R6 slaat steeds af

Zuiltje

Rookie
21 mrt 2008
8
0
Amersfoort
hallo,

ik heb een R6 uit 2003 als ik een tijdje rijd en ik bijvoorbeeld voor de stoplicht moet wachten slaat mijn motor steeds uit als ik hem dan op nieuw start gaat ie weer uit ik moet dan eerst mijn sleutel eruit halen en er weer in doen dan loopt ie weer goed weet iemand hier raad mee ik word er namelijk gek van. :

Dennis
 
Check eerst van alles of er niet een schakelaartje in zijstandaard ofzo raar meerammelt en/of een beetje gaar is.

Kansje: stationairgas opnieuw inregelen aan warmGEREDEN motor.

Heeft-ie lang stilgestaan?

Is het allebei het vorige niet dan denk ik het eerst (indien carburateurs) aan vervuiling in een vlotterkamer òf een "klevend" vlotternaaldje; speciale carburateurreiniger (favoriet merk op Dit Forum: MotoForte) aan de tankinhoud toevoegen doet soms wonderen
(behalve voor naaldje(s), dat is echt handwerk; beginnen met bekijken onder goed vergrootglas op vervorming/slijtage, vooral letten op eventueel kunststof sluittipje).
Indien geen carbs maar inspuiting, speciale benzine-inspuiterreiniger van bijvoorbeeld Wynn's aan tankinhoud toevoegen; flesje 10,90 euri is genoeg voor 1 auto-tank 30-50 liter dus verdelen over 2x bijna-leegrijden voor motor.

Het zou ook nog kunnen liggen aan een gare bougie of bougieKAPJE; alleen zinvol achter te komen door (ver)wisseling.

Tot hiertoe de tamelijk eenvoudige dingen; op groter werk heb ik geen kijk.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een R6 uit 2003 als ik een tijdje rijd en ik bijvoorbeeld voor de stoplicht moet wachten slaat mijn motor steeds uit als ik hem dan op nieuw start gaat ie weer uit ik moet dan eerst mijn sleutel eruit halen en er weer in doen dan loopt ie weer goed weet iemand hier raad mee ik word er namelijk gek van. :

Dennis

sleutel er helemaal uit halen? dit klinkt meer als er ergens electrisch niet helemaal in orde is. ik raad je aan om even alle stekkers na telopen of deze nog vast zitten of niet vervuild zijn...
 
ik denk dat er in jouw contactslot een contact wat ingebrand is

want als je hem weer opnieuw op contact zet dan sleep je de contactvlakken weer over elkaar en hebben ze weer een beetje contact

probeer gewoon eens een nieuw contactslot (misschien kan dat zo zonder eerst in te bouwen alleen even stekkers overzetten)
 
hallo,

ik heb een R6 uit 2003 als ik een tijdje rijd en ik bijvoorbeeld voor de stoplicht moet wachten slaat mijn motor steeds uit als ik hem dan op nieuw start gaat ie weer uit ik moet dan eerst mijn sleutel eruit halen en er weer in doen dan loopt ie weer goed weet iemand hier raad mee ik word er namelijk gek van. :

Dennis


Heb hetzelfde probleem gehad met 2003 model in begin 2004. In mijn geval viel de motor uit in warme toestand en lage toeren (lager dan 4000). Uiteindelijk binnen garantie van Yamaha naar de importeur geweest. Zijn 1000 test Km gemaakt. Waren in die tijd ook Fazers met deze kwaal. Een groot deel vanhet Electrisch systeem is vervangen en probleem opgelost. Mijn idee was toen een kromme volt vanuit het contactslot, omdat het uit/aan principe altijd het probleem oploste. Alleen erg lastig als je net rustig een bochtje neemt!
Succes met troubleshooten!
 
hallo,

ik heb een R6 uit 2003 als ik een tijdje rijd en ik bijvoorbeeld voor de stoplicht moet wachten slaat mijn motor steeds uit als ik hem dan op nieuw start gaat ie weer uit ik moet dan eerst mijn sleutel eruit halen en er weer in doen dan loopt ie weer goed weet iemand hier raad mee ik word er namelijk gek van. :

Dennis


Dit is 100% zeker weten je TPS sensor, ik heb precies hetzelfde gehad ( R6 model 2004) !

Succes ermee,

Grtz...
 
Tja de injectie motor , boordevol meet sensors met alle problemen vandien.

Je kunt er zelf weinig aan doen uitlezen bij de dealer wat de fout/storing is en dan de desbetreffende sensor vervangen of aanpassing software.
 
Terug
Bovenaan Onderaan