
En ga je emdan ook nog een beetje pimpe? :)
ik kan zelf niet oordelen over Yamaha km's.
Mijn oude kawa was er niet dolop. maar weet welvan hondas da km's niet echt moeite kost. Vond vooral die cbr900rr 1998 zoooo mooooi lopen!!!

Maaruh waarom de R6? en geen Honda cbr600rr? Kawasaki 636R? Soeski gsx-r 600?

byeee
 
Yoh Bob,

Als je definitief met de verkoper aan tafel gaat zitten, zou ik minimal 750-1000 euro onder de prijs gaan bieden. Zonder extra afleveringskosten (hadden ze die maar gelijk in de vraagprijs moeten verwerken en de dealer is er verantwoordelijk voor dat jij een goede en veilige motorfiets afleverd ongeacht het jaartal) minimaal 6 maand garantie, ben je namelijk gedurende het motorseizoen voorzien van garantie. En als je nieuwe kleding moet hebben, gelijk 25% korting op de kleding. Deze benadeing heb ik ook bij de motor van mij en van mijn vrouw toegepast en heb al mijn eisen in vervulling zien gaan.

Veel succes, Let wel: Jij alleen moet een goed gevoel hebben over de transactie en de motor wanneer je hem besluit te nemen
 
Yoh Bob,

Als je definitief met de verkoper aan tafel gaat zitten, zou ik minimal 750-1000 euro onder de prijs gaan bieden. Zonder extra afleveringskosten (hadden ze die maar gelijk in de vraagprijs moeten verwerken en de dealer is er verantwoordelijk voor dat jij een goede en veilige motorfiets afleverd ongeacht het jaartal) minimaal 6 maand garantie, ben je namelijk gedurende het motorseizoen voorzien van garantie. En als je nieuwe kleding moet hebben, gelijk 25% korting op de kleding. Deze benadeing heb ik ook bij de motor van mij en van mijn vrouw toegepast en heb al mijn eisen in vervulling zien gaan.

Veel succes, Let wel: Jij alleen moet een goed gevoel hebben over de transactie en de motor wanneer je hem besluit te nemen



Heb je helemaal gelijk in :) Als je een proefrit gaat maken, moet ie per slot van rekening al veilig en rijklaar zijn, dus feitelijk gezien is dat voor hun pure extra winst.

Wat betreft het aanschaffen van kleding, hier zat ik ook aan te denken, alleen is die zaak niet zo groot. Ze hebben buiten een aantal motoren enkel nog wat banden en uitlaten voor zover ik het heb kunnen overzien. Die optie valt dus helaas af... (dan maar met nog wat vrienden die ook motorspullen nodig hebben naar Termaat :) )

Maar die richting moet het idd wel op gaan als de proefit goed bevalt: FZ niet inruilen, 6 mnd garantie en nog zoveel mogelijk van de prijs af...(even bedenken of ik die wensen/eisen voor of pas na de proefit zal melden :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan