Raar geluid gs450e

m1chel

MF'er
18 jun 2012
41
0
Veenwouden
Hallo allemaal! Dit is mijn eerste topic die ik open op dit forum, maar ik lees al een tijdje mee. Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald *O* , dit betekende: gelijk opzoek naar een motor. Ik had een aantal eisen: goedkoop en onder de 35kw.
Ik wil graag leren sleutelen, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Heb van verschillende mensen uit mn omgeving gehoord dat je onder andere leert sleutelen door te doen! Dus zo geschiedde, ik heb een GS450E op de kop weten te tikken. Mooie budget bike, niet moeders mooiste, maar dat kan me eigenlijk weinig schelen! Maar nu komt de reden dat ik dit topic open... Er komt een raar geluid uit het blok van mn motor :? , zoals je kunt lezen, ik ben een leek, dus ik heb geen idee wat dit kan zijn. Ik heb er een filmpje van gemaakt: je kunt het bijvoorbeeld horen op 0:09.
Ik hoor het in alle versnellingen en rond de 3500 toeren. Rara wat kan dit zijn, en hoe is dit te verhelpen?

Alvast bedankt :} :} :} :}

P.S.
Please be nice, je zult lang nog niet van me af zijn. Er zullen nog veel meer topics volgen :$
 
Je hebt je blok op z'n kop :+

Het lijkt wel alsof er iets mee trilt, bij precies dat aantal toeren.

Kun je niet wat specifieker gaan luisteren en zoeken waar het vandaan komt?
 
Ja, heb hem ff opgehangen, leek me wel zo makkelijk! :p

Het lijkt aan de linkerkant van het blok vandaan te komen, en dan onderaan? Kan ook niet kloppen hoor. :X

Edit:
Ik hoor het ook rechts :/, misschien van de onderkant?
 
Laatst bewerkt:
Er trilt inderdaad iets. Komt volgens mij niet uit je blok. Probeer je gas vast te houden op het punt dat het geluid tevoorschijn komt. En dan maar zoeken!
:^ dat dus, maar niet te lang, de GS450E heeft rijwindkoeling nodig dus niet te lang stilstaand gassen.

[me="Kiwi"]heeft ook een GS450E gehad - nog steeds spijt van dat hij weg is[/me]
 
Ik heb hier een setje liggen met een stuk tuinslang er tussen. Tenminste, een of andere soort hittebestendige slang. Goedkope beun oplossing natuurlijk.
Lassen kan altijd, moet je wel heel voorzichtig doen omdat die uitlaatjes in de loop van de tijd erg dun geworden zijn.
 
Hallo M1chel.

Mooie motor ik heb zelf een 425E uit 1979.
Als je niet te ver weg woont wil ik je bij deze wel uitnodigen om een keer bij mij langs te komen, dan kunnen we samen de uitlaat eraf halen dan kan ik die bij een buur van mij laten lassen en kan ik je meteen wat tips geven over het sleutelen en samen met je de motor eens goed na lopen.

Ik heb zo 1, 2 geen foto van mijn gs maar hier staat hij wel op!
De linkse rode is het samen met mijn andere motoren.

http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/IMG_2917.jpg

Groeten en ik hoor het wel :)

( oh ik woon trouwens in Boekel tussen Gemert en Uden in ongeveer half uurtje ten oosten van Eindhoven. )
 
Met zo,n werkplaats zul je wel meerdere reactie,s krijgen! Ziet rr netjes uit!

Nou dankjewel, gelukkig bouwen we volgend jaar een nieuwe carport waardoor alle motoren en fietsen daarnaar toe verhuizen en ik meer ruimte heb voor wat kleine machines zoals een las aparaat, straalkast en ontvetterbak.

Maar mede omdat ik zo mooi kan sleutelen hier nodig ik graag iedereen die hulp nodig heeft uit voor hulp/advies, ben zelf ook nog maar 20 lentes jong maar mening cilinderkop revisie, bak revisie of andere klussen ga ik graag aan!

Ik sleutel verder ook met regelmaat aan auto's maar wel alleen maar aan oude wagens/motoren want die hebben vaak geen ingewikkeld injectie systeem en grote onboard computer systemen.

hier nog een foto van mijn laatste project de klepsteelrubbers vervangen van mijn Suzuki gs 425 en het opnieuw inslijpen van de kleppen en dergelijke.

http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/IMG_2940.jpg

En nog een fototje van de cilinderkop van mijn Peugeot 205 ( koekblik :) )uit 1990 die ik deze zomer onderhanden heb genomen met een nieuwe distributie riem, klepsteelrubbers, koppeling en koppakking

http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/427524_309326482497072_1389308243_n.jpg

Beetje offtopic allemaal maar zo weet de TS'er wel meteen waar ik me eigen mee bezig houd ;)

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan