R6 Remblokken

PNM-R6

Rookie
12 jun 2020
6
0
De remblokken voor van mijn R6 zijn aan vervanging toe. Op internet zijn er vele merken.
Welk merk remblokken kan ik het beste kopen voor mijn R6? (1999).
 
Knip ivm quote.

on topic; neem een gerenommeerd merk, als je twijfelt, dan ff naar de plaatselijke yamaha dealer, en daar halen. (Zoveel merken= zoveel meningen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,
ik begrijp dat hier vele meningen over zijn. Ik rem regelmatig stevig (voor een recreant), wellicht is er dan een bepaald merk of type wat dan naar boven komt.
 
Er zijn veel antwoorden mogelijk: zinnige en onzinnige... dit valt zeker onder de laatste: zeg dan niks.

on topic; neem een gerenommeerd merk, als je twijfelt, dan ff naar de plaatselijke yamaha dealer, en daar halen. (Zoveel merken= zoveel meningen)

Het is een prima vergelijking. Zonder aan te geven hoe de motor gebruikt wordt kan er minder goed een advies gegeven worden.

Ik ben zelf fan van Brembo remblokken, hun hebben ook voor jouw motor meerdere types waar je uit kunt kiezen.
 
Het is een prima vergelijking. Zonder aan te geven hoe de motor gebruikt wordt kan er minder goed een advies gegeven worden.
Het blijft een antwoord waar je niks aan hebt, vraag dan wat de bedoeling is om met de r6 te doen, circuit of woon/werk. En wat remmen betreft: zoveel meningen zoveel merken, het lijkt wel olie.
 
Mensen,
Bedankt voor de reacties, ik ga zoeken dan op brembo en SBS. Voor het geval er vragen over de vragen zijn houd ik me aanbevolen.
Maar nu ..... het lijkt er op dat er een probleem bij komt. Bij demontage van de remblokken valt me op dat er ongelijkmatige slijtage is, en van één van de remblokken is een stukje af (zo lijkt het) . Heb er foto's van genomen, wellicht kan iemand mij adviseren hoe hiermee om te gaan. Standaard naar de motordealer pas als ik er elf niet meer uitkom. Alhoewel geen ervaring ben ik wel technisch, en met gepaste voorzichtigheid kan er een heleboel dunkt me. Ok, foto's er bij. De eerste set in dit bericht geplaats is van de linker-voor-remschijf. ZIt nog voldoende op, van één blok lijkt een stukje af te zijn. Voor diegene die de moeite neemt om te kijken, wat is een mogelijke oorzaak daarvoor? Rechter schijf in volgend bericht.
 

Bijlagen

  • 20200613_120315.jpg
    20200613_120315.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 8
  • 20200613_120322.jpg
    20200613_120322.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 8
  • 20200613_120400.jpg
    20200613_120400.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 20200613_120410.jpg
    20200613_120410.jpg
    1.007,2 KB · Weergaven: 8
Right, foto's van de rechterschijf. Hier valt één ding goed op. Het ene blok is veel meer van af dan de andere en moet vervangen worden. Verder ging de remklauw (met blokken natuurlijk) lastig van de schijf af. Deze sleet denk ik de hele tijd aan. Hier ga ik naar de oorzaak zoeken, misschien heeft iemand ideëen. Misschien blijven de zuigers hangen, check!
Alle reacties welkom die iets toevoegen :)
 

Bijlagen

  • 20200613_120420.jpg
    20200613_120420.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 6
  • 20200613_120423.jpg
    20200613_120423.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • 20200613_120427.jpg
    20200613_120427.jpg
    1 MB · Weergaven: 8
Overigens, ik zie in deze berichten (bovenin) het volgende staan:
Knip
Off topic
Tevens waarschuwing


Ik ben nieuw hier, wat betekent dit en moet ik hier iets mee doen?

Bij voorbaat dank voor de reacties
 
Dank voor de reacties, heb ik veel aan. Ik ga nieuwe setjes kopen, check de schijf (schijven) en steek mijn licht nog op hoe het kan dat van de rechterschijf het ene remblok veel meer versleten is dan de andere.

Dankjulliewel!
 
Misschien dat je extra info kunt vinden door te zoeken naar frictie coefficient/temperatuur grafieken. Zo kwam ik voor auto's in elk geval wel wat info tegen. Sommige fabrikanten hebben een paar verschillende remblokken en geven daarbij de verschillen aan in slijtage, feedback, temperatuurbereik, stofafgifte en geluid (piepen). Andere aspecten waar remblokken aan moeten voldoen is bijvoorbeeld een betrouwbare verbinding tussen remvoering en de metalen plaat. Dus bijvoorbeeld corrosie resistent.

Een beetje remblok kan goed tegen af en toe hard remmen. Als je echter kort achter elkaar hard remt en de boel minder tijd heeft om af te koelen, dan is het belangrijk wat serieuzer spul te monteren.

Andere gerenommeerde merken waar je naar kunt kijken zijn AP racing en Carbone Lorraine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan