R6 trekt niet meer op en maakt raar lawaai na omver vallen

Dumo YZF R6

MF'er
23 mei 2010
84
0
Belgie
Hallo ,
Gisteren kwam ik thuis en zette vlug effe mijn fiets in het gras om vlug binnen en buiten te lopen.Kwam ik weer buiten , was mijn fiets omgevallen ! Gelukkig niets van schade !Was wel beetje olie uitgelopen , maar heel weinig !
Vandaag ga ik er mee werken , deze moregn niets van poblemen mee gehad , rijd ik naar huis smiddags als ik hoog in toeren wil gaan trekt ie niet meer op ! Maakt ook raar geluid dan , net als of er lucht of zo bij zit ! Kan iemand mij enige raad geven wat het zou kunnen zijn ?


Mvg Dumo *O*
 
Onder je tank.
Als ik me niet vergis: Bij je kroonplaat zit een inbus, die moet los. Verder links en rechts van je tank die kleine afdekkapjes weghalen, daarachter ook de bevestiging losschroeven. Zitje demonteren en t.h.v. je kruis de bevestiging van je tank losdraaien, maar schroefje erin laten zitten. Je kunt dan de tank, vanaf de kroonplaatkant als hefboom wat naar boven tillen.
Vervolgens zie je een luchtfilter.

Geluk!
 
me oom was pas bij een motorzaak met zijn fazer 600 en die had ook problemen met zijn motor toen dachten ze dat ie was omgevallen omdat de krukas sensor een probleem had en de ecu op in de noodloop stand stond waardoor die ook geen vermogen meer had, ze hebben toen via het dashboard de ecu gereset.
dus wat ik zou doen is even de ecu via het dashboard uitlezen en de foutcodes op internet opzoeken en de ecu resetten
 
Mijn koelvloeistof stond wat laag of is eigenlijk bijna leeg , zou het daaraan kunnen liggen , zo ja wat zijn de gevolgen ?
Waar krijg je zelf last van zonder koelvloeistof. :?
Juist .. een overhitte kop. ;)

Er kunnen verschillende dingen gebeuren met weinig koelvloeistof.
Maar dan moet je het best wel bont maken.. zoals ik gesmolten zuigers.
Dan ben je wel al meer dan 80 km helemaal zonder aan het rijden. :+

Weinig in het expansievaatje zegt trouwens niets veel. Dat is niet erg.
Heb je wel in de radiator gekeken? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je luchtfilter er af en ligt ook. Je kunt ook zelf wel je ecu resetendoor even de Polen van je accu los te halen. Succes ermee

Kijk ook Ff olie peil na nog
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan