R6 of thundercat

Ravestone

MF'er
25 feb 2003
240
0
Wijk bij Duurstede
Twijfelen...
Ik ben onwijs aan het twijfelen of ik een thundercat of een R6 aan ga schaffen. Ik vind de R6 mooier, maar ik twijfel of die fiets wat voor mij is. Ik gebruik de motor met name als toermotor in het binnenland en op vakantie. Belangrijke eigenschappen vindt ik relaxed een tijdje kunnen sturen, niet vol in de wind te hoeven zitten, en lekker soepel bijvoorbeeld een paar dijkjes kunnen rijden. Ik vind het niet belangrijk dat een motor mega veel vermogen heeft want ik ben niet iemand die echt sjeesd en met de knietjes snel de grond zal raken. Eigenlijk is mijn vraag dan ook of ik hier met de R6 ook uit de voeten mee kom, of dan toch moet kiezen (en zeker ook geen slechte keus) voor de comfortabelere (??) thundercat. :]
 
Als je zeker wilt weten hoe ze rijden dan zou je een proefrit met beide motoren moeten maken. Ik heb een proefrit op de nieuwe R6 gemaakt die erg racey aanvoelt zowel qua vermogen als zithouding. Op de Thundercat heb ik slechts gezeten dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen.

Overigens is de Thundercat ongeveer 2400 euro goedkoper (nieuw)...
 
R6 is ook een stuk duurder (maar dat wist je wel al veronderstel ik).
Vraag eens aan BertV, die is van een T-Cat overgestapt naar een R6.
Zelf heb ik enkel ervaring met de T-Cat, en niet met de R6. En hij beviel me uitermate goed.
 
Lees ook reviews... De thundercat schijnt door de tank wat lastiger te manoeuvreren te zijn door de stad enzo, maar moet verder wel relaxed rijden. De R6 is een bijtertje, veel vermogen en agressief op het gas. Kijk ook naar mogelijkheden voor bepakken e.d. als je zoiets wil: wil je ermee op vakantie? En inderdaad: proefrijden. Wie weet kom je erachter dat het geen van beide 'je ware' is en ga je voor een Kawa... superfietsjes hoor, die ZX6'en. (*grinnik*)
 
Je zegt het zelf al: de Thundercat is veel comfortabeler als tourmotor. Bovendien kun je er makkelijk ladingen bagage op meenemen en hebben je billen minder te lijden van een dag Autobahn. En eenmaal in de bergen aangekomen: zo'n pas rijdt je op de cat net zo makkelijk!
Enne: niet alleen de motor zelf is goedkoper, de kans is groot dat hij in een andere klasse voor de verzekering valt. (Geen alarm nodig, andere stalling eisen, lagere premie).

Inderdaad, ik ben blij met mijn cat. Hoewel die R6 wel errug mooi is!
 
Lees ook reviews... De thundercat schijnt door de tank wat lastiger te manoeuvreren te zijn door de stad enzo, maar moet verder wel relaxed rijden.
Maar neen, elke sportmotor manoeuvreert moeilijk door de beperkte stuuruitslag.
 
Duidelijk de T-cat...
Denk zelfs als je de R6 koopt om "te toeren" dat spijt krijgt.

Neem alleen al de actieradius. Na 200km gaat het reservelampje al branden.
Geloof dat dat 80km eerder is dan met de T-cat.

Het is dat ik een auto heb voor woon-werk (120km) zodat ik de R6 puur als plezierfiets kan gebruiken.

Want dat is het :} reageerd als gestoken op alle input.
 
Ik heb nog nooit op een R6 gereden, wel gezeten, maar de zithouding is niet zo veel extremer dan de Cat hoor. De voetsteunen staan volgens dit topic) wat verder naar achter, wat misschien bij lange ritten vermoeiender kan zijn.
r6_02+yzf6.jpg


Ik ben na 2 jaar nog steeds erg tevreden over de Thundercat en ik denk dat er voor < 10.000 Euro niet veel alternatieven te vinden zijn die comfort en sportief zo combineren.
 
als ik jou stellingen lees kun je veel beter een thunderpoesje nemen.
Omdat een thundercat een iets minder sportieve zithouding heeft.
Kwa rij eigenschappen zal de R6 wat agressiever rijden zijn


Effe test rijden en je voelt het verschil.
 
De ZX-6R (tot 2002) is geschikt als reismotor, circuitmotor, woon-werkmotor, duozitmotor...... Lees de testen er maar op na. Het nieuwe model is meteen een stuk extremer.
 
Mijn vorige motor was een CBR en die heeft ongeveer dezelfde zit als een Thundercat. Maar ik vind de R6 helemaal niet zo extreem zitten zoals de meeste mensen denken, maar dat hangt ook een beetje van je lichaamsbouw af. Ik heb namelijk een lang bovenlichaam en korte beentjes.

Maar ik zou voor de R6 gaan, vind hem 10x keer mooier dan een Thundercat.
 
Ik heb nu ook een T-cat en heb diverse toertochten gemaakt. Wanneer vrienden van me moesten tanken, tufte ik nog vrolijk 100 km door. Je zit redelijk recht en de steppies zitten wat lager dan een Super-sport zoals R6 of een GSX R waardoor je minder kramp krijgt.( is mijn persoonlijke ervaring).

en Als je dan een T-cat wilt kopen. Ik heb een hele mooie te koop staan :+ (zie ondertekening)
 
Wie weet, tegen de tijd dat ik echt mijn centen ga uitgeven en ik nog interesse heb (want ik wil namelijk niet de standaard blauwe of rode kleur, dus wat dat betreft is die van jou wel interessant) zal ik zeker nog een keer aankloppen om te vragen of ie er nog is
 
Ik heb nu ook een T-cat en heb diverse toertochten gemaakt. Wanneer vrienden van me moesten tanken, tufte ik nog vrolijk 100 km door.
Da's dan gezellig toeren: je vrienden stoppen om te tanken en jij rijdt door.
Wellicht halen ze je door hard te rijden in en dan na 100 Km ben jij de l*l.

:+
 
...
Neem alleen al de actieradius. Na 200km gaat het reservelampje al branden.
Geloof dat dat 80km eerder is dan met de T-cat.
...
En dat zuigt inderdaad :(
Houdt in de zomer in dat ik iedere dag bij de pomp sta, soms zelfs twee keer :(
 
Er is toch behoorlijk wat verschil tussen een Cat en een R6.
Ik heb 3 jaar op een cat gereden en vind het een wereldfiets en meer op jouw wensen toegespitst heb ik het idee.
Toen ik na die 3 jaar de overstap maakte naar de R6 heb ik echt wel ff moeten wennen omdat ie in de meeste opzichten toch wel wat extremer (lees sportiever) is.

Nu ik aan de R6 ben gewent vind ik het een waanzinnige fiets waar je mee kunt lezen en schrijven, en ja ook toeren is mogelijk. Zit nu te wachten op uitlevering de nieuwe.

Het blijft moeilijk die keus maar het beste is inderdaad om ze is te vergelijken tijdens een proefrit of huur ze is voor een dag.

suc6 :]
 
Ik kom van CBR 600 F4 en heb sinds vandaag een nieuwe R6
vol in de wind , veel sportievere zithouding , druk op de polsen , ...

met één woord " prachtig "

maar ik denk dat als jij een tourmotor zoekt je beter voor de cat kan gaan.
heb er vorig jaar een tour mee gereden en deze zat nog een pak confortabeler
dan mijn CBR
full
 
Schiet niet op he met de verkoop ;)
Al die wazigfe smoesjes elke keer van de belangstellenden :+
Gewoon (ver)kopen dat ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan