raaar?

ketske

Rookie
18 mei 2008
1
0
hertals
hallo ben hier nieuw en jah k'had eens een vraagje over mijn aprilia.
info : aprilia af1 sintesi/replica komt van holland af.
50cc Bclass alles origineel behalve luchtkelk erop,
en ja mijn vraag is khad hem bij een garage gekocht en ze zeide dat de brommer in orde was ,nja khad em gestest met mijn grotere broer omdat hij wat meer weet van dat soort dingen, want zo goed ben ik nog niet =) hehe
en ja brommer draaide vlot
moet terug herspoten worden nieuwe spiegels en staandertje voor je voeten nieuw uitlaat en pinkers
maar ik kwam ermee thuis en jah k'deed de kit open haalde dus de zijkit weg
en wa zie ik ja duh oke de pluggetjes van de pinkers maa ik check alle dingen ofdat alles gesmeert loopt dat hij niet vastrijdt
en wat vind ik? geen waterstofcooling in de cooling filter dus krijgt geen cooling in de motorblok smeering kapot was niet doorzichtig maar precies lichtebruine koffiekleur dus jah en remolie was ook leeg njah pfff verdekke toch maja das nu allemaal geregeld maar, wat ik raar vindt
kheb em opnieuw bijna tegoei afgestelt en ik zet em aan direct van de eerste keer
en ik geef gas alle lichtjes gaan en enzo ik geef gas tot een 5000 toere en blijft daar hangen en slaagt ineens door zo heel langzaam naar 7000 toere en kheb al gecheckt in de benzineverdeler en het gasschuifje wat verstelt
maar hij blijft zo doen en mijn broer dacht mss bougie verslete dus een redelijke nieuwere erop gezet van mijn oudere ktm die ging nog perfect
dus jah maaar hij blijft zo doen wa hadden alles schoongemaakt vanbinnen enzo maar toch kzen em aan en komt zowat op 4000 toere te staan ik heb em afgestelt op +- 2000-3000 toeren zoals nrml toeren en maar verdekke hij blijft toch als ik gas geef moet hij in neutraale stand toch tot 12000 toeren kunnen gaan ofniet? het hoogste is 8000 toeren maar met stukjes bij gas te geven gaat hij tot 11000 toere maar daarna geraakt hij niet zo goed meer naar benede en slaagt door en blijft op volle toere draai , dat kan gevaarlijk zijn als ik ermee op de baan rijdt . maar wat gek is voor dat wij em verder hadde naagezien (dus gwn nog maar hadden gekocht) en ik er een testrit mee deed deed hij dat nog niet .maar ik gaf gas hij ging goed omhoog mar ik gaf dan nog eens gas en dieje trok mij bijna mee omhoog zoveel kracht zat erop maar hij deed dat allene als je 2de gas geeft dus gwn alsek normaal rijdt van 1ste tot 5de was et goed maar gwn als je 2de keer gas bijgeeft trok hij zo snel en vlot op k'ging bijna zelf mee omhoog dus jah =p
ksnap het niet meer zo hard gezocht geef je gas hij gaat tot 5000 toere en begint ineens door te slagen vantijd naar 8000 zonder gas te geven?!dus khad direct de sleutel uit het sleutelgat gehaald en afgezet maar huh hoe kan zoiets we hebeb al heel lang gezocht?! was het de bougie? neen gasschuif? neen naftverdeler? kweet et niet mss? kdacht kan naftverdeler zijn was drna goed afgestelt maar blijft zo doen? hoe kan dat en hoe kan je het oplossen ?

aangezien ik een niet goede mechanicien ben maar wel al wat ervan afweet want k'sleutel er heel veel aan , wou ik het eens vragen aan een paar van julie experts of meer erover wetende mechaniciens.
alvast heel hard bedankt voor jullie hulp kheb echt raad nodig . danku!!!

en ja sorry voor de fouten die ik typte :) ktijp nogal te snel :) sorry.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik het heb kunnen begrijpen omdat de tekst vol met typefouten staat.

Dit gaat volgens mij over een 50 cc schakelbrommer dus dan ben je hier niet op de goede plek, kan je beter naar een brommer/scooter forum gaan.
Geef je het advies mee dan goed op te letten of de tekst leesbaar is die je typt, dan zal hopelijk iemand je kunnen helpen.
 
Goed verhaal, lekker kort :}
Dus geen waterstofcooling in de cooling filter :? En de smeering was kapot :? Dat is gefikst, en toen ging de brommer vanzelf hoog in de toeren lopen, tot 7000 toeren.
Daarop heb je een bougie van een KTM erin gedaan en van binnen alles schoongemaakt :?
En nu komt ie juist weer slecht op toeren, maar is ie eenmaal op toeren, dan zakt het aantal toeren niet meer.

Is dit het een beetje?
 
Hoi ketske,

Mag ik voorstellen dat je vraag op het http://forum.scooterforum.net/ (scooterforum) stelt? Men is daar wat bekender met de typische 50 cc tweetakt problemen, maar ook jouw taalgebruik wordt daar meer gewaardeerd dan hier.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je op zijn oud-hollands gezegd belazerd bent. Je hebt een aprillia scooter gekocht en toen je thuis kwam bleek er geen koelvloeistof in te zitten. Maar in plaats van dit gebrek bij de verkoper te verhalen ben je zelf maar wat in het wilde weg aan het prutsen gegaan. Zo heb je er bijvoorbeeld een bougie in gedraaid van een KTM. Heb je wel eens van de warmtegraad van een bougie gehoord?

Ik ben bang dat je gewoon een werkplaatshandboek zal moeten kopen en het hele brommertje van voor tot achter grondig zal moeten reviseren voordat je er iets betrouwbaars aan hebt. Dat is niet alleen erg veel werk, dat is ook werk wat je nauwkeurig volgens de voorschriften van Aprillia zal moeten uitvoeren.

Succes met dit project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan