Raad nodig

R0n

Rookie
26 okt 2021
24
19
Noord West-Vlaanderen
Dag motor vrienden,

hopelijk in juiste topic geplaatst.

Ik wil graag de mening van weten van kenners en ben hier duidelijk aan het juiste adres.
Na 25j wil ik weer moter rijden gaan. Eerst een 125 om weer te wennen en na een tijdje m'n groot motorrijbewijs halen.
Nu verkoopt er iemand in de buurt een KTM Duke van 2019 die rond 30000km op de teller heeft en alle onderhouds facturen zijn erbij, hij moet wel nieuwe achter band hebben.
Nu mijn vraag, zou je een 125cc met zoveel km nog kopen en voor welke prijs maximum.
 
Welkom op MF Ron.

Zo te lezen in je andere topic kom je uit België waar andere regels gelden dan in NL.
Dat maakt de (op)stap naar een 125 begrijpelijker.

Dit is helaas niet het juiste sub forum want deze gaat over vragen over het forum.
Een modje zal hem wel verplaatsen.

Met die ktm heb ik geen ervaring.
 
Dag motor vrienden,

hopelijk in juiste topic geplaatst.

Ik wil graag de mening van weten van kenners en ben hier duidelijk aan het juiste adres.
Na 25j wil ik weer moter rijden gaan. Eerst een 125 om weer te wennen en na een tijdje m'n groot motorrijbewijs halen.
Nu verkoopt er iemand in de buurt een KTM Duke van 2019 die rond 30000km op de teller heeft en alle onderhouds facturen zijn erbij, hij moet wel nieuwe achter band hebben.
Nu mijn vraag, zou je een 125cc met zoveel km nog kopen en voor welke prijs maximum.
Welkom!

Heb je hier iets aan om te vergelijken?

 
Welkom!

Heb je hier iets aan om te vergelijken?

Bedankt,
Amai die Duitser vraagt wel heel veel, voor 200€ meer heb je er eentje van hetzelfde jaar met 3500 a 4500km en een jaar garantie.

De Duke waar ik in geïnteresseerd ben heeft miniem gebruikerssporen en onderhouds historiek met facturen erbij maar +-30k km op de teller.
Mijn vraag is uiteindelijk is een 125cc motor met +-30k km nog te vertrouwen voor lange tijd.
Is dat niet veel km voor een kleine blok?
 
Nee hoor. Als zo'n motor gewoon goed onderhouden is dan is er niks aan de hand. Dat geldt voor alle motoren trouwens.
 
Vaak zijn dit soort motortjes gewoon ontworpen om langdurig op topvermogen te draaien. Als die zijn beurtjes heeft gehad moet het geen probleem zijn. Tenzij KTM inferieure materialen gebruikt heeft :9
 
Vaak zijn dit soort motortjes gewoon ontworpen om langdurig op topvermogen te draaien. Als die zijn beurtjes heeft gehad moet het geen probleem zijn. Tenzij KTM inferieure materialen gebruikt heeft :9
Doet KTM dat niet altijd 😬 ,geef mij maar een Honda ,in mijn optiek de enigste fabrikant die fatsoenlijke kleine 4takten maakt,
als voorbeeld bv de SS50 een onverwoestbaar blok,ik heb zelf een 125 twin gehad van Honda met 46000km op de teller en die
reed nog als een nieuwe.
 
Honda, Yamaha, Suzuki....... daar alle vertrouwen in.
KTM, toch wat minder.. de KTM was leuk, maar haalde het niet bij de betrouwbaarheid, en lage kosten per kilometer bij mijn Honda,s..
 
Na 25j wil ik weer moter rijden gaan. Eerst een 125 om weer te wennen en na een tijdje m'n groot motorrijbewijs halen.

Nu mijn vraag, zou je een 125cc met zoveel km nog kopen en voor welke prijs maximum.

Dus als ik het goed begrijp heb je al met een motor gereden? Maar dan zonder rijbewijs?

Nee, ik zou niet snel naar een 125cc stappen en meteen voor dat rijbewijs gaan. Voor het geld wat je aan zo'n platte 125cc kwijt bent heb je ook een motor met een grotere cilinderinhoud.
 
Heb 2 sym 50cc dik over de ton gereden, met minimaal onderhoud
30k met onderhoud volgens het boekje, lijkt me niet echt bezwaarlijk
 
Heb je het hele draadje gelezen? In België mag je met een autorijbewijs op een 125 cc rijden. Motorrijbewijs is dan niet nodig.

Tuurlijk heb ik alles gelezen...

Trouwens, dat je met een 125cc mag rijden als je een B rijbewijs heb in België klopt slechts in bepaalde gevallen.

En 25 jaar geleden was dat nog niet zo... enkel met een bromfiets klasse B.
En ondertussen moet er voor degene die hun B rijbewijs haalden na 2013 ook verplicht 4u les gevolgd worden vooraleer die code op hun rijbewijs bijgezet kan worden.




Dus, TS heeft het over 25 jaar geleden... Heeft hij dan met of zonder rijbewijs met een motorfiets gereden?
En als zo'n 125cc gekozen wordt om even wat te oefenen en daarna toch over te stappen op een zwaardere motor... dan zou ik dat niet meteen doen... Waarom die kosten doen als je toch nu al weet dat het maar tijdelijk is?
 
Laatst bewerkt:
Ik had in der tijd lang geleden rond '93 een Zündapp ks 50cc

Mijn gedacht was een KTM Duke, Yamaha MT of een Honda CB125R van '17, '18 of '19.

Die Duke staat me aan qua prijs maar de hoge km doen me twijfelen 🙄
Ik ga zelf moeten bedenken of ik het vertrouw of niet.
Alleszins bedankt en ik hou jullie op de hoogte👍🏼
 
Ik liet de ktm staan , als je ook Honda en Yamaha in je lijstje hebt staan..
Heb een 6 maand een Ktm gehad, na honda, Honda, Yamaha, leuk, maar het is het niet voor mij..
Er komt weer een Honda, in het nieuwe jaar...
 
In de buurt is tof, maar ik zou toch eerst eens rondkijken. 2dehands staat vol Duke125s.
We hebben er ook 1 gehad. Toen er bijna niks 125 te krijgen was dat er een beetje uitzag.
Heb ook nog 690 gehad.
Leuke maar zenuwachtige motoren.

Nu is er toch meer keuze. Dus kijk eerst eens rustig rond.
 
Dank allen voor de info, ik heb ondertussen die persoon eens op facebook opgezocht en zag er foto's van hem en vrienden op 125cc motoren. Die vrienden allen weelies 😳 maken en offroaden ermee dus denk ik dat hij zelf ook niet zuinig op z'n machine zal geweest zijn.
Dus no thanks, wie weet wat die KTM allemaal heeft meegemaakt.
Hun trips zagen er wel allemaal leuk en gezellig uit 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan