R6 quickshifter verwijderen

Jurn01

Rookie
11 sep 2020
11
2
Goedenavond allen,

Ik heb een yamaha R6 uit 2009. Hierop zijn een aantal accessoires / wijzigingen aangebracht. waaronder een powercommander V, woolich quickshifter/blipper, en volgens de vorige eigenaar ook lounche control en een ECU flash.

De quickshifter/blipper werken niet naar behoren (soms weer wel, dan weer niet) deze wil ik er om deze reden afhalen.

Nou luidt de vraag, kan ik deze zonder problemen verwijderen (stekkers losklikken) en klaar of komt hier meer bij kijken ivm powercommander enzovoort.

Ik hoor graag jullie advies

Groeten
 
Vaak worden dit soort toevoegingen er tussen gezet door middel van stekkers.
Dus die kan je dan gewoon er tussen uit halen.
Als je de powercommander er tussen uit wilt halen, kijk dan wel eff of dit geen problemen met je mengsel verhouding oplevert.

Ik vind het wel vreemd dat je én een power commander, én een ecu flash hebt.
En dan ook nog een whoolich erbij.
Klinkt als een allegaartje.
 
Vaak worden dit soort toevoegingen er tussen gezet door middel van stekkers.
Dus die kan je dan gewoon er tussen uit halen.
Als je de powercommander er tussen uit wilt halen, kijk dan wel eff of dit geen problemen met je mengsel verhouding oplevert.

Ik vind het wel vreemd dat je én een power commander, én een ecu flash hebt.
En dan ook nog een whoolich erbij.
Klinkt als een allegaartje.
Met Woolich software kun je de ECU flashen en restricties eruit halen. Ook een QS, launge control en bij veel merken blipper programeren.
Fuel mappings aanpassen via de ECU duurt erg lang omdat iedere aanpassing geflashed moet worden terwijl bij een Powercommander je tijdens de run al dingen kunt aanpassen. Daarom wordt vaker voor die combinatie gekozen.
 
Goedenavond allen,

Ik heb een yamaha R6 uit 2009. Hierop zijn een aantal accessoires / wijzigingen aangebracht. waaronder een powercommander V, woolich quickshifter/blipper, en volgens de vorige eigenaar ook lounche control en een ECU flash.

De quickshifter/blipper werken niet naar behoren (soms weer wel, dan weer niet) deze wil ik er om deze reden afhalen.

Nou luidt de vraag, kan ik deze zonder problemen verwijderen (stekkers losklikken) en klaar of komt hier meer bij kijken ivm powercommander enzovoort.

Ik hoor graag jullie advies

Groeten
QS en blipper worden gestuurd door de sensor in je schakelstang. Ik zou die of de stekkerverbinding daarvan controleren ipv het eraf halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan