R6 vs R6

We hebben dus al van motor gewisseld omdat ik inderdaad dacht dat mijn motor niet zo goed afgesteld staat. Maar het is gelijk op welke motor Kurt zit, de mijne of de zijn: hij is steeds eerst weg.

Het is geen probleem van gas durven open draaien, we starten aan zelfde snelheid in zelfde versnelling. En dan gas vol open ( niet in eerste dus ;) )

Bij stoplicht sprints is hij zeker als eerste weg, ik heb moeite om mijn voorwiel aan de grond te houden in 1ste en 2de versnelling. Kurt beheerst zijn gas wat beter op zo'n moment '(

De mijne zal iets minder goed afgesteld staan, want op zijn eigen motor wordt het gat snel groter.

denk dat ik me een R1 ga aanschaffen, ben ik wel sneller. :+ ( ff in op de bank rekening kijken ...... zal nog ff moeten wachten 8-) )
 
Het gaat er volgens mij ook om hoe snel je het gas opendraait. Ik kan mijn motor niet vergelijken met die van jullie, maar als ik het gas progressief open draai, accelereer ik veel sneller dan wanneer ik hem ineens vol open draai! En dat scheelt echt een heleboel.
Een andere optie is dat het toch niet helemaal eerlijk gaat. Ik heb ook zo'n vriend die altijd wil winnen en in zo'n geval stiekem op het moment van accelereren een versnellinkje terug zou schakelen. Heb je echt niet in de gaten hoor, maar accelereert wel een stuk sneller!
 
Ik denk dat target een paar koppen groter is dan kurt.Dus Target jij bent een echte windvanger ;) ..........Kurt kan makkelijker wegduiken achter zijn kuip.En dat maakt het verschil..........denk ik ?
 
Ik denk dat target een paar koppen groter is dan kurt.Dus Target jij bent een echte windvanger ;) ..........Kurt kan makkelijker wegduiken achter zijn kuip.En dat maakt het verschil..........denk ik ?
Ben gorter en zwaarder, maar ook ik kan makkelijk achter mijn air-flow screen wegduiken.
Ik vang ( op mijn lichaam) dan ook minder wind door dit windscherm, zou eigenlijk een voordeel moeten zijn.
Ook ligt kurt zijn topsnelheid hoger, maar dat scheelt niet zo heel veel.
 
Ik maak hetzelfde mee. Mijn neef van 15 kilo minder wint alle sprints, hernemingen aan alle toerentallen...ik rijd een TL1000S, hij een VTR1000F...dus zou ik sneller moeten zijn. Niet dus! Enkel op TOP haal ik het.

Je kan ook eens vergelijken: de ene motor volgetankt, de andere vrijwel leeg...scheelt gemakkelijk ook 10-15 kilo...plus een kleiner/lichter iemand vangt minder wind op dan een groter/zwaarder iemand.
 
Maarre naast het gewicht is het natuurlijk ook zo dat niet iedere motor van hetzelfde type de "precieze" blue-print is.... sommige blokken zijn nu eenmaal sneller als een andere...

:^

en een andere demper kan best veel schelen. ik merk iig erg goed het verschil tussen de originele demper en de hotcam.
 
Vorige week op circuitdag iemand met een R6 tegengekomen. Kwam een vrouwtje langs om te vragen als ze er eens op mocht gaan zitten. Zat wel lekker toen zag ze mijn R6, Hmm die lijkt precies hoger...ik zeg ga er eens opzitten. En op de mijne kon ze met haar voeten moeilijker aan de grond. Nochtans 2 standaard R6'en...
 
Hmm, best een interessant testje dit.
Moet ik met Woefie ook eens van bike wisselen. Wij deden onlangs ook zo'n optrektest met dezelfde motor, aan ca. 100 Km/u in 4de en hij trok ook direct vele meters weg. Ikzelf weeg 85 en Woefie een dikke 20 kg minder denk ik... :)
 
Vorige week op circuitdag iemand met een R6 tegengekomen. Kwam een vrouwtje langs om te vragen als ze er eens op mocht gaan zitten. Zat wel lekker toen zag ze mijn R6, Hmm die lijkt precies hoger...ik zeg ga er eens opzitten. En op de mijne kon ze met haar voeten moeilijker aan de grond. Nochtans 2 standaard R6'en...
Maar waar zit dan het verschil? Bij ons heb ik de afstelling van de veren nagekeken en die staan identiek, wat veervoorspanning betreft.
Als ik nog eens iemand tegen kom met een R6 vraag ik of ik daar ook eens op mag zitten. Benieuwd of die ook anders aanvoelt.
Want ook het rijden voelt anders aan, die van kurt lijkt me wendbaarder.
 
Maar waar zit dan het verschil? Bij ons heb ik de afstelling van de veren nagekeken en die staan identiek, wat veervoorspanning betreft.
Als ik nog eens iemand tegen kom met een R6 vraag ik of ik daar ook eens op mag zitten. Benieuwd of die ook anders aanvoelt.
Want ook het rijden voelt anders aan, die van kurt lijkt me wendbaarder.

Kom ff langs in Oosterhout, mag je ff op de mijne zitten/rijden, toch ff
een vergelijkend waren onderzoek. ;)

Rood/Witte R6 2000 + Titanium Akra :9~
 
Kom ff langs in Oosterhout, mag je ff op de mijne zitten/rijden, toch ff
een vergelijkend waren onderzoek. ;)

Rood/Witte R6 2000 + Titanium Akra :9~
Weet Oosterhout zelfs niet liggen :?

Denk dat mijn motor binnen kort onder zijn dekentje komt te staan voor de winter ;)
 
Dat wordt toch nog een dagje terug naar de lagere school... :X

:P

Wat je daar zegt gaat alleen op als ze gaan hardlopen ofzo. In dit geval moet je natuurlijk wel het motorgewicht meenemen om het procentuele verschil te bepalen.

Stel dat de R6 210kg weegt (helemaal volgetankt), dan is het gewichtsverschil geen 12.5%, maar nog maar zo'n 3-4%.

Maar het scheelt wel.
Vandaar: HEEL simplistisch.
Als je het juister speelt, wordt ook je overbrengbare koppel tussen band en weg anders en dan blijft er van die oorspronkelijke 3% nog minder over.
En dan gaan ze weer lullen, maar geven die paar % dan in werkelijkheid zo veel?
 
Vandaar: HEEL simplistisch.
Als je het juister speelt, wordt ook je overbrengbare koppel tussen band en weg anders en dan blijft er van die oorspronkelijke 3% nog minder over.
En dan gaan ze weer lullen, maar geven die paar % dan in werkelijkheid zo veel?
Ik vind ieder % teveel
Vroeger was hij mij steeds te snel af op zijn CBR ( ik had een thundercat)
Dus denk ik, ik koop me een R6 :)
Koopt die er toch ook 1 en blijkt hij weer sneller te zijn. ;(

Tijd voor een R1, dat koopt hij toc niet. *D

Voor de duidelijkheid, we spreken niet over bochtsnelheid. Denk dat ik momenteel daar in het voordeel ben. Na zijn ongeluk heeft hij er een beetje schrik van })
 
Terug
Bovenaan Onderaan