R6 start niet

Zin

MF'er
14 sep 2010
73
0
Hey mensen,

Aangezien ik mijn rijbewijs net heb zal dit wel een dikke noobvraag zijn :P

Ik heb een R6 uit 2007.
Na een tijdje winter wou ik hem vandaag weer proberen te starten, maar zoals ik al verwachte was de accu denk ik leeg. :(
Hij piepte en deed verder niks, ook vond ik de stadslicht vrij zwak.

Als het weer het toe laat maar een keertje aandrukken? of zal ik de accu moeten opladen.
 
of een paar startkabels en aan de auto hangen.....

Een R6 druk je in je eentje aan (2e versnelling) .. binnen 5 mtr. :Y

Daarna even lekker een kilometertje of 20 gaan rijden en je Accu zit weer vol (als je dynamo en SR goed zijn, maar da's bij een Yammie meestal geen probleem).
 
Laatst bewerkt:
Als de accu ECHT dood is (het valt nog mee denk ik) zal hij niet blijven draaien na het aanduwen (misschien zit er ook nog wel startonderbreking op?). Ik heb ooit mogen aanschouwen hoe een ZX6R uit 2005 keer op keer afsloeg nadat de starthulp werd afgekoppeld van de accu, de accu was echt helemaal op namelijk :P
 
Als de accu ECHT dood is (het valt nog mee denk ik) zal hij niet blijven draaien na het aanduwen (misschien zit er ook nog wel startonderbreking op?). Ik heb ooit mogen aanschouwen hoe een ZX6R uit 2005 keer op keer afsloeg nadat de starthulp werd afgekoppeld van de accu, de accu was echt helemaal op namelijk :P

Ik heb met m'n RJ015 exact 't zelfde gehad. Accu verrot ná een (kort)sluiting van de Cylinder Position Sensor ...

Met een rotte accu is het ook gewoon aanduwen en (blijven)lopen omdat je fiets z'n stroom pakt van de dynamo (Circuitfietsen zit geeneens een accu & startmotor in :) ).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd aan te duwen, in het begin branden de lampjes in het stuur nog een beetje maar later ook niet meer. wel plofte hij een beetje

Dan maar geprobeer met startkabels waar de motor niet eens op reageerde :S

Tjah zulk mooi weer en dan niet motor rijden :( balen zeg.
Morgen direct maar een lader halen en hopen dat het ma of di een beetje weer is want na woensdag word het al weer een stuk kouder.

Een goeie leer om de volgende keer de accu eruit te halen voor de winter want blauwe kuiten is ook niks ( drukken van de motor tegen de voetensteun)
 
Lijkt me eerder dat je accu echt overleden is en dat je lader er straks ook niets meer mee kan.
Als je van die goedkope dunne Gamma startkabeltjes hebt of een heel erg lege accu kan het ook wel voorkomen dat hij niet direct start maar dat je de auto met licht verhoogd toerental moet laten lopen en dan eventjes wachten totdat de accu weer een beetje bij is gekomen. Dan heb je wel kans dat je accu weer bijtrekt (maar dan heeft die wel een flinke knauw gehad).
Hou er dus rekening mee dat je binnenkort wellicht weer 120 of zoiets euro armer bent (maar wel een goede accu rijker).
 
Morgen direct maar een lader halen en hopen dat het ma of di een beetje weer is want na woensdag word het al weer een stuk kouder.

Hmmm, maandagochtend zijn een hoop winkels dicht maar stel dat je er dan 1 vindt.
Zo rond de middag de accu uitbouwen en hopen dat dit een beetje vlot gaat.
Begin van de middag de accu aan de lader.
Dinsdagochtend hopen dat de accu vol zit en het dus heeft overleefd.
Kan je toch weer tegen de middag een stukje rijden :]
 
Heb eigenlijk hetzelfde probleem als de TS. Accu is echter 1 jaartje oud. Is een 300Milli Amphere, MHA (is dat de juiste benaming?) Het is echter wel het juiste getal, zeker weten. De startmotor werkt en, nu komt ie. De hele buurt heeft de haren rechtovereind omdat er 2 keer een enorme knal volgde.

Ben nu via de jumpstarter de accu aan het laden (zo'n Guzzi heeft een accu indicator)

Wat is de vraag? Wat veroorzaakt die oorverdovende knal? en ben ik op de juiste weg?

Hoor graag,


Hatsikidee :] :? :(
 
Heb eigenlijk hetzelfde probleem als de TS. Accu is echter 1 jaartje oud. Is een 300Milli Amphere, MHA (is dat de juiste benaming?) Het is echter wel het juiste getal, zeker weten. De startmotor werkt en, nu komt ie. De hele buurt heeft de haren rechtovereind omdat er 2 keer een enorme knal volgde.

Ben nu via de jumpstarter de accu aan het laden (zo'n Guzzi heeft een accu indicator)

Wat is de vraag? Wat veroorzaakt die oorverdovende knal? en ben ik op de juiste weg?

Hoor graag,


Hatsikidee :] :? :(



300 milli ampere lijkt mij toch erg sterk.

de knal komt omdat er onverbrande gassen/mengsel in de uitlaat komt.
en dat komt omdat de ontsteking niet goed vonkt, als je probeert te starten met een te zwakke accu.
op het moment dat er wel een ontbranding is, ontbranden de gassen in de uitlaat ook, met een knal.
 
Laatst bewerkt:
Een R6? Zal wel meevallen maar je moet de motor gewoon op de goede manier aanduwen.
Niet als een oud brommertje _O-

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, wat de exacte procedure is...

Zelf nog nooit bij de hand gehad, en ik ben blij met een bejaardenknop aan het stuur :)

Bromfietstijd was het gewoon met een kickstarter, al stond je je daarmee ook wel eens bewusteloos te kicken :(
 
300 milli ampere lijkt mij toch erg sterk.

de knal komt omdat er onverbrande gassen/mengsel in de uitlaat komt.
en dat komt omdat de ontsteking niet goed vonkt, als je probeert te starten met een te zwakke accu.
op het moment dat er wel een ontbranding is, ontbranden de gassen in de uitlaat ook, met een knal.

Het is een Ex Polizia en als je de Toeters en Bellen ziet dan weet je waarom. Die toeters durf ik niet meer aan te sluiten, die maken zo'n enorme herrie. En dan hadden ze ook nog andere apparatuur erbij.

Maar, na 1 1/2 uur laden starte ze (ze is een Italiaanse schone) ineens. We hebben heerlijk over de dijk gereden, in de zon.

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan