Raar brandstof probleem

roydd4

MF'er
5 aug 2009
189
8
schiedam
oke ik heb een raar probleem en hoop dat jullie me kunne helpen hierbij

Ik heb een GS 500 staan en die heeft een eigenaardig brandstof probleem.

Als die een volle tank loopt doe als een zonnnetje geen problemen mee.

Maar zodra de tank half leeg is ongeveer begint het probleem dan valt het vermogen weg en valt die uit zodra je gas geeft en dwingt die je langzamer te gaan rijden.
En kom je tot stilstand dan valt die uit.

Kijk ik in de tank zit er gewoon benzine in zet ik hem op de reserve tank doet die het weer.

geen probleem dan gooi ik hem weer vol de hoofdtank dan doet die het weer en met vol gooien bedoel ik dat er maar 10 liter in gaat dus er zat nog zat benzine in mijn tank.

als iemand een idee heeft hoe ik dat probleem kan verhelpen of wat het probleem is ben ik ieder heel dankbaar.
 
dankje wel allemaal alvast

vacuum in de tank volgens mij deed die het ook altijd weer eventjes als de tank open geweest was maar daarna kapte die er gewoon weer mee.

maar bij het benzine kraantje dat kan toch haast niet want op reserve stand doet die het wel en met volle tank ook.
 
niet maar aannemen dat het haast niet kan, maar gewoon controleren.
gooi de tank vol en doe een lange slang aan de benzinekraan en kijk wat er gebeurt als je de tank laat leeglopen.
 
Als je nadat hij op reserve moest, "maar" 10 liter er bij in kan gooien, was de tank echt niet half leeg hoor :N Sterker nog, dan ben je al een héél eind richting reserve.

Misschien is er wel gewoon geen probleem?
 
Heb net hetzelfde probleem met m'n GS. Maar had nog niet gedacht dat het met de benzine te maken had. Wanneer ik vertraag en tot stilstand kom, valt hij 9/10 uit. Heb dat voorheen nog niet gehad, maar zou best kunnen dat er vuil in de tank zit.
Dat zou ik dan eens moeten oplossen... Misschien de brandstoffilter eens uitkuisen ook.
 
Een GS500 heeft een 17 litertank met een reserve van een liter of 3,5 dus hij zit nog 3,5 liter boven reserve.
Ik denk dat er wat troep in zijn tank of filter zit.
Nog niet een totale verstoping maar wel halfdicht .
Met meer druk erop gaat de benzine er net door.

Groeten Ron
de reservestand tapt gewoon uit dezelfde tank maar dan van een lager punt. Als er echt veel vuil in zou zitten zou de reservestand ook niet echt goed werken. Een matige tankontluchting lijkt mij ook logischer.

Maar een vers (extern) brandstoffilter kost maar een paar euro, dus vervangen/plaatsen kost je de kop niet. De kraan een keer uit de tank pakken (nieuwe pakking bestellen) kan sowieso geen kwaad. Dus ook al zou dit niet de hoofdoorzaak zijn, een beetje onderhoudsliefde *O* voor de tank kan geen kwaad.
 
Kan tank ontluchting zijn. Kan ook een kleine knik in de benzine slang van de kraan naar je carbs zijn.
Had ook een soort gelijk probleem. Er zat een kleine knik in de benzineslang. slnag in gekort en probleem opgelost.

Succes.
 
fuel-cock-gs500-1990-eul_bigsue0048fig-34_bf10.gif


Ik gok ook op de volgende mogelijkheden:
1. vacuüm trekken (wel raar dat het op res wel goed gaat)
2. vuil intern filter. Dat is op het plaatje het naar boven stekende ding op het kraantje. Dit steekt dus van onderaf je tank in, en is vie-wit van kleur (inmiddels) en van plastic. Afhankelijk van de stand van je kraantje, laat ie bovenin benzine door, of onderin. Als er vuil op zit, kan in een stand voorkomen dat het niveua van brandstof in de tank te snel te laag is. Dan lijkt het alsof je tank 'leeg' is, maar dat komt dus meer door dat filter.
3. intern probleempje in je kraantje. Daar zijn revisiesetjes voor. Met een volle tank nog voldoende 'druk' om brandstof er doorheen te krijgen, bij minder benzine niet. Misschien een verstoppinkje: schoonmaken.
4. iets anders ;)
Zoals een vernauwing of verstopping in een andere leiding.

Even puzzelen, kost alleen tijd, moet niet al te duur worden dit.
 
de reservestand tapt gewoon uit dezelfde tank maar dan van een lager punt. Als er echt veel vuil in zou zitten zou de reservestand ook niet echt goed werken. Een matige tankontluchting lijkt mij ook logischer.

Maar een vers (extern) brandstoffilter kost maar een paar euro, dus vervangen/plaatsen kost je de kop niet. De kraan een keer uit de tank pakken (nieuwe pakking bestellen) kan sowieso geen kwaad. Dus ook al zou dit niet de hoofdoorzaak zijn, een beetje onderhoudsliefde *O* voor de tank kan geen kwaad.
Pas op, waarschijnlijk de meest gemaakte vergissing met brandstoffiltertjes: meestal staat er een pijltje op en dat mag niet richting tank wijzen maar per se naar de verbruiker, bijvoorbeeld carb, anders drukt het filtertje zich na niet erg veel tijd steeds verder dicht en wordt de brandstoftoevoer verminderd.

Tref je het filtertje verkeerd-om in gebruik aan, NIET omkeren want dan ga je oude troep spuien naar plaatsen waar je die niet wilt hebben .... filtertje vervangen dus en deze keer wel in goede richting zetten.

Klik op de plaatjes om te vergroten:
http://www.downloads.nl/results/images/1/benzinefilter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets met mijn brommer een keer mee gemaakt. Dat hij het een poos normaal deed en dan zo in 1 keer er mee stopt als je gas geeft. Bij mij was het vuil in de carburateur. Denk dat dat hier ook het geval is.
 
dankje wel allemaal alvast

vacuum in de tank volgens mij deed die het ook altijd weer eventjes als de tank open geweest was maar daarna kapte die er gewoon weer mee.

maar bij het benzine kraantje dat kan toch haast niet want op reserve stand doet die het wel en met volle tank ook.

om te testen of je vacuum membraan nog goed is kan je is gaan rijden met je kraan op 'pri' (niet parkeren op die stand,) als hij dan niet afslaat met een half volle tank zit het in het vacuummembraan (zorgt dat er alleen benzine stroomt als de motor loopt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan