R6 schakelt slecht terug

r6ley

Die hard MF'er
24 mrt 2008
359
0
Venray
Heey
Ik reed vandaag naar huis met mijn motor r6 2000 en het terugschakelen van de 3naar de 2 en van 2 naar 1 ging heeel slecht.
De schakelpook gaat wel op en neer maar hij schiet niet in de versnelling na een paar keer schiet hij er in,
Maar dit probleem heb ik alleen met terugschakelen opschakelen geen probleem
Het vreemde is vanmiddag schakelde hij weer redelijk normaal.
Wie weet wat het kan zijn

bedank al vast gr ley
 
Geef je ook een beetje gas bij het terug schakelen?

Het kan zijn (door regelmatig lomp terug trappen) dat synchromeshes beschadigd zijn.
Je moet er dan voor zorgen dat de ingaande as alvast op toeren komt zodat er minder verschil is in toeren met de lagere versnelling :)
 
synchromesh??
het is geen auto.
een bak van een motorfiets heeft geen synchromesh ringen.
kromme schakelvork moet ook bij opschakelen problemen geven.

komt de koppeling wel goed vrij?
staat de ketting wel op de goede spanning?
zit de schakelpook nog wel goed vast op de as?
staat het oliepeil niet te hoog?
 
Laatst bewerkt:
heeft niet met tempratuur te maken mijn blok was 78 grade dus daar licht het niet aan
Ik heb wel laats mijn ketting gespanne maar lijkt me nie dat het daar aan licht of kan dat wel als ie te strak staat???
 
nee ik heb hem gewoon goed gespannen en gesmeerd dus lijkt me sterk morgen even kijke als hij goed vast zit op de as en als ie goed vrij komt maar vanmiddag schakelde hij wel weer redelijk normaal
echt vreemd vooral dat het alleen bij terugschakelen is
 
nou wheelies kan ik niet en echt lomp rijden ben ik ook niet van daar ben ik te zuinig voor maar mijn motor schakeld nu gewoon weer normaal dus heel raar ik weet nie wat het geweest is
 
Terug
Bovenaan Onderaan