raad gevraagd: 2de hands bandit 600

Pentosa

Rookie
4 nov 2004
13
0
België
Hallo,
ik ben al een tijd op zoek naar een iets oudere bandit (omdat ik nog aan het leren rijden ben) voor max 3000euro, maar kan die nergens vinden bij een handelaar in mijn buurt (belgië, West-Vlaanderen).

Nu zag ik gisteren een blauwe bandit staan van 2001 met 21000km voor 4000euro, met zes maand garantie. Zag er nog erg goed uit, er was alleen een klein deukje in de tank.

denken jullie dat dit een goede koop zou zijn? Of weet er soms nog iemand een goedkopere bandit staan (bij handelaar in West-Vlaanderen)?
 
Ligt eraan wat voor deuk in de tank het is: als de vorige eigenaar gevallen is en het stuur de deuk veroorzaakt heeft kan het zijn (maar hoeft niet) dat het een en ander krom is.
Je kan zien wanneer iemand gevallen is aan het frame bij de pedalen (lak is dan gekrast/geschuurd), aan onstekingsdeksel en kleppendeksel die van schuifsporen hebben en misschien aan de zijkant van de tank (allemaal plaatsen die met de grond in aanraking komen bij een val partij).
21000km is trouwens niets voor zo'n motor (mits goed onderhouden en goed warmgereden) en je kan er als het meezit 5x zoveel km's opzetten :)
Kijk ook naar de standaard dingetjes als staat van de banden, ketting(set) remblokken en -schijven etc.
4000 is voor NL een mooi prijsje ik weet niet wat de prijs is van een dergelijk model in Belgie :)
suc6
 
Op het eerste zicht zag ik geen andere schade dan dat deukje in de tank. Er stonden ook valbaren op en op deze zaten ook geen krassen (deze kunnen er natuurlijk ook later op gezet zijn).
De handelaar ging er ook nog een nieuwe batterij in plaatsen voor die prijs.
 
http://moto.2dehands.be/markt/motor/suzuki/6951899.html?q=BANDIT
is een uurtje of 2 rijden, maar kan het waard zijn.

btw waar woon je in WVl :?

bedankt voor de tip, maar ik zou liever bij een motozaak kopen. Dit is mijn eerste moto en heb dus nog geen ervaring en weet ook niet goed waar op te letten bij aankoop. Als ik bij een motohandelaar koop, krijg ik garantie en is de motor nagezien door iemand die er verstand van heeft (of toch zou moeten hebben).

btw Ik woon in Kortrijk
 
Ik heb mijn eerste bandit ook 2de hands gekocht. En niet via een motorzaak.
Je moet gewoon zelf even onderzoek doen hoe je kan controleren of bepaalde, vitale delen van de motor goed zijn.

Dus of de remschijven nog goed zijn, koppelingsplaat nog goed is, banden in orde zijn, vraag wanneer de laatste onderhoudbeurd was en wat er toen gedaan is. Vraag of er uberhaubt wat aan de motor gedaan is ;)

De remschijven en banden is gewoon een kwestie van kijken, je moet alleen evn weten naar wat je moet kijken :)
De koppelingsplaat is makkelijk te testen. Je moet hem, als je +- 40 of 50km/h gaat, in zijn hoogste versnelling gooien en dan kijken of het toerental evenwijdig oploopt als de snelheid. Zoja=goed, zonee=fout.

Als je een motor koopt moet je dat toch zelf doen :) Tenzij je te veel geld hebt en het laat doen.. (Ikke nie dus, ik duik wel in de boeken en zoek wel op internet en doe het zelf wel :) )

Succces ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan