R6 met 26000 km voor 7000 euro: wat te doen?

Eisen pas stellen na de proefrit. Laat nooit blijken dat deze motor (R6) de enige motor is voor deze prijs. Wordt dus nooit te enthousiast na de proefrit, maar blijf nuchter. Zeg wat je positief bevalt aan de motor, bijv. sportuitlaat e.d., maar haal ook negatieve kanten van de motor aan, bijv. banden die binnenkort vervangen moeten worden of hoe staat het met de remblokken. Mischien zijn er wel motorische kinderziekten bij deze type van dit bouwjaar. Ik weet dat niet want heb nog nooit een r6 gereden. Zorg ook dat je voor alle dingen die niet deugen extra korting krijgt op de vraagprijs of dat ze kostenlos gerepareerd worden, bijv. scheurtje in windscherm, deukje in tank.

Probeer de onderhandeling na je toe te trekken. Hij komt met een vraagprijs en jij reageert. Zorg er tevens voor dat je een limiet in je heeft hebt tot hoever je wil gaan.

Succes met de proefrit en onderhandeling en onthoudt geen hand vol maar een land vol Yamaha's R6'en. Laat van je horen hoe het gegaan is
 
Eisen pas stellen na de proefrit. Laat nooit blijken dat deze motor (R6) de enige motor is voor deze prijs. Wordt dus nooit te enthousiast na de proefrit, maar blijf nuchter. Zeg wat je positief bevalt aan de motor, bijv. sportuitlaat e.d., maar haal ook negatieve kanten van de motor aan, bijv. banden die binnenkort vervangen moeten worden of hoe staat het met de remblokken. Mischien zijn er wel motorische kinderziekten bij deze type van dit bouwjaar. Ik weet dat niet want heb nog nooit een r6 gereden. Zorg ook dat je voor alle dingen die niet deugen extra korting krijgt op de vraagprijs of dat ze kostenlos gerepareerd worden, bijv. scheurtje in windscherm, deukje in tank.

Probeer de onderhandeling na je toe te trekken. Hij komt met een vraagprijs en jij reageert. Zorg er tevens voor dat je een limiet in je heeft hebt tot hoever je wil gaan.

Succes met de proefrit en onderhandeling en onthoudt geen hand vol maar een land vol Yamaha's R6'en. Laat van je horen hoe het gegaan is

Dank voor de tips, zal ze onthouden! Even oefenen nog: eerst een uitgebreide proefrit maken, gematigd positief zijn, beetje tijfel zaaien i.v.m. aanvullende eisen en dan afwachten hoe daar op gereageerd wordt. En als ie te weinig tegemoet komt, tja, dan helaas nog paar dagen bedenktijd...(en hier even advies vragen natuurlijk :+ )
 
niks overhaasten en 10% ervanaf lullen schijnt mogelijk te wezen :)
 
Je kan ook de ex-bike van Sigma kopen. Ik denk dat als je Trasos een bod van € 6500 doet dat je een heel eind in de goede richting bent. Daarna nog een kleine € 500 invoer en je rijdt een gsx-r 1000 uit 2001 :+

te koop suzuki gsx R 1000 [ex sigma]


Bedankt voor de tip! Alleen ga ik toch (nog) niet voor een 1000cc, want ik denk dat ik met een moderne 600cc voorlopig meer dan genoeg lol heb. Wat dat betreft haal ik liever alles uit een 600 dan drie kwart uit een 1000. Maar das mijn bescheiden mening hoor, ieder zo zijn voorkeur (zoveel mensen, zoveel wensen :) ).

Overigens had ik voor vandaag de proefrit gepland staan, maar heb deze toch maar verschoven naar een later tijdstip in de week in verband met het natte wegdek (om over de regen nog maar te zwijgen '( ).

Denk dat ik ook iets meer de nadruk ga leggen op het feit dat ie ook de komende jaren technisch in optimale staat moet blijven verkeren. Want met die 26000 km komt toch ook de 40.000 wat dichterbij en dan zit je volgens mij zowieso vaak aan het laten stellen van de kleppen. En als ie dat dan toch in orde gaat maken, dan ook gelijk maar nieuwe kettingset en koppeling (de banden zagen er nog als nieuw uit). Geeft mij gelijk argument dat ie makkelijk 6 mnd garantie kan geven i.p.v. 3 :) En dan eens kijken of we het eens kunnen worden over de prijs (max. 7000). Ideetje?
 
Bob mail me FF! Heb een toko gesproken in Maassluis. Die krijg volgende week een R6 blauw wit binnen van 2003, 2002 model. Heeft enkele krassen die ze dan professioneel voor je gaan repareren. Prijs kan heel intressant zijn! enne de km's waren et ook.. Soo mail maar ff naar mijnsite (AT) hotmail.com dan geef ik je de adres en contact gegevens ff.. BAlle, Arie.. (PS. vanaf vandaag mag ik ook legaal motor rijden op de ZX9r :) :) )
 
Dank voor de tips, zal ze onthouden! Even oefenen nog: eerst een uitgebreide proefrit maken, gematigd positief zijn, beetje tijfel zaaien i.v.m. aanvullende eisen en dan afwachten hoe daar op gereageerd wordt. En als ie te weinig tegemoet komt, tja, dan helaas nog paar dagen bedenktijd...(en hier even advies vragen natuurlijk :+ )
Hey Bob... gematigd positief zijn kan erg lastig zijn NA een proefrit ;) Laat ff weten als je gaat kijken, lijkt me wel leuk om ff mee te rijden :)
 
Bob mail me FF! Heb een toko gesproken in Maassluis. Die krijg volgende week een R6 blauw wit binnen van 2003, 2002 model. Heeft enkele krassen die ze dan professioneel voor je gaan repareren. Prijs kan heel intressant zijn! enne de km's waren et ook.. Soo mail maar ff naar mijnsite (AT) hotmail.com dan geef ik je de adres en contact gegevens ff.. BAlle, Arie.. (PS. vanaf vandaag mag ik ook legaal motor rijden op de ZX9r :) :) )


He Arie!

Nou wees niet bang, ik heb nog niks gekocht uiteindelijk :) Ik heb gisteren een proefrit met die bewuste R6 gemaakt, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat het koppel enigszins is tegengevallen...(en dit bewijst maar weer eens hoe belangrijk proefritten zijn ;) ) Ondanks het feit dat ie qua uiterlijk helemaal perfect is, vind ik het toch erg jammer dat ie pas vanaf zo'n 9000 toeren los begint te komen. Wat dat betreft ben ik dan toch blijkbaar verwend door mijn FZ, want die heeft klaarblijkelijk toch een iets hoger koppel en dat vind ik inmiddels wel zo prettig. Dus sloeg de twijfel gisteren toe en heb ik nog gewacht met het doorhakken van de welbekende knoop.

En dat bleek maar goed ook, want vandaag ben ik even naar Goedhart geweest om een proefit op een R1 (bj 2000) te maken en in tegenstelling tot de R6 heb ik hier denk ik de uitdaging in gevonden waar ik naar op zoek ben. Ik had de smaak zelfs zo te pakken dat ik ook maar gelijk op een GSX-R 1000 (bj 2001) heb gereden en ook dat smaakt naar meer :} . Dus het wordt iig definitief een 1000cc (of hoogstens de GSX-750).

Alleen zit ik nu weer met het luxeprobleem dat ik nog niet weet waar mijn voorkeur naar uitgaat: de GSX die iets allrounder is of de R1 als echte ultieme sportfiets...zucht |( :)
 
als je twijfelt moet je die kiezen die je het mooiste vind
een R6 van voor 2003 wilde ik nog zeggen is sowieso oninteressant
met de injectie rijden ze veel beter
dus goed dat je die niet neemt
trouwens veel te duur Bob
voor die prijs kan je wat beters vinden
hier in oostenrijk heb je dan al een 2004e model
en of je nu tussen 5 en 10
of tussen 9 en 14 die paardjes hebt
( alhoewel ik in Nederland de R1 zou nemen )
die r6 is fantastisch 8-)
 
als je twijfelt moet je die kiezen die je het mooiste vind
een R6 van voor 2003 wilde ik nog zeggen is sowieso oninteressant
met de injectie rijden ze veel beter
dus goed dat je die niet neemt
trouwens veel te duur Bob
voor die prijs kan je wat beters vinden
hier in oostenrijk heb je dan al een 2004e model
en of je nu tussen 5 en 10
of tussen 9 en 14 die paardjes hebt
( alhoewel ik in Nederland de R1 zou nemen )
die r6 is fantastisch 8-)

Voor mij dus graag die paardjes zo snel mogelijk :]
 
Die bob. Niet eens op een ZX-10R gereden?? :P
als je een vergelijkwarentest doe met de 1000's moet je die zekers doen.

Volgens mij is de GSX-R750 vanaf 2000 a 2001 ook een zeer intressant model.
een maat van me heeft een Fireblade 1000RR echter kan die die GSX-R 750 2001 echt niet kwijt rijden... Schijnt een stuk beter te sturen dan de GSX-R 1000!

BYeee
 
Die bob. Niet eens op een ZX-10R gereden?? :P
als je een vergelijkwarentest doe met de 1000's moet je die zekers doen.

Volgens mij is de GSX-R750 vanaf 2000 a 2001 ook een zeer intressant model.
een maat van me heeft een Fireblade 1000RR echter kan die die GSX-R 750 2001 echt niet kwijt rijden... Schijnt een stuk beter te sturen dan de GSX-R 1000!

BYeee

Ja ik kijk inderdaad nu naar drie modellen met bouwjaar 2000 of 2001: R1, GSX-R 1000 en GSX-R 750. En aangezien ik hier al bijna niet uit kan kiezen, zal het er niet makkerlijker op worden als ik hier nog meer motoren aan toe ga voegen :+ Maar die 750 is idd een heel goed alternatief!

En ik zou best op een ZX-10 willen rijden, maar die prijsklasse ligt echt veels te ver boven mijn budget...
 
of join de kawa clan met een ZX-9R ;)

check: HET ZX-9R topic! (pagina 20)

En anders deze: Te koop Blauwe Yamaha R1

Hmmm damn, die zien er beide niet verkeerd uit... :9~ Denk overigens dat ik hem wel bij een dealer ga kopen, maar desalniettemin zijn dit natuurlijk wel opties om in de gaten te houden (zowieso qua prijs :) ). Thanx voor de tip in ieder geval! :}

Ga binnenkort zelf ook maar eens mijn FZ'tje te koop aanbieden op MF en Marktplaats, eens kijken in hoeverre hier interesse voor is. Heb hem zojuist gewassen, dus hij is er helemaal klaar voor *D
 
.... Denk overigens dat ik hem wel bij een dealer ga kopen, maar desalniettemin zijn dit natuurlijk wel opties om in de gaten te houden (zowieso qua prijs :) ). Thanx voor de tip in ieder geval! :}

Het maakt mij niet uit waar je een motor koopt, maar denk eens aan het volgende:

Particulier kopen is vaak een heel stuk goedkoper dan bij de dealer. In de prijsklasse waar jij het over hebt (ca. € 7.000) kan het verschil wel oplopen tot € 1.000. Als je een goede proefrit maakt en eventueel iemand meeneemt die een beetje verstand van motoren heeft (zover je dat zelf niet hebt), kun je dus een heel stuk goedkoper een motor kopen.
Als je veel pech hebt dan koop je misschien wel een motor waar je voor € 1.000 aan reparaties voor je kiezen krijgt. Maar dat geld had je toch al uitgespaard bij de aanschaf.

Een ook een dealer geeft vaak maar 3 (soms 6) maanden garantie. Daarna kun je als je geluk hebt rekenen op enige coulance, maar dan moet je al wel een goede dealer hebben.

Succes met het uitzoeken van jouw nieuwe bike!!
 
Haha ja dat goeie ouwe Veurburg he... :) Heb jij er destijds ook zo'n rottige "er" aan overgehouden? Ik heb sindsdien echt moeite om een goedrollende "rrrr" uit te spreken :+

beetje laat maar ja ik heb ook zo´n `r`
hier in Oostenrijk denken ze dat ik amerikaans ben
krijg hem verdomme niet normaal mijn strot uit :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan