R6 of GSX-R600

100e post en nog steeds ....... een GSXR natuurlijk

voor de rest gaat dit topic al lang nergens meer over

pleur maar lekker dicht O-)
 
Hey,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik denk dat mijn vragen wel aansluiten op dit topic.

Ik ben nu nog met motorlessen bezig en hoop binnen een maand mijn motorrijbewijs te hebben. Ik moet nog een lichte motor rijden en zit te overwegen welke motor geschikt is voor mij. Ik heb eigenlijk al een sterke voorkeur, namelijk een Suzuki gs500e (met kuipen) of een gsx600f (van rond 1994). Ik zou graag jullie mening weten over de voor en nadelen van de 2 motoren. Ik heb het idee dat de gsx600f ook groter is dan de gs500e klopt dit? Ik ben namelijk zelf nogal groot (1,94m).

En weet iemand misschien wat het ongeveer kost om 1 van deze motoren op 25kw te laten zetten? En kun je hem ook zelf op 25kw zetten en dat dan eenvoudig op kenteken laten zetten?

alvast bedankt !

nee niet dichtgooien :P Ik weet nog niet of een gsx600f groter is. Wat de belangrijke verschillen zijn tussen de motoren. En wat het kost om zo'n ding op 25 kw te zetten !.
:]
 
Misschien een beetje laat maar ik vind een moderne 600 supersport helemaal geen beginnersfiets.
Verder: een ervaren motorrijder ben je pas na een paar jaar en bijbehorend hoog jaarkilometrage.
 
Misschien een beetje laat maar ik vind een moderne 600 supersport helemaal geen beginnersfiets.
Verder: een ervaren motorrijder ben je pas na een paar jaar en bijbehorend hoog jaarkilometrage.

Wat een kut-bijdrage! :r

Heb je er wel eens op gereden als beginner zijnde? Iedereen verschilt en rijdt anders motor. De 1 sneller dan de ander en rustig aan beginnen kan ook hoor, weet ik uit ervaring.
 
haha wat een reacties hij mag van mij ook wel dicht ik weet genoeg en ga gewoon proefrijden en dan een keuze maken
 
nee niet dichtgooien :P Ik weet nog niet of een gsx600f groter is. Wat de belangrijke verschillen zijn tussen de motoren. En wat het kost om zo'n ding op 25 kw te zetten !.
:]

Kzal je ff helpen O-)

De 600f is inderdaad groter, je kunt je benen er makkelijk in kwijt , nou makkelijk met 1.94 :+ . Volgens mij ben je rond de 250 á 300 euries kwijt om de bike op 25kw te zetten + op papier.

Geilgroen *D
 
R6 is qua zithouding wat comfortabeler, gsxr is wat extremer.

Voor het rijden maakt het allemaal niet zo gek veel uit en is het gewoon persoonlijke voorkeur. Accelereren beide prima. Onderhoud maakt ook niet zo gek veel uit en qua verschil in bochtenwerk merk je als dit je eerste motor is al helemaal geen zak omdat beide fietsen zo vreselijk gruwelijk hard een bocht in te gooien zijn dat het toch jaren duurt voordat je zo kunt rijden dat je daar belang aan gaat hechten.

Voor jou: Als je vooral korte stukjes rijdt: Koop wat je mooi vind.. Als je soms wat langere stukken maakt zou ik dat beetje extra comfort van de R6 zelf wel prettig vinden.. oh wacht ik heb een R6.. :Y

Standup comedian iets voor jou??? _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Wat een kut-bijdrage! :r

Heb je er wel eens op gereden als beginner zijnde? Iedereen verschilt en rijdt anders motor. De 1 sneller dan de ander en rustig aan beginnen kan ook hoor, weet ik uit ervaring.
:? last van je hormonen? Of voel je je gewoon een beetje ziekjes?
We zijn natuurlijk niet allemaal zo supergoed als jij, jij bent dus waarschijnlijk gezegend met bovennatuurlijk talent en kunt een 600 supersport WEL de baas als deze eens in een onverwacht moment fel uithaalt met z'n klauwen. En dan bedoel ik niet tijdens normaal verkeer maar op de momenten dat de 600 zich van z'n agressiefste kant laat zien en de onervaren persoon op de motor compleet verrast wordt.
 
het is zover! ik heb zaterdag mn eerste motor gekocht *D . het is een blauwe R6 geworden uit 2001. ik ga m woensdag ophalen. ik heb m via marktplaats gekocht bij een particulier. beste man was 55 geworden en had een intruder gekocht. ik ben zo superblij *O* en hoop dat er nog een paar redelijke dagen komen om een beetje te rijden maar dat zal er wel niet meer inzitten. :]

foto's volgen uiteraard
 
Laatst bewerkt:
het is zover! ik heb zaterdag mn eerste motor gekocht *D . het is een blauwe R6 geworden uit 2001. ik ga m woensdag ophalen. ik heb m via marktplaats gekocht bij een particulier. beste man was 55 geworden en had een intruder gekocht. ik ben zo superblij *O* en hoop dat er nog een paar redelijke dagen komen om een beetje te rijden maar dat zal er wel niet meer inzitten. :]

foto's volgen uiteraard

gefeliciteerd met je aanwinst *O* *O* *O*
 
Een 25kw motor met dat gewicht (NOG minder vermogen/gewichts verhouding, dus nog minder power om je die bocht door te trekken) is nou niet echt uitdagend om een spannende bocht mee te maken, sorry.
Gewoon schuin houden en je raakt de grond wel...dat kon ik met mijn lesmotor ook, niets bijzonders dus.

Een R6 of 600R met vol vermogen een bocht doorknallen is even wat anders.

Edit. door die standaard opmerkingen van "grow up" van jou, krijg ik echt het idee dat je zelf nog een puber bent :X

Ik zit dit topic een beetje te lezen en vermaak me kostelijk maar hier ben ik het dus echt niet mee eens, volgens jou heb je dus power nodig om hard door en bocht te gaan anders telt het niet als hard door een bocht gaan. Wat een crap.
Ik rij zelf ZZR 250 en die is helemaal niet vooruit te krijgen maar bochten rijden kan dan echt nog wel uitdagend zijn hoor, misschien niet op de rijksweg maar meer op smalle binnenweggentjes die met max 80 kan nemen. Dan ligt het meer aan je stuurkunst dan aan die ongeloofelijke power van jou stoere 600.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan