R6 ombouwen naar nieuwe versie

brambomb

MF'er
24 jul 2005
36
0
Almere
Goedemorgen,

Ik heb een aantal vragen omtrent de ombouw van een YZF r6 en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.


Ik ben van plan een r6 uit 2000-2002 te kopen. Nu is het plan om een kappenset van de serie 2008-2010 van deze zelfde motor daarop passend te maken.

Ik heb al aardig wat ervaring met composieten (polyester/ epoxy) en denk dat het op dergelijk vlak geen problemen moet opleveren. Ook kan ik lassen. Ik heb echter geen ervaring op het motorische vlak maar dat is naar mijn inziens ook niet nodig.



Ik heb echter nog wat vragen en hoop dat jullie hier op kunnen antwoorden:

1. Tegen welke punten ga ik aanlopen? Passen de kappen volledig niet of zijn het vooral de ophangpunten die op andere plekken zitten?

2. Ik heb gezocht maar ik kan niet veel projecten vinden waar dit al gedaan is. Hebben jullie voorbeelden?

3. Ik vond op ebay mooie kappen en ook op sites zoals kappenset.nl. Wat is de beste plaats om mooie kappen te scoren? Wanneer ze namelijk nog veel bewerkt moeten worden zullen ze daarna gespoten worden en is een mooi design niet noodzakelijk bij de aankoop.

4. Hoeveel delig is een complete kappenset? Ik vond sets met 11 stuks maar ook met 14 en 24 stuk.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg Bram
 
Ik denk dat je niet veel voorbeelden kunt vinden omdat het niet de moeite is. Een goede r6 uit 2000-2002 (of waren dat die met de scheurende cilinders?) kost je 3000 (ongeveer). Ombouwen zal je incl spuiten, beugels en kappen nog eens zo'n 1500-2000 euro kosten. Dan zit je qua geld al aan een 2005 r6, wat ook een aardige fiets is en die je over 2 jaar (als je een r1 wilt) nog voor pak m beet 3500 kunt verkopen. Waar je omgebouwde r6 misschien nog 2000 waard is als je alles heel netjes hebt gedaan.

Als je toch goed met polyester bent zou ik eerder gaan voor een motor met alleen kappenschade (mits je daar 100% zeker van bent) en die opknappen, of bouw een leuke streetfighter. In het beste geval maak je met dit ombouwproject een motor die er bijna net zo goed uitziet als een 2008 r6 voor bijna hetzelfde geld, maar die minder goed rijdt en een stuk minder waard is wanneer je hem weer gaat verkopen.
 
Er zijn hier meerdere met ervaring met kappenset.nl zoek maar op! Zijn slechte imitatie kappen uit china ofzo, echt totaal niet zoals het moet zijn, echte kuipen zijn zo duur dat het eigenlijk geen zin heeft op die manier een "oude" motor om te bouwen.
 
Super bedankt voor de reacties. Het is inderdaad het overwegen waard wanneer ik het puur uit het belang van geld zou doen.

Ik wil inderdaad gaan voor de goedkope immitatie kappenset uit china. Ik heb gelezen dat de pasvorm vaak slecht is en de ophangpunten niet altijd overeenkomen.

Maar in mijn geval maakt dat niet heel veel uit omdat ik er waarschijnlijk toch nog veel aan moet doen.

Ik ga mezelf goed oriënteren. Bedankt alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan