Raar geluid bij laag in de toeren in 2e versnelling

jfrohoff

Rookie
7 nov 2009
14
0
Hallo,
ik ben sinds kort de trotse bezitter van een KLX650R uit het bouwjaar 1993 en deze rijd voor de rest perfect. Alleen als ik in de 2e versnelling zit en dan laag in de toeren hoor ik beetje een tikkend geluid en zzzzz. Zoiets beetje moeilijk te omschrijven haha, in de andere versnellingen heb ik hier geen last van. Bijvoorbeeld als ik in z`n 3 zit, laag in de toeren heb ik hier geen last van. Heeft iemand enig idee wat dit is en of dit voor grotere problemen kan zorgen? Als ik in de 2e versnelling doortrek hoor ik het niet.
Ik hoor het wel,
iig alvast bedankt,
groetjes Jean-Paul
 
Ik weet niet hoe laag in de toeren rijden bij jou is,
Maar een 1 cilinder vindt te laag in de toeren rijden niet leuk.

Bij mijn Honda xbr kom ik het liefst niet onder de 2000 toeren.
 
Heeey,
nope ben er nog niet uit, maar ga aankomende donderdag het blok uit elkaar halen. Hij verbruikt momenteel namelijk erg veel olie. Dus ben benieuwd wat ik dan ga aantreffen.
gr. jean-paul
p.s. als ik er uit ben post ik het
 
Mensen ik ben er uit, blok helemaal uit elkaar gehaald en wat blijkt. Bij de versnelling is van een tandwiel een tand afgebroken en de overige tandwielen waren soms erg en soms minder erg versleten. Dus inmiddels ff nieuwe tandwielen besteld op duitse Ebay en dan terecht maken :)
 
Mensen ik ben er uit, blok helemaal uit elkaar gehaald en wat blijkt. Bij de versnelling is van een tandwiel een tand afgebroken en de overige tandwielen waren soms erg en soms minder erg versleten. Dus inmiddels ff nieuwe tandwielen besteld op duitse Ebay en dan terecht maken :)

Well done :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan