R6 Sneller maken!

YZF-Rider

MF veteraan
29 jun 2007
17.146
0
Schijndel
Ik vroeg me af of iemand hiero, al wat aan zijn R6 heeft gesleuteld om hem wat sneller & nog wat feller te maken? Zo ja wat heb je er aan gesneutelt?

Zat zelf aan sommige dingen te denken:
* Power commander.
* GP Uitlaat.
* Filtertje.

Aangezien ik er zelf nog niet gek veel verstand van heb! Vraag ik wat meningen van mensen die er wel verstand van hebben! Dus ik ben, benieuwd :]

 
Ik heb het niet over een "Heat" Ik had gewoon gevraagd hoe ik me R6 wat feller & sneller zou kunnen maken! Tja als iemand mij gaat pakken op typ foutje -O- Maargoed, er zullen best hier van die " Snelle Jelle " mensen zijn als ik! Maar daar lig ik niet zo wakker van :) :N Enigste wat ik vraag is technische weet van iemand die het miss al geprobeerd heeft bij zijn R6 :)
 
Ik heb het niet over een "Heat" Ik had gewoon gevraagd hoe ik me R6 wat feller & sneller zou kunnen maken! Tja als iemand mij gaat pakken op typ foutje -O- Maargoed, er zullen best hier van die " Snelle Jelle " mensen zijn als ik! Maar daar lig ik niet zo wakker van :) :N Enigste wat ik vraag is technische weet van iemand die het miss al geprobeerd heeft bij zijn R6 :)

Ik pak jou niet op een type fout gek. Ik bedoel het naar de mensen toe die altijd hun oordeel klaar hebben over mensen met een standaard snelle motor en die nog meer PK's eruit wil halen met de vraag OF het oordeel "Kan je die 600cc al wel benutten, zo niet, waarom moet je dan meer pk's?"

Ik vind dat altijd zo een gods belachelijke vergelijking. Als jij wilt weten hoe je meer pk's uit je R6 kan krijgen verwacht je ook een normaal antwoord, in de hoop dat die ook gegeven kunnen worden. Maar er zijn altijd mensen die het niet kunnen hebben.
---

Ik zal je een heel oud voorbeeld geven wat ik 2 jaar geleden heb meegemaakt:

Iemand die ik net ken, hoort dat ik een nieuwe bike ga rijden. Totaal geen ervaring heb ik nog. Ik krijg te horen "weet je wel hoeveel pk dat is blablabla" ik zeg ja, ik heb een vermoeden, de rest moet ik ondervinden. Even later heeft die gast een bike met 140 achterwiel pk's, en ik een met 112 achterwiel pk's. Ik rijd hem finaal aan stront op een dijk, en dat terwijl hij opeens zegt "ja ik hou van motoren met veel pk's, lekker lomp vermogen", en een tijd terug nog stoer zij (omdat hij diegene was met al een motor en ervaring) "ja weet je wel hoeveel pk dat is en je weet niet waar je aan begint". Dan denk ik, wat lul je nu opeens wijs en blij en doe je alsof je het altijd eens was met mij? En dat terwijl ik nog minder kort mijn rijbewijs had dan hem. Ik reed/rij zelf met een 750 cc'er. En daar pakte ik hem gewoon mee op een dijk! Ja 140 achterwiel pk's tegen 112 achteriwel pk's. Hij hield mij NIET bij. Hoe ik rij ga ik verder niet beschrijven, gaat me even om de feiten. Feit wat er dus wel aan toe doet, is dat we gewoon niet zo snel moeten oordelen over wat voor motor iemand heeft, en of diegene dat waard is. Ik bedoel je koopt een koelkast toch ook niet op maat??? Je koopt gewoon een waarvan je denkt dat die wel voldoet. Is die te groot, nou beter toch? Kan je altijd meer kwijt!

Ik wil er mee zeggen. PK's of niet. Ze zeggen altijd het zegt niet alles. Maar aan de andere kant oordeelt WEL iedereen hier op MF over het aantal PK's die je zou willen hebben of die je hebt. Dan denk ik wat is dat voor hypocriet gepraat? Laat ze maar gewoon hun mond houden en gewoon advies geven. Willen ze zonodig oordelen? Dan ga ik lekker dijkrijden met die mensen. ;)

---
Race uitlaat, anders uitlaatsysteem, andere luchtfilter, andere kelken misschien, zeker weten dat je iets meer pk's krijgt *D Die dingen moeten je wel naar een standaard verhoging van het aantal pk's brengen, is al een keer voorbij gekomen in dit topic.

Succes.
;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet over een "Heat" Ik had gewoon gevraagd hoe ik me R6 wat feller & sneller zou kunnen maken! Tja als iemand mij gaat pakken op typ foutje -O- Maargoed, er zullen best hier van die " Snelle Jelle " mensen zijn als ik! Maar daar lig ik niet zo wakker van :) :N Enigste wat ik vraag is technische weet van iemand die het miss al geprobeerd heeft bij zijn R6 :)

ik heb zo beetje alles opgenoemd hoe je de R6 sneller kan maken, heb je daar wat aan?

begrijp wel dat als je je bike sneller gaat maken dat het onderhoud ook duurder wordt en dat het vaker gedaan moet worden.

Heb nog een R6 staan waar zobeetje alles aan getuned is wat je maar wilt, kunnen het blokkie wel ruilen :+
 
---
Race uitlaat, anders uitlaatsysteem, andere luchtfilter, andere kelken misschien, zeker weten dat je iets meer pk's krijgt *D Die dingen moeten je wel naar een standaard verhoging van het aantal pk's brengen, is al een keer voorbij gekomen in dit topic.

Succes.
;)

Idd:

-full race uitlaat systeem (laserworks bv)
-Factory velocity Stacks
-Dyno stage 1 kit
-BMC of KN filter
-1 tand zakken voor +2achteren (dat ga je echt wel merken!!!)

Dit is nog "redelijk" betaalbaar,dan valt er nog meer uit te halen en dat is bleuprinting en nokkenassen etc etc veranderen.


En ook ik heb maby iets te scherp gereageerd maar dit zijn denk ik wel de antwoorden waar je naar opzoek was!

gr :]
 
Ik pak jou niet op een type fout gek. Ik bedoel het naar de mensen toe die altijd hun oordeel klaar hebben over mensen met een standaard snelle motor en die nog meer PK's eruit wil halen met de vraag OF het oordeel "Kan je die 600cc al wel benutten, zo niet, waarom moet je dan meer pk's?"

Ik vind dat altijd zo een gods belachelijke vergelijking. Als jij wilt weten hoe je meer pk's uit je R6 kan krijgen verwacht je ook een normaal antwoord, in de hoop dat die ook gegeven kunnen worden. Maar er zijn altijd mensen die het niet kunnen hebben.
---

Ik zal je een heel oud voorbeeld geven wat ik 2 jaar geleden heb meegemaakt:

Iemand die ik net ken, hoort dat ik een nieuwe bike ga rijden. Totaal geen ervaring heb ik nog. Ik krijg te horen "weet je wel hoeveel pk dat is blablabla" ik zeg ja, ik heb een vermoeden, de rest moet ik ondervinden. Even later heeft die gast een bike met 140 achterwiel pk's, en ik een met 112 achterwiel pk's. Ik rijd hem finaal aan stront op een dijk, en dat terwijl hij opeens zegt "ja ik hou van motoren met veel pk's, lekker lomp vermogen", en een tijd terug nog stoer zij (omdat hij diegene was met al een motor en ervaring) "ja weet je wel hoeveel pk dat is en je weet niet waar je aan begint". Dan denk ik, wat lul je nu opeens wijs en blij en doe je alsof je het altijd eens was met mij? En dat terwijl ik nog minder kort mijn rijbewijs had dan hem. Ik reed/rij zelf met een 750 cc'er. En daar pakte ik hem gewoon mee op een dijk! Ja 140 achterwiel pk's tegen 112 achteriwel pk's. Hij hield mij NIET bij. Hoe ik rij ga ik verder niet beschrijven, gaat me even om de feiten. Feit wat er dus wel aan toe doet, is dat we gewoon niet zo snel moeten oordelen over wat voor motor iemand heeft, en of diegene dat waard is. Ik bedoel je koopt een koelkast toch ook niet op maat??? Je koopt gewoon een waarvan je denkt dat die wel voldoet. Is die te groot, nou beter toch? Kan je altijd meer kwijt!

Ik wil er mee zeggen. PK's of niet. Ze zeggen altijd het zegt niet alles. Maar aan de andere kant oordeelt WEL iedereen hier op MF over het aantal PK's die je zou willen hebben of die je hebt. Dan denk ik wat is dat voor hypocriet gepraat? Laat ze maar gewoon hun mond houden en gewoon advies geven. Willen ze zonodig oordelen? Dan ga ik lekker dijkrijden met die mensen. ;)

---
Race uitlaat, anders uitlaatsysteem, andere luchtfilter, andere kelken misschien, zeker weten dat je iets meer pk's krijgt *D Die dingen moeten je wel naar een standaard verhoging van het aantal pk's brengen, is al een keer voorbij gekomen in dit topic.

Succes.
;)
Bedankt! :} Een vriend van mij, en daar de kameraad van die heeft een zaak in Schijndel! Extreme MotoCycle's! En die zou het een en het ander op papier zetten wat er aan kon gebeuren! En dan nog wel voor een totaal prijsje ;)
Heb nog een R6 staan waar zobeetje alles aan getuned is wat je maar wilt, kunnen het blokkie wel ruilen :+
Ik hou het effe op deze Tim! Maar iedergeval bedankt :}
 
Iedereen heeft het altijd over circuit, circuit tijden, blablal ervaring weet ik veel wat voor dingen. (ja wordt er nu wel ziek van als ik dat allemaal lees) Wat je niet begrijpt is dat je al heel snel kan zien hoe iemand rijdt als je gewoon gaat dijkrijden met hem/haar. Een voorop de rest probeert te volgen. Degene die overblijven, daarvan gaat er weer een voorop, uiteindelijk blijven of blijft er 1 over die met de kop boven de rest uitsteekt of er blijven een paar gezamelijk over. Je kan dan al zo zien wie naast genoeg lef heeft, ook goede rijvaardigheid heeft.

En kom nu opeens niet met dan rij je jezelf dood of van de dijk af. Als mensen beweren en denken ook goed te kunnen rijden of dat nou echt zo is of niet, dan vind ik dat je gewoon moet rijden en je grote mond dicht moet houden, want als jij denkt goed te kunnen rijden wat houdt jou tegen om dat te laten zien? Als jij zo zeker van je zaak bent laat dan ook maar zien dat je inzicht en skills hebt.

Dijk of geen dijk. Angst, Lef en voertuigbeheersing die dingen te samen maken je een goede rijder, dat kan al getest worden op een simpele schone dijk.

Ik ben benieuwd wie nu zijn mondje open doet en zich vrijwillig aan zou melden voor een "heat".

En iedereen die gaat zeggen, een dijk is iets heel anders dan een circuit. Ja dat is ook zo, mede daarom wil ik weten wie ook echt achter zijn of haar eigen rijvaardigheid staat! Circuit kan altijd nog, want circuits zijn juist gemaakt voor hoge snelheid. Ik vind het pas mooi als je op een weg gemaakt voor minder hoge snelheden, hoge snelheden haalt, en nog een goede tijd neerzet ook!

Laat dat verhaal over tijden en circuits nu eens voorbij zijn. Ga gewoon op de vraag in, in plaats van over oordelen of iemand een motor aan kan of niet, wat een bullshit gewoon.
ik ben het met je eens, maar je vergeet wel wat....

op een circuit in een raceklasse wordt er met vergelijkbare motoren gereden. op de openbare weg niet.
je noemt nu een dijkweggetje alszijnde een weg gemaakt voor minder hoge snelheden.
wel eens over een kartcircuit gereden???
ik heb zo het idee dat bijna elke rijder met een 125cc 2-takt hier sneller op rijd dan met een r1.
bij de meeste dijkweggetjes hebben de r1's toch wel een flink voordeel..
dus een echt eerlijke manier van vergelijken is dat niet :W
wel een leuke :Y

en het is totaal niet relevant of iemand het volle vermogen kan benutten, wanneer iemand gewoon sneller rechtdoor wil rijden :+
 
ik ben het met je eens, maar je vergeet wel wat....

op een circuit in een raceklasse wordt er met vergelijkbare motoren gereden. op de openbare weg niet.
je noemt nu een dijkweggetje alszijnde een weg gemaakt voor minder hoge snelheden.
wel eens over een kartcircuit gereden???
ik heb zo het idee dat bijna elke rijder met een 125cc 2-takt hier sneller op rijd dan met een r1.
bij de meeste dijkweggetjes hebben de r1's toch wel een flink voordeel..
dus een echt eerlijke manier van vergelijken is dat niet :W
wel een leuke :Y

en het is totaal niet relevant of iemand het volle vermogen kan benutten, wanneer iemand gewoon sneller rechtdoor wil rijden :+

Hmmm of ik begrijp je niet, of we begrijpen elkaar niet? Klopt ik nam als voorbeeld een dijkweg, mooi bochterig, soms scherpe bochen, flauwe bochten, rechte stukjes, positieve of negatieve wegverkanting etc...

Alleen ik snap je niet over die vergelijking. Ik heb toch nergens een vergelijking aangehaald met een R1 vs een 125 cc oid? Dont get me wrong hoor. ;)

Waar het mij om ging is dat je als je je rijstijl wil vergelijken tov anderen dat je heel makkelijk een dijkweg kan nemen om daar al je skills op de proef kan stellen. Wat ik wel snap uit je verhaal is dat inderdaad bij korte bijna haakse bochten e.d. een lichtere en kleinere motor uiteraard veel sneller is! *D De bochtensnelheden van 600 cc'ers liggen over het algemeen ook hoger dan die van 1000 cc'ers. (dacht ik)

En je laatste stuk ja, dat is ook waar. Maar ik vind een dijk echt niet rechtdoor rechtaan hoor. Weet niet wat voor dijken je gewend bent? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan