R6 straat en circuitmotor incl. extra's

Status
Niet open voor verdere reacties.

PRJV

Rookie
1 jun 2018
22
1
Utrecht
Hallo, hierbij te koop aangeboden mijn Yamaha yzf r6, voor het eest op kenteken gezet in 2002. Het betreft het 2001 model.

De motor is het afgelopen jaar 3 x gebruikt voor een circuit dag en maximaal 100km op de weg. Vorig jaar een vergelijkbaar aantal kilometers en ook 3 circuitdagen gedaan. Daarnaast ben ik wat te zwaar geworden voor een 600 en daarom mag hij nu weg.

De motor verkeert technisch in goede staat maar heeft optisch links en rechts hele kleine plekjes (gezien de leeftijd logisch). Hij heeft 30.279 gelopen. Technisch is de motor zo goed als standaard (behalve stalen remleiding achter). Hij doet niet onder voor een 600 rr of de iets nieuwe r6’jes. Daarnaast zijn er valblokken gemonteerd en een circuit kuip zodat indien je een klein ongelukje hebt je niet direct met hoge kosten van een nieuwe kuip opgezadeld raakt. Verder is de motor voorzien van slicks en is een laptimer gemonteerd. Met de standaard uitlaat heb ik nog nergens problemen met het geluid gehad. Op het onderhoud is niet bezuinigd en zijn alleen kwaliteitsonderdelen gekocht.

Ik heb dit jaar rondom vervangen:

-Remblokken (allen high quality brembo’s)
-Nieuwe olie (net wederom ververst)
-Nieuwe filters (olie en lucht)
-Nieuwe banden (achter spiksplinternieuw nieuwe dunlop sc 2 waarmee 1 sesie a 20 min is gereden).
-Ketting en tandwielen vervangen (1 circuitdag mee gereden)

Verder heeft de motor een kenteken en mag dus ook de weg op (is nu verzekerd dus een testritje kan gemaakt worden).
Alle originele kuipdelen zitten erbij. De kleur van de originele kuipdelen is zeer donker British racing green (lijkt vanaf een afstandje zwart).
Om het eenvoudig te maken om de weg op te kunnen heb ik een achterlicht gemonteerd met geïntegreerde knipperlichten. Je kan er voor kiezen om de gehele kuip om te zetten maar je kan dan ook enkel de slicks wisselen voor straat banden en spiegels monteren en met een klein half uurtje banden wisselen zo de weg op. Bij de straatkuipdelen zitten zowel een duo zit als afdekkapje inclusief de voetsteuntjes voor een duo passagier. Ook zit er nog een open uitlaat inclusief db demper bij. Deze is nu niet gemonteerd.

Verder heb ik dus nog een extra setje velgen waarop bijna nieuwe wegbanden gemonteerd zijn (achterband is +/- 250 km oud, voorband iets ouder, ongeveer 500km).
Voor de snelle beslisser heb ik ook nog een stuk of 5 setjes slicks en semi slicks (dunlops en bridgestones) en eventueel een setje regenbanden erbij van goede kwaliteit. De regenbanden staan ook los te koop dus weg is weg.

Kortom een leuke complete motor voor zowel straat als circuit! Het heeft mijn voorkeur om de circuitkuipen erop te laten zitten aangezien ik op dit moment weinig tijd heb om de straatkuipen er op te zetten. Zoals gezegd behoort een proefritje tot de mogelijkheden. Ik woon in Utrecht.

Vraagprijs voor dit moois is € 2.250 euro.

evt. tegen beperkte meerprijs ook nog een race overal maat 52 probiker te koop omdat hij niet meer past (ik ben 183 en hij paste nog toen ik 80 kg was ;) )

Inruil circuit R1 vanaf 2004 of Aprilia RSV vanaf 2004 of CBR 1000 rr evt met bijbetaling vanaf mijn zijde behoort tot de mogelijkheden.

Reacties en vragen

kunnen via mf of nul zes één 2 4-8-6-1-8 9 (appen of bellen).

Groeten, Peter

Foto's:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan