raadplaatje honda velgen

Odd82

Die hard MF'er
2 aug 2005
417
0
Lelystad
Ik ben op zoek naar bepaalde honda velgen, maar weet niet meer van welk type ze zijn.

Het betreft velgen van jaren 80/90.
Ze hebben 3 spaken, gedeeld in twee delen (dubbele spaken, dus eigen 6 in totaal).
Die spaken doen mij denken aan Honda MBX velgen, Honda gebruikte dat ontwerk toendertijd vaak.

Maar wat is nu het aparte; de voorrem zit in een soort huis; hierdoor lijkt de rem erg op een trommelrem en zijn de spaken heel erg kort.

In de spaken zitten trouwens ook soort van sleuven, cirkels.

Ik ga kijken of ik een plaatje kan vinden, maar alle ideeen zijn welkom, want ik wil deze velgen :]


Thanks Thanks
 
Ik vermoed dat je de velgen bedoeld die Honda onder andere gebruikte bij de CBX 550.
Google eens in die richting, dan vind je vast wat je zoekt.
 
Ik denk dat jij de velgen van de Honda CBX 550 F bedoelt uit de begin jaren 80.
check maar even op marktplaats Daar staan er een aantal op.

gr. erik

bendevanmarx, je was me net voor!
 
Laatst bewerkt:
deze bedoel je?

full
 
ha, ha, bijna even snel.
Schoot me net nog te binnen, ik geloof dat die wielen "starcom" of zoiets heetten.
Zagen er verrekte leuk uit, maar opgepast met de remmen.
Wanneer je die krengen nat wegzette ( na een ritje in de regen) en je reed een dag of wat niet, konden ze behoorlijk vastzitten.
Trouwens een heerlijke motor die CBX 550, die ik alleen maar weggedan heb omdat ie me eigenlijk te klein was.
Succes met je speurtocht
Herman
 
Laatst bewerkt:
Absoluut Comstar! En dat zijn niet die je op het plaatje ziet hierboven. Bij mij zaten ze op een cb750 uit het jaar 1979.
 
Laatst bewerkt:
In die jaren had je wel meer van die vreemde wielen die geklonken op de velg waren, denk maar eens aan de Astralite's en de Marvics.
 
Absoluut Comstar! En dat zijn niet die je op het plaatje ziet hierboven. Bij mij zaten ze op een cb750 uit het jaar 1979.

volgens mij noemden ze bij Honda die velgen allemaal Comstar (merk?). Die jij bedoelt zaten onder bv: CX? Maar de wielen (2e generatie Comstar wielen) van de CBX 550 zijn geloof ik de wielen doe de topicstarter bedoelt.

Comstar:

full
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad; dat zijn ze!

Haha, cool!
Thanks voor de snelle reacties; snel Marktplaats checken voor een setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan