r6 voor student (25kw)

d1pst1ck

Die hard MF'er
24 apr 2006
664
0
rotterdam
Hey,


Misschien is dit vaker in "discussie" geweest. Maargoed ik ga binnenkort ( na de "grote vakantie" ) beginnen en mijn motorbewijs, :}


Ben dus wel al aan het sparen voor een leuk motor. Bijvoorbeeld een r6je. Uit 2001 denk ik. Maar nu mijn vraagje O-)

1) Wat voor "aankoop" prijs moet ik kunnen verwachten :X
2) Wat zijn de kosten voor de "verzekering" 19jaar, en wonent in rotterdam,niet in de stad.
3) Eventueele standaard "r6" kosten.
4) Kosten, voor het maken van 25kw en/of het wel kan op de 2001?
5) Alsmogelijk is, waar ? Gewoon bij de yamaha dealer. Of bijvoorbeeld, "safe"


Ohja en voordat ik het vergeet, misschien nog ook een rijschool waarvan je zegt "daar moet je gaan lessen".

alvast bedankt!

:]
 
Volgens mij heeft een 2001 injectie wat het 25kW maken flink in de prijzen laat lopen verzekeren kost iets van 150 euro p/j WA tot 1500 AllRisk
 
Waarom lees ik dit eigenlijk :? :+

Wat heb je zelf al uitgezocht? Zie o.a 25kW forum en voor punt 2 kun je een premieberekening doen op www.unive.nl. Ik kan natuurlijk ook zeggen dat Rijschool Buis in Amsterdam wel een goede rijschool is maar als je in Rotterdam woont heeft dat ook niet veel nut :P
 
Wat ik zelf uitgezocht is. Is vrij-weinig. Want ik weet gewoon op het moment niet waar ik zou moeten zoeken, en of het "betrouwbaar" is. evenals, veilingsite's daar staan leuke prijsjes en alles. Maar of dat prijs het waard is , weet ik dus niet.

Verzekeringen. Ik wist er eentje voor de koekblik. Maar nog niet voor de motoren. Ga nu wel op de site van unive kijken.


Thnx!


:]
 
Hey,


Misschien is dit vaker in "discussie" geweest. Maargoed ik ga binnenkort ( na de "grote vakantie" ) beginnen en mijn motorbewijs, :}


Ben dus wel al aan het sparen voor een leuk motor. Bijvoorbeeld een r6je. Uit 2001 denk ik. Maar nu mijn vraagje O-)

1) Wat voor "aankoop" prijs moet ik kunnen verwachten :X
2) Wat zijn de kosten voor de "verzekering" 19jaar, en wonent in rotterdam,niet in de stad.
3) Eventueele standaard "r6" kosten.
4) Kosten, voor het maken van 25kw en/of het wel kan op de 2001?
5) Alsmogelijk is, waar ? Gewoon bij de yamaha dealer. Of bijvoorbeeld, "safe"


Ohja en voordat ik het vergeet, misschien nog ook een rijschool waarvan je zegt "daar moet je gaan lessen".

alvast bedankt!

:]

1) kijk ff rond op marktplaats, of ff online bij wat bekende dealers..
2) Verzekeringswebsites bv. unive.nl kan je zo kijken wat je kwijt bent voor een R6
3) geen idee, je bedoeld kwaaltjes of dingen die snel vervangen moeten worden..?
4) kosten bij een injectiefiets zijn vaak iets hoger dan bij een carb-versie (iig bij SV) kosten voor mijn set was ongev 100 Euro (carbs) tussen 100 - 200 moet wel lukken dus denk ik.. (bij aankoop door dealer erbij onderhandelen ;) )
5) http://www.motordealers.info (www.motordealers.info) - zoek eens de ervaringen op bij delaers in de buurt en kijk ook wat je eigen ervaringen zijn (qua hulp)

Rijscholen.. geen idee.. :+
 
Ik meen dat iemand op het 25kW gedeelte van het forum zijn R6 op 25kW had staan, ik geloof door begrenzing op de gaskabel. Zijn 25kW grafiek zag er iig bijna perfect uit dus ik zou als ik jou was ff searchen op het forum, dan kom je een heel eind.
 
mijn r6 staat toch ook echt op 25kw.
plaatjes in carb.
geen injectie dus, het 2001 model.
 
Ben dus even "offerte" gaan maken op unive.nl

Ben achtergekomen, voor een r6. "gekocht voor: 6000€" en kleding voor 1200€. dat ik zonder ocm alarm €52 p/m en met ocm alarm 42€ kwijt ben (wa+) Allrisk word iets te duur.. 178 € met alarm. en zonder 280 €.


Of ik iets weet van motoren, Vrij weinig "nog" Dit mede omdat mijn vader erniet meer is en hij vrijwel enige was die met een motor reed en jawel een "yamaha *D "( in de familie.. )Dus kan niet even gaan kijken en leren hoe de motor in elkaar zit. Evenals hier in de buurt. Weinig mensen die een motor hebben '(

En over de "veiling site's motoren" Heb ik dus geen flauw idee of dus de motor een betrouw bare is. Dus niet eentje die, gejat of een motor die na een ongeluk weer opgeknapt is, of het een "afgeragde" motor is ( Dus dingen mee gedaan wat slecht is voor de motorblok )

Wel heb ik een leuke r6 gezien op marktplaats http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/42005304.html%3Freturn%3DeJwlilsKwjAQAO9SSD%252FzKvqxIUg9gjdYtJCQ2CzNglXx7ib0a4ZhEAx8I2hXwVgNQ11wuwcXmAmUSoWWVT5xS0wZkatcszoWSYEue%252FZmfFTPRUyzEdM1c5NPpK570873wfRqvJ2FPVltte53qbE1O5I3g%252Fv9AUMYKjA%253D%26df%3D1%26fta%3D ("klik") :9~


:]
 
Laatst bewerkt:
R6 op 25 kW...yeah right...met alleen een vermogensbankuitdraai ben je er echt niet.....

Koop dan lekker een ZXR400 ofzo...die zijn echt als 25 kW verkrijgbaar...een R6 niet...
 
:^

Volgensmij kan dat niet officieel. Dat betekend uit en invoeren naar Duitsland bij o.a. Van Dijk in Gronau. Kosten? Pff volgensmij rond de 600e

Omdat het niet officeel kan ben je gewoon het haasje als er wat gebeurt....een R6 met 25kW op het kentekenbewijs heb ik nog niet gezien......
 
Omdat het niet officeel kan ben je gewoon het haasje als er wat gebeurt....een R6 met 25kW op het kentekenbewijs heb ik nog niet gezien......
:^

Er is gewoon geen tweede typegoedkeuring voor de R6. Als het niet op het kenteken staat rijdt je voor de wet gewoon zonder geldig rijbewijs. Je kunt daar een boete voor krijgen maar dat is nog het minst erg....

Begin dus met een motor die voldoet aan de eisen die gesteld worden voor een beginnend bestuurder. Dus maximaal 25kW én niet meer dan 0,16kW per kilo óf een motor die begrensd kan worden met een tweede typegoedkeuring.
 
Searchen op het 25kW topic zou ik zeggen!

Dat uitdraaigebeuren kan gewoon MITS de verzekeraar hiervan op de hoogte is en dit ook accepteerd (zoals bijvoorbeeld unigarant en KNMV doen).
Dat je voor de politie zonder rijbewijs rijd EN daar een boete voor krijgt (230euro dacht ik) EN daar niet onderuit komt (aangezien je kan bewijzen dat je motor toch echt 25kW is), die kans is zeer klein.
(dit hierboven even voor degenen die anti-uitdraai zijn, ik ga ook niet meer discussies aan aangezien alles al uitgebreid beschreven is in een door mij ooit aangemaakt topic)


Wat ik wel even kwijt wil is dat ik wel verder zou kijken dan alleen een R6, natuurlijk zijn ze mooi, snel en kent iedereen ze, maar ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen.

Grote kans overigens dat je na het halen van je rijbewijs ineens interesse hebt in een hele andere motor, vooral na het maken van proefritten.

Succes alvast met lessen trouwens (en wel zwaaien he! ;) )
 
Zeer mooie R6 <---- klikbaar
Deze is van mij en hij staat te koop *D Een uitdraai van 25 kw. zit erbij.Hij is alleen niet officieel op kenteken gezet (staat ook niet meer op 25 kw.), maar daar deed de verzekering (AXA) bij mij absoluut niet moeilijk over.

Je mag hem komen halen met dubbele hotcams voor 4800 euro.
 
Dat uitdraaigebeuren kan gewoon MITS de verzekeraar hiervan op de hoogte is en dit ook accepteerd (zoals bijvoorbeeld unigarant en KNMV doen).
En heb je er dan ook bij verteld dat je voor de letter van de wet zonder rijbewijs rijdt?

Natuurlijk accepteren ze het, maar na een ongeval verteld de politie de verzekering dat je reed zonder geldig rijbewijs. En zie ze dan nog maar eens zover te krijgen dat ze de geleden schade niet op jou verhalen.

Tsja, ieder z'n ding natuurlijk. Maar ik zou voor een leuke prijs bijvoorbeeld een SV650 op de kop tikken en 'm officieel laten begrenzen. Alleen dan weet je 100% zeker dat je op safe speelt.
 
Ik heb mijn R6 van 1999 ook een half jaar op 25kw gehad en ik had een bewijs van dat hij 25kw was en dat was genoeg voor de verzekering (ANWB). Heb hier altijd zonder problemen mee rond gereden.
Wij hebben gewoon een bewijs van de verzekering, die ook ondertekend was door hun, gekregen waarop stond dat zij ervan op de hoogte waren dat hij 25kw was..

Heb de 25kw plaatjes spul nog liggen dus als er iemand belang bij heeft kan die altijd mailen.
 
Beste studenten motorrijder,

Ik ben zelf ook student (of althans, ik ga in september met m'n studie beginnen) en ook ben ik bezig met m'n 25 kw rijbewijs.

Ondanks alles raad ik je hartstikke af een yamaha r6 25 kw te rijden. Als je er zo eentje vind op 25 kw waarbij alles in orde is dat prima natuurlijk, maar volg mijn raad op en begin er niet aan een of andere gewone standaart r6 uit te voeren en op 25 kw te krijgen...

De rompslomp met het uitvoeren van alle papieren, de RDW die weer wat kwijtraakt, een paar verkeerde gegevens en de verzekering die het een en ander dan weet niet dekt...om nog maar over de kosten te zwijgen.

Ik raad je aan als je zo graag een race model motor wil...net als mij te gaan voor een kawasaki zx6r!! Die zijn hier in nederland op kenteken te zetten en alles officieel...voor 250,- (afhankelijk bij welke dealer).

Kawasaki zx6r, suzuki sv650(s), suzuki bandit, yamaha fz6 fazer, kawasaki zxr400...allemaal leuke motoren die je kan afvoeren zonder dat het zoveel kost en zonder alle rompslomp vandien :}

Succes ermee!! :] :W
 
Ben het helemaal met Pieter eens!

Wilde vroeger ook altijd een R6. Maar aangezien dat verzekeringstechnisch etc nog wel problemen zou kunnen geven, ben ik net als Pieter op een ZX6R uitgekomen. Ik heb deze motor 1,5 jaar op 25 kW gereden en rij er nu al een heel tijdje vol vermogen op. Hij bevalt nog steeds er goed *D

Gewoon alles officieel, geen problemen met verzekeringen, importeurs of dealers.

Alternatief is een 25kW geschikte motor te kopen. En als je vol vermogen mag deze de deur uit te doen en alsnog een R6 kopen ;)

Succes ermee :]

Edit: [me]Goudlokje is ook student (ook in Rotterdam)[/me]
 
Mmm, dat is wel waar wat jullie zeggen. Maaar, (ja klinkt raar) de r6 2001 model, vind ik het mooiste model wat er van de r6 is... en over 2 jaar, dan zijn we alsgoed is in 2008. En dan heb ik weinig kans voor een "goeie, met weinig km's" r6? Of zeik ik nu wat ik dus niet moet doen "met het zorgen maken voor over 2 jaar..." :?

Evenals de r1 2004/5/6 mooiste modellen, die zou tevens wel over 2 jaar nog beschikbaar zijn.. maar dat is 1000cc, en heelwat meer kw's dus dat is een flinke stap, en weet niet of dat wel zo slim is.


En over die zx9r (weeet niet precies, hoe hij heet..) Is meestal, groen met wit.. :N Vind ik helaas niet echt een leuk gezicht.. Dus overspuiten kan een mogelijkheid zijn ervoor. Maar zijn die kosten daarvoor weer hoog, waar moet ik ongeveer aan denken? 1000 euro of meer of minder ?


Dank!

:]
 
Mmm, dat is wel waar wat jullie zeggen. Maaar, (ja klinkt raar) de r6 2001 model, vind ik het mooiste model wat er van de r6 is... en over 2 jaar, dan zijn we alsgoed is in 2008. En dan heb ik weinig kans voor een "goeie, met weinig km's" r6? Of zeik ik nu wat ik dus niet moet doen "met het zorgen maken voor over 2 jaar..." :?

:]

Dat valt ontzettend mee.. kijk maar eens op marktplaats en zoek eens naar supersports van een jaar of 10 oud. Zijn nog veel met een vrij lage km-stand.

Er komen ook steeds nieuwe modellen uit, dus er zijn altijd wel motoren die je hardstikke mooi vindt.

En over het 25kw gezever: daar is al vaak genoeg over gepost.. :z
 
Ik heb mijn R6 van 1999 ook een half jaar op 25kw gehad en ik had een bewijs van dat hij 25kw was en dat was genoeg voor de verzekering (ANWB). Heb hier altijd zonder problemen mee rond gereden.
Wij hebben gewoon een bewijs van de verzekering, die ook ondertekend was door hun, gekregen waarop stond dat zij ervan op de hoogte waren dat hij 25kw was..

Heb de 25kw plaatjes spul nog liggen dus als er iemand belang bij heeft kan die altijd mailen.


Er mee rondrijden is het probleem niet nee, maar als je een ongeluk veroorzaakt dan kun je wel eens vies de lul zijn als de verzekering zich terugtrekt. Die overeenkomst is namelijk niet geldig als hij in strijd is met de wet :W


Maar nogmaals: hier valt al genoeg informatie over te vinden in het 25kw subforum
 
en 25 kw rijden...betekent onder 21 jaar zijn...dan moet je ook niet meteen het mooiste van het mooiste willen he O-)

Al ben ik helemaal gek op mijn zx6r! :+

meest mooie motor @ 25 kw als je het mij vraagt...

pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan