raar geluid bij remmen

Liessy

MF veteraan
9 apr 2004
12.180
1
Sinds gister hoor ik bij het remmen een soort knakkend geluid(net of er iets plastics knapt)

Ik heb al gekeken of de remkabel goed zat maar zie niks bijzonders.

Verder gebeurd er niets bijzonders bij het remmen, ze doen het niet beter of minder dan daarvoor.

Iemand een idee wat het kan zijn en of het kwaad kan?

Alvast bedankt!
 
Goedenavond !!

Wat voor motor is het? en is het de voorrem? Doet hij het meteen van kouds af aan of alleen als de rem warm is?

Het zou kunnen dat als je zwevende remschijven heb er spelling op zit wat opzich niet kwaad kan maar bij het remmen verschuift je schijf wat en dat kan een knakkend geluid opleveren.

Groetjes ..
 
Heb zelf ook zoiets een keer aan de hand gehad met een motor van een vriend op de foto wijst het rode pijlte naar die rondjes daar zit altijd wat speling op ivm uitzetten en krimpen van de schijf waarschijnlijk zit daar wat te veel speling op zodat je de remschijf tenopzichte van het hart waarmee hij bevestigd zit heen en weer kan schuiven dat kan een knakkend geluid geven.
Probeer dus eens te voelen of daar beweging in zit.

full
 
:^ Dan moet je dat ook horen als je de voorrem inknijpt en de motor vooruit in de vering duwt en weer loslaat. Remedie: even de speling eruit (laten) stellen.

Hangt er denk ik maar net vanaf hoe zwaar je fiets is; bij de motoren die ik heb gehad voelde je het zeker NIET op de door jou omschreven manier.
Wat wel werkt is voorwiel tegen een muur o.i.d., draaiende motor en dan licht de koppeling laten opkomen. Heb je speling, dan voel je dat zeker in het stuur.
Ook de motor op de middenbok zetten, iemand achterop laten zitten zodat het voorwiel los komt en dan stevig de vorkpoten naar voren - achteren proberen te duwen geeft uitsluitsel.
 
:^ Dan moet je dat ook horen als je de voorrem inknijpt en de motor vooruit in de vering duwt en weer loslaat. Remedie: even de speling eruit (laten) stellen.
Dat is niet helemaal waar... Ik ga van het weekend m'n balhoofd even bijstellen, want die heeft zo'n zelfde klikje bij aanremmen :) . Maar stilstaand hoor en voel ik niks hoor ;) .

@TS: Ik denk toch ook dat het je balhoofd is
 
Terug
Bovenaan Onderaan