R6 Rulezzzzz

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Donderdagmiddag rond 4 uur belde ik nog even naar de dealer. De papieren waren binnen en morgen kwam het plaatje binnen, wat dus gewoon in hield dat ik hem op kon komen halen! Ik dus blij dat ik mijn snipperdag (lang leve de bankcao) niet had omgezet en dat ik vrijdag een vrije dag had.

Donderdagavond nog even lekker de kroeg ingeweest (of zeg maar liever het terras opgeweest) en vrijdag rond 12 uur vertrokken met de trein naar Nijmegen om daar de bus te pakken naar Heijen. Een reis van een dikke 3 uur, maar elke minuut waard. Gelukkig had de trein airco!!

Aangekomen in Heijen bij de dealer (de buschauffeur kende de zaak en heeft me voor de deur uit laten stappen), hebben we even de papieren in orde gemaakt en wilde hij het kentekenplaatje erop zetten. De drukker had een aantal fouten gemaakt wat dus inhield dat ik met een verkeerd kentekenplaatje zat!! Even snel van karton een mooi plaatje gemaakt, zodat ik niet onverrichter zake weer naar amsterdam kon vertrekken met de bus.

Lekker teruggereden over de snelweg en natuurlijk een paar landelijke weggetjes aangedaan. Het ging allemaal perfekt. Thuis even een liter water naar binnen gegooid en met mijn vriendin naar de motor staan kijken (half uur lang bewonderen en blij zijn dat ie van jou is).

Daarna ging ik hem even stallen, want het was wel tijd om de stad in te gaan (uitmarkt) en eens goed dronken te worden. Ik rijd weg, zie ik om de hoek mijn instructeur staan. Stoppen dus. Hij bewonderen, hij weer weg om autorijles te geven en ik wil hem starten......niets!!

Met het alarm lopen kloten, alles nagekeken, bellen met de dealer, hij aanwijzingen geven, maar niets hielp. Uiteindelijk kwam mijn instructeur terug en mocht ik hem stallen bij hem (anders had ik 2 kilometer door de stad moeten lopen naar mijn stalling).

De volgende ochtend om negen uur stond de eigenaar van de motorzaak bij mijn fiets en samen hebben we er een nieuw alarm opgezet, omdat we dachten dat dit het probleem veroorzaakte. Niet dus. Als laatste toch maar even de zekeringen gechecked en daar lag het probleem. Zekeringetje erin en gaan. Nog even op en neer naar Heijen om mijn plaatje op te halen (400 kilometer tuffen in de warme hete zon).

Onderweg voelde ik pas dat ik er nu voor het eerst bijhoorde. Groeten naar mede motorrijders, praten bij het tankstation en lekker door een file heenrijden (wel veilig) i.p.v. achteraan aan te sluiten. Top en heerlijk gevoel.

Gisteren naar Bloemendaal gereden. Iets wat ik daarvoor niet meer deed, omdat je altijd anderhalf a twee uur in de file moet staan, je blauw betaald aan een parkeerplaats die niet te vinden is en dan nog 2 a 3 kilometer van die parkeerplaats naar het strand moet lopen. Met de motor rustig langs de file gereden, voor aan het strand geparkeerd naast een andere mooie rij motoren en lekker het strand op. Binnen een half uur vanuit hartje amsterdam op het strand liggen!!!

Terugreis hadden we beter kunnen plannen, omdat we midden door de onweersbuien reden. Rustig aangedaan, omdat er ook nog veel olie en andere meuk op de weg lag. Doorweekt, maar voldaan thuis gekomen en lekker op de bank in slaap gevallen.

Bijlage: untitled5.jpg
 
Heerlijk die verhalen van mensen die net hun eerste motor binnenhebben.
Ik hoop voor jou dat het gevoel wat je nu hebt blijft en dat je blijft motorrijden!
IIg heel veel plezier


P.s : ik heb die 2de topic maar ff verwijderd.
 
Prachtiog verhaal, alleen die title! :(
Iedereen weet toch dat het de gsxr is die rulezzzzz? :)
 
Wat herkenbaar, dat verhaal :)

Gefeliciteerd met je prachtfiets man! Veel plezier!

Ennuh, er is hier wel eens een topic geweest of een 600 nou wel of niet achterover kon slaan...

Probeer het maar niet met een R6, hehe! Power zat! :)
 
Gefeliciteerd met je aanwinst. Een R6 is een fantastich apparaat. Veel plezierige (en veilige) kilometers toegewenst :]
 
Dat gevoel van je eerste motorfiets thuis voor je neus te zien staan, moet echt wel machtig zijn.
:9~

Veel plezier ermee :) .
 
bedankt voor jullie reacties.

Ik voel me net een klein kind. Gisteravond moet mijn vriendin de kroeg in en ik stel voor om haar even te brengen. Kan ik tenminste weer een eindje rijden. Kwam dus ook twee uur nadat ik haar had weggebracht (ritje van 10 minuten) pas weer thuis.

Even snel omgekleed en toen zelf de kroeg ingedoken. Mijn vriendin vroeg zich al af waar ik bleef.

Het probleem met de zekering blijft echter opspelen. Gisteren is hij weer gesprongen. Ik krijg het nu wel in 5 minuten gefixed, maar toch irritant. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
 
Alarm er uit slopen en zo ver weg gooien als het vliegen wil! gaat een heleboel problemen voor nu en in de toekomst voorkomen.
Groetjesszz.......
 
Ja, gewoon dealer bellen, die lost het maar lekker voor je op, mocht het alarm de boosdoener zijn, dan zet hij er maar een ander alarm op.
 
Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb in het begin een paar keer de motor uitgezet met de dodemansknop (die grooooottee rode) en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik zet hem nu gewoon normaal uit en heb sindsdien geen problemen meer met de zekeringen.

Ik moet nog wel een keertje terug naar de dealer want een lichtje in de tourenteller doet het niet. Tot 8000 touren kan ik hem zien in het donker, maar daar boven word het donker (en daar rijd ik alleen maar).

Wel een geweldig ding hoor, die R6. Lekker makkelijk wendbaar, trekt lekker door, perfekt voor mij om mee te beginnen.

Hier nog een fotootje van hem/haar hoe ik hoop dat hij er nooit uit ziet.

Bijlage: mijn r6!.jpg
 
ik heb hem ook een keer naar een vriend van me gestuurd zonder enig commentaar erbij en vroeg me af hoe lang het zou duren voordat de telefoon ging. Hij belde me na vier minuten en dat vond ik toch nog wel erg lang.
 
Ha, goeie grap :)

En een goede vriend :}

Ik heb gisteren mijn oude total loss CBR weer te koop zien staan. Kwam toevallig in een motorzaak een kilometer of 40 hiervandaan.

Verkoper vertelde me dat hij iets kuipschade had gehad. Toen ik hem vertelde dat ik er mee in het water had gelegen flapperden zijn oren even flink heen en weer.
Zat volgens mij wel een ander motorblok in, want hij had minder kilometers op de teller staan, of er zijn flinke oplichters in de motorbrance die de teller terugdraaien :(

Hij zag er verder weer mooi uit. Maar je zal zo\'n ding maar kopen. Ik hoop voor de volgende eigenaar, dat hij er net zo\'n plezier mee heeft dan dat ik heb gehad.
 
LOL

volgens mij draaien wel meer dealers het klokje terug of zetten ze die elektronisch terug. Bewijs is dan moeilijk te leveren natuurlijk.

Wat moest die motor van je nog opleveren?
 
Ik denk wel dat het bij motoren maar sporadisch voorkomt hoor...het is bijna nooit de moeite om een motor \"aan te passen\"...zijn bijna altijd mooi en fris...
 
Terug
Bovenaan Onderaan