R6 project 2000

R6 project by Headhunter

  • 1. Neeee niet weer een R6 project

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2. Leuke plannen, deze blijf ik volgen

    Stemmen: 1 100,0%
  • 3. Niet mijn ding..

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4. Niet spuiten! Gewoon origineel houden..

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5. Spuiten! Alleen niet in die kleuren...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    1

Headhunter

MF'er
31 mrt 2009
68
0
Groningen
Nadat ik al een tijdje een stille bezoeker ben van het forum vond ik het wel tijd worden voor een eigen project topic.
Nadat ik in de barre winter van 2008/2009 mijn rijbewijs heb gehaald heb ik pas ontdekt hoe geweldig het motorrijden eigenlijk is. Door eerst in het voorjaar dat jaar een Suzuki GSX-R600 (25KW) te huren voor een week.
vincent%20motor.jpg

Vanaf dat moment was ik verkocht en moest ik een eigen motor. Na hard werken in de zomer, opzoek gegaan naar een R6 met lichte schade zodat ik die in de winter mooi kon opknappen. Toen had ik al wel gekeken naar de problemen die het opzouden leveren i.v.m. met het 25 KW verhaal. Maar maakte ik me niet zoveel zorgen.
En toen in November... Gevonden!!
mijn%20r6%201.jpg

Deze van origine Engelse motor heb ik in November 2009 gekocht en in Februari 2010 geimporteerd. Motor was in principe rijdbaar, schade was vooral kappen en een deuk in de tank. En dan begint de onderdelen zoektocht. Als eerste maar een '02 undertail, want die is gewoon een stuk mooier.

Zo stond ie afgelopen winter in de garage.
19102009121.jpg
21102009128.jpg

Zo stond hij klaar voor de keuring, met de enorme knipperlichten, standaard uitlaat, nieuwe tank en nieuwe kont:
30122009185.jpg


De winter was voorbij en toen begon het echte werk pas, de kappen mooi maken.
Ik had ondertussen op internet als wat onderdelen gekocht en veel geprobeerd.
En heb dit voorjaar dus eerst met beschadigde kappen rond gereden. (jah, hoewel het natuurlijk niet mocht i.v.m. 25 kw).
Belangrijkste tip voor de 25 kw rijders, voor dat je begint.... Laat hem eerst afvoeren (NIET op het gas), en ga dan pas bezig.... De verleiding is gewoon te groot om niet te gaan rijden met mooi weer.
Toen heb ik hem afgelopen zomer toch maar laten afvoeren bij Klijnstra motoren in Winschoten (nette zaak trouwens! 's ochtends brengen, 's middags klaar... wel afspraak maken!) en daar zeiden ze dat mn voorvork keeringen leek waren. Beetje tegen valler, maar gaat dit najaar gebeuren. Kosten: €100,- als ik zelf demonteerde en dus met losse poten kom. Best nette prijs toch?

Gezien het slechte weer van de afgelopen dagen/weken ben ik met de overgebleven kappen en gedeukte tank aan de slag gegaan.
20082010432.jpg
20082010433.jpg
20082010434.jpg
20082010435.jpg


Mijn plannen zijn het volgende:
De kappen die allemaal dubbel heb (en dan zijn er nogal wat, 1,5 kuipset) schuren/schade herstellen en spuit klaar maken.
De kleur stelling waaraan ik zit te denken is zilver met mat-zwart, zoals er ook op een R6 van 2003 zit:
R6_use_Avery_A5701-M_Silver_Mettalic.jpg

Verder heb ik nog wat onderdelen in bestelling, en dingen die ik nog moet monteren etc.


Done:
Bos uitlaat
Zwarte kuipruit
Nieuwe tank
Nieuw kontje
Nieuwe undertail van een R6 2002
LED achterlicht met ingebouwde knipperlichten.
LED knipperlichten voor.
Blauwe "xenon" lampen in de koplampen.
SPYBALL alarm


To do:
Yoshimura RS-3 volledige uitlaat monteren. (=onderweg uit de USA)
Nog enkele kappen schuren en laten spuiten in zilver en mat zwart.
Oude schade op benzine tank herstellen.
Gear indicator monteren. (Besteld)
Voorvork keering laten vervangen.
Oude topkuip herstellen of nieuwe kopen…
Duo-cover schuren.
En alles laten spuiten uiteraard.



Vragen:
- Hoe kan ik het beste de tank herstellen/laten herstellen? Plamuur leek me niet echt een goed plan.....
- Hebben jullie nog goede ideeën over de kleuren?
- Tips and trics bij dit type R6..


oh ja, zo stond hij er een week geleden bij: (inmiddels dus al LED knipperlichten)

21082010437.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan