Raad de motor...

Wel een dubbelzuiger maar denk eerder aan iets uit het Oostblok, hebben ze daar ook dubbelzuigers gemaakt?
 
Grappig, het lijkt inderdaad een ander blok dan de Puch maar hetzelfde principe. Ik kende de zes zuiger-drie cilindermotor van Engelse vrachtwagens, maar zo'n uitvoering op deze manier kende ik nog niet. Tof!
 
Da's een lastige, maar volgens mij heb ik hem gevonden: een Dot met Bradshaw 350cc blok.
ja klopt, is inderdaad een motor die niet makkelijk op internet te vinden is; het Bradshaw 350 motorblok was een uitvinding van ene meneer Bradshaw en deze oliegekoelde kopklepper werd gebruikt door meer dan 40 (!) motorfiets fabrikanten waaronder DOT, Excelsior, OK Supreme, Simplex en Zenith; ook ontwierp Bradshaw de flat twin (boxer), een ontwerp dat een paar jaar later door BMW werd overgenomen
 
Zo ken ik er nog 1,de Otto motor, gebruikt door iedereen ;)
En zo zijn er in de geschiedenis vele motoren gebruikt door verschillende fabrikanten,de Wankel,de Jap enzzzzzz,
ook werd in de begin jaren veel uitvindingen gedaan waarvan veel later werd beweerd dat het nieuwe technologie was,
mooi voorbeeld is oa de 4 kleppen per cilinder,die waren er al aan het begin van de vorige eeuw.
 
Laatst bewerkt:
IMG_1816.jpg
 
Tip,mijn broer had eind jaren 60 er een brommer versie van,toen had ie nog een vetkuif en nu een bijna
kale knar🤭
 
Terug
Bovenaan Onderaan