R6

deloose

MF'er
16 nov 2005
48
0
kessel, nijlen
Weeral probleemje met R6.
De ambriage en boite lijken mij in orde aangezien ik vlot kan schakelen. Als ik wil starten echter, wil hij niet vertrekken. Nu is het zo dat hij heeft gereden zonder dat ik veranderingen heb aangebracht.

Waarom wil hij niet vertrekken?
 
-Schijfremslot eraf halen?

-Ketting eraf gelopen?

-achterwiel staat in een plas olie?

-koppelings platen vergeten te monteren?

-voorwiel staat nog tegen een muurtje? :?

-motor met een eigen mening?

Iets duidelijker zijn in je vraag scheelt een hoop onzin reacties. :Z
 
Laatst bewerkt:
Zo ff een een peuk gerookt nog wat ideeen op gedaan.

Draait je achter tandwiel wel?

Zit er genoeg olie in het blok (kan dat invloed een dergelijk invloed hebben?)

Zo te horen grijpt de koppeling niet aan.
Blijft de koppelingskabel hangen? (Ik vermoed overigens dat je een hydr. koppeling hebt) Zo je moeten voelen aan de grote speling op je hendel.
Dan kan het mischien zo zijn dat de druk in je hydr. leiding niet meer terug loopt. Moet zo uit m'n hoofd geregeld moeten worden door de cilinder die je bediend met je hendel. Daarin zit bij mijn weten een gaatje. Als die dicht zit..
Door de ontluchtingsnippel onderaan waar je slang de motor in gaat los te draaien zou je dat eenmalig kunnen fixen om te zien dat het hieraan ligt. Wel eerst een slangetje op aansluiten en de vloeistof opvangen. Is namelijk vrij agressief. Nippel gelijk weer dicht draaien, hoefd maar kort open.
Helpt dit niet dan blijft je koppeling zelf plakken/hangen.

verrijd je motor in z'n een door te duwen terwijl je motor uit staat.
Mischien komt de koppeling dan los. Of eventueel met een rubberen hamel een tik op de deksel geven.

Dit zijn allemaal manieren om te zien waar het aan ligt. Vervolgens moet je het euvel nog wel permanent verhelpen.
 
Toerental gaat lekker omhoog, schakelen gaat ook en ketting is niet gebroken. De koppeling is net vervangen en er is 2,7 liter olie in het blok gekapt. Als ik hem 3 of hoger zet, hoor ik hem precies harder trekken, maar met de ketting gebeurt niets.
 
Uit dit vage topic met vage antwoorden kan ik maar 1 conclusie trekken:

Je koppeling begint in z'n 3 gewoon te slippen :?

Misschien verkeerde olie erin gepleurd? (auto-olie)
TIP: als dit zo is ,spaar jezelf dan en ontken het hier gewoon

Of heb je een iets te grote achterband gemonteerd waardoor deze slipt. (Sh :X t doe ik het weer |( )
 
Achterband is een 180/55 (bridgestone) en motorolie heb ik gekregen van Yamaha-dealer (motul) voor R6. Hij wil gewoon niet vertrekken. Garagist meende dat het de schakelvorken waren. Deze zouden krom staan, of gebroken.
 
Ff het frame nr. opzoeken. Daar kun je zien of het een import motor uit GB is. Zo ja, probeer dan eens met het linker handvat gas te geven. In GB maken ze dan, net als bij auto's, net andersom als bij ons.
Succes met je probleem.
Btw, wat zijn ambriage en boite voor dingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan