R6 of Srad 600 en helmen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterJ

Rookie
1 mrt 2006
18
0
Doetinchem
Dag mensen,

Ik ben Peter en nieuw op dit forum (ben een achterhoeker).

Ik ben net begonnen met lessen en hard op zoek naar de motor om mee te beginnen.

Ik twijfel zelf tussen r6 uit 00/01 of een srad uit 98/99. Kunnen jullie me helpen bij het maken van deze keuze?
Ik ben benieuwd naar het onderhoud, betrouwbaarheid en rijplezier.

Bedankt voor het meedenken!!

Wat is trouwens een goede geruisloze helm?? Ik heb begrepen dat er veel verschil zit tussen merken en hoeveel lawaai een helm maakt tijdens het rijden?

Help me out!
 
Wat een vraag, een R6 natuurlijk :P

Ik zou beide motoren gewoon eens uitproberen. Ik ken de SRAD niet maar ik vermoed dat ie heel anders rijdt dan de R6.
 
Tsja er zijn niet veel bedrijven die een motor meegeven aan iemand zonder rijbewijs... :P

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie bevindingen.

Toch bedankt :D
 
De sradjes zijn veel goedkoper op dit moment dan een r6 ( 4000 euro moet je er 1 vinden), je struikelt over het aantal.

Als eerste motor is dat een prima fiets, waarde zakt niet veel meer denk ik persoonlijk voorlopig. Ook ideaale fiets als je wat langer bent?
 
Tsja er zijn niet veel bedrijven die een motor meegeven aan iemand zonder rijbewijs... :P
:+

Dan zou ik gewoon effies wachten. Nu staan er misschien mooie motoren te koop maar over een tijdje staan er weer andere. Als je niet direct een uitgesproken mening hebt dan zou ik tzt proefritten maken.
 
Je 'moet' toch oordoppen in om je gehoor te beschermen, dus om een helm te kiezen met als voornaamste reden stilte, dat had ik toch niet gedaan :N
 
Wel prima dat je de herrie van een helm belangrijk vindt. De meesten gaan voor het uiterlijk of de 'naam' van een helm. Heb hier thuis een (glasfiber) HJC en een Arai liggen. Prijsverschil meer dan € 200. De Arai zit iets beter, maar de HJC is stiller en warmer (lekker in de winter) door een goede afsluiting aan de hals.
 
Dag Peter,

Heb zelf een Shark S800. Het fijne van deze helm is dat er een vizier bij zat met een speciale laag. Deze beslaat absoluut niet. Ik heb laatst ook een spiegel vizier gekocht; Super vet !. Maar deze heeft deze laag niet en dat merk je METEEN. Zou hier even naar vragen bij de motorzaak. More Motors in Eibergen heeft leuke helmen en niet te duur. Of anders in Bocholt bij Hein Gericke. Zou wel voor een Arai,Shoei,Nolan,Shark etc. gaan. Niet voor Supertechno ofzo :+
Een klik systeem voor je vizier is overigens ook wel handig van de Shark. Want 's avonds veilig met een spiegelvizier rijden is niet mogelijk.

Groeten Dion
 
Wel prima dat je de herrie van een helm belangrijk vindt. De meesten gaan voor het uiterlijk of de 'naam' van een helm. Heb hier thuis een (glasfiber) HJC en een Arai liggen. Prijsverschil meer dan € 200. De Arai zit iets beter, maar de HJC is stiller en warmer (lekker in de winter) door een goede afsluiting aan de hals.

Waarom is het zo prima dat hij de herrie van een helm belangrijk vindt? Op misschien een extreem luide helm na, maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je toch gehoorbescherming in doet (iets wat je hoort te doen als je gehoor je lief is). Alleen een stille helm tegen geluid was toch niet goed?
 
Hangt ook van je lengte af, R6 is, vind ik zelf, voor de kleinere mensen. Als je een gemiddelde lengte heb, rond de 1.85 ongeveer, dan vind ik de R6 alweer klein worden. Vind overigens wel de R6 er mooier uitzien dan een Srad. Maar de R6 kan niet aan een k1 model van Suzuki tippen 8-) *D Maar dat is mijn mening.
 
Hangt ook van je lengte af, R6 is, vind ik zelf, voor de kleinere mensen. Als je een gemiddelde lengte heb, rond de 1.85 ongeveer, dan vind ik de R6 alweer klein worden.
Weet niet hoe je hier bij komt maar met mijn 1m88 heb ik op R6 2003 en nu de R6 2006 geen enkel probleem om mijn benen kwijt te kunnen. Toen ik mijn 2003 gekocht had ik eerder het gevoel dat de Gix600 een maatje te klein was.
 
Waarom is het zo prima dat hij de herrie van een helm belangrijk vindt? Op misschien een extreem luide helm na, maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je toch gehoorbescherming in doet (iets wat je hoort te doen als je gehoor je lief is). Alleen een stille helm tegen geluid was toch niet goed?

Doppen in is idd een must. Heb zelf ook van die op maat gemaakte dingen. Ik hoor het verschil daarnaast (met doppen in) wel degelijk. Het punt dat ik wilde maken is dat de kwaliteit niet altijd door de prijs wordt bepaald.
Pasvorm, dan pasvorm, dan glasfiber (polycarbonaat kun je na een paar jaar weggooien, wat nooit gebeurt) dan gebruikskwaliteit (geluid, evt. zonneschermpje, vizier) en dán de mooie replica kleuren.
 
Dag mensen,

Ik ben Peter en nieuw op dit forum (ben een achterhoeker).

Ik ben net begonnen met lessen en hard op zoek naar de motor om mee te beginnen.

Ik twijfel zelf tussen r6 uit 00/01 of een srad uit 98/99. Kunnen jullie me helpen bij het maken van deze keuze?
Ik ben benieuwd naar het onderhoud, betrouwbaarheid en rijplezier.

Bedankt voor het meedenken!!

Wat is trouwens een goede geruisloze helm?? Ik heb begrepen dat er veel verschil zit tussen merken en hoeveel lawaai een helm maakt tijdens het rijden?

Help me out!
Als een r6 op je lijstje staat, dan kun je volgens mij ook een gsxr600K1 betalen en die is IMHO toch echt een stukkie mooier dan de gixxer.....

Over de helmen, de schubert schijnt de stilste te zijn. Ik heb begrepen dat X-lite ook vrij stille helmen maakt. Maar zoals al gezegd, schaf een setje oordoppen aan, scheelt echt heel veel voor je gehoor! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan