Raar geluid bij Virago 1100

Okki

MF'er
26 aug 2004
87
0
Utrecht
Ik heb vandaag een proefritje gemaakt op een XV1100 Virago, dat vond ik erg lekker rijden. En de prijs is voor mij ook nog wel te doen. Ik ben erg geneigd om deze fiets te kopen. Maar nu heb ik toch een vraag, tijdens het rijden hoor ik een geluid dat naar mijn idee de nokkenasketting is, natuurlijk komt deze in beweging als je weg rijdt. Maar mag je die ook horen? Of is er met deze motor misschien toch een serieus probleem?
In z’n vrij of met koppeling in hoor je dit geluid niet.
Wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen?
Alvast bedankt.

Groetjes Okki
 
Ik hoor dit geluid vooral bij het optrekken, laag tot middelmatig toerental, bij een wat hooger toerental hoor ik dit niet meer. Maakt niet uit of de motor warm of koud is.

Groetjes Okki
 
Als ie nog 100% is behoor je hem niet te horen
Als ie kadoek gaat, hmmm, spanners , platen en ketting ?? ca 2 maal 250 euro = 500 + 3/4 dag arbeidsloon

Als ze versleten zijn, is dat te horen bij fors rijden en ineens gas dicht gooien en uitlopen, als ie dan ook rrrrrrrrrrrrrrrrrrrt zegt duurt ut niet zo lang meer

Lig eraaan waar en hoe te kopen, maar als je handig bent het is zelf wel te doen, maar dan ben je nog 4 - 500 euro kwijt
 
Okki ook hier? Je weet nog wel dat ik vlakbij woon? En dat ik een Virago 1100 rijd? De tweede inmiddels? Zoek ff contact joh. Wie weet kan ik je geluidje verklaren!

oerend.hard@planet.nl
 
In z’n vrij of met koppeling in hoor je dit geluid niet.
Wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen?
Het enige zinnige dat ik er over kan zeggen is dat de koppeling en bak geen invloed kunnen hebben op het geluid dat de nokkenasketting maakt. Het is dus met grote waarschijnlijkheid wat anders.
 
Ook ik heb een tikkend geluid in de motor zitten. Tenminste dat vind ik. Een ander zou zeggen dat het er gewoon in hoort. Mijn motor (xv 1100) is voor onderhoud etc bij de garage geweest en daar heeft men nooit iets van gezegd. Volgens mij hoort het gewoon zo.
Heb er al weer 4.000 miles mee gereden sinds de aankoop dus het zal wel loslopen.

vman
 
Mijn xv 1000 virago tikt dus ook, ik weet allen niet of ik me zorgen moet maken of niet, heb wel net de nokkenasketting en geleiders en de spanner van de achterste cilinder vervangen (zie ander topic).
Iemand nog goede raad mbt dat tikken???

Bedankt

Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan