R6 start niet meer..

Broeckie

Die hard MF'er
27 apr 2003
250
0
Rotterdam
Vanmorgen wilde ik op mijn R6 naar mijn werk, lekker tussen de files door.
Ik start hem zonder problemen maar na ongeveer 1km sloeg 'ie af :?
Het klonk exact hetzelfde al wanneer je geen benzine meer hebt, ik denk dus dat mijn caburateurs leeg zijn gereden en er vervolgens geen brandstof meer in komt.
Ik heb hem daarna getracht te starten maar hij sloeg niet meer aan :(

Er zit voldoende brandstof in (ook goeie want vorige week heb ik op de zelfde tankinhoud 100km gereden)en de accu is nog goed (de lampen doen het en de startmotor klinkt ook goed).

Wat kan dit zijn? Het is spontaan ontstaan (vorige week nog geen probleem)
Kan het ook aan mijn bougies liggen :? of heb je dan andere klachten :?

Hij had zijn 42000km beurt al moeten hebben, maar tot nu toe geen tijd gehad, hij staat nu iets over de 43000km

Kon dus alsnog met m'n koekblik achteraan de file aansluiten :(
 
Laatst bewerkt:
voor de zekerheid, is het een "oude" versie met carburateurs of een 2003/2004 met injectie?? Is het de laatste dan is het hoogstwaarschijnlijk de brandstofpomp (heeft mijn vriendin nml ook last van gehad en is onder garantie vervangen)
 
Van het ene op het andere moment uit klinkt meer als ontsteking/injectie elektronica, als specifiek benzine aanvoer (r6=injectie toch??).

Zekeringen en stekkertjes nalopen?

Sterkte.
 
Wat heb je nodig voor een verbranding?
1) Lucht, niet teveel&niet te weinig (check dus of er geen valse lucht wordt aangezogen)
2) EEn vonk (check dus alles wat te maken heeft met deze vonk, bougies, ontsteking en dergelijke)
3) brandstof (check dus of er benzine wordt aangezogen, misschien is de ontluchting van je tank niet helemaal in orde, of vuil in je carburateurs?)
4) Compressie (meet de compressie even na met compressiemeter)
Meest voor de hand liggende oorzaken:
- Dode bougies/ontsteking
- Geen benzine-aanzuiging
Succes!
 
Is je benzinekraantje nog goed? Staat die niet stiekem op uit?
Vacuum gestuurde kraan kan kapot gaan en dan loopt ie nog wel even op de benzine die nog in je vlotters zit maar daarna is het over.
 
Zit geen benzinekraantje op B|

Jawel,alleen op een beetje onhandige plek. B|
Deze staat dus altijd open.
Je tank losmaken en opklappen onderweg is nou niet echt een handige oplossing. :+
Maar idd check ff je bezine pomp, deze moet je even horen tikken als het contact
wordt aangezet. Zeker als de motor een paar uur heeft stil gestaan.

Suc6
 
Wuf, die van jou zit wel een benzinestopper op, zit op die F van mij ook, alleen van buitenaf niet zichtbaar, in het midden onder de tank, als jum weert te vinden is ie met een plattebek schroevedraaier te benaderen

Je heb een topkoffer gevonden?

Ik zoek een bagagerek voor mijn 1100 F (zonder zijkoffers) alleen rek, weet je naam, merk leverancier?
 
Van het ene op het andere moment uit klinkt meer als ontsteking/injectie elektronica, als specifiek benzine aanvoer (r6=injectie toch??).

Zekeringen en stekkertjes nalopen?

Sterkte.

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met mijn carberateur fiets: Suzuki Bandit 600.

Syptomen: in eens niet meer lopen, lekker gegorgel alsof brandstof op is, daarna nog wel starten maar meer dood dan levend... in iedergeval geen lust meer! En zat goddomme nog wel in Spanje...

In eerste instantie leek het de CDI-unit te zijn, maar na deze getest te hebben en een paar uurtjes verder bleek het een kabelbreuk te zijn in het voorgedeelte van de moto. Was er een stamp geld aan kwijt dat wil je niet weten... maar hij rijdt weer als een zonnetje.

Succes!
 
Allemaal bedankt voor de tips...
Ik heb vandaag mijn R6 uit elkaar gehaald en wat bleek... de brandstofpomp deed het niet meer :(
Na een aantal bemoedigende tikken met de achterkant van de schroevendraaier deed 'ie het weer. En zelfs nadat mijn motor weer helemaal in elkaar zat wilde de motor gewoon starten en blijven lopen :)
Nu maar hopen dat dit niet tijdelijk is en dat ik volgende week toch een nieuwe pomp moet kopen.
 
lijkt mij dat het kloppen op een brandstofpomp niet de "beste" manier van een probleem verhelpen is.. keej, hij rijd weer, maar wat nu als je met 240km/h in een bocht hangt op de snelweg en je motor zegt ineens "buuuhhhhh..." (en jij "oeps, binnenbocht")
 
Terug
Bovenaan Onderaan