raar lopen..

shift00

MF veteraan
23 jul 2002
2.128
0
Ter Aar
krijg sterk de indruk dat niet alle 4 cilinders goed meedoen (gsxr750,'86!!)

nog steeds niet mee gereden... hij loopt stationair op de choke wel okee, soms verandert ie ineens van toeren... gaat ie harder lopen, en daarna weer rustiger. dat is al raar. als ik gas geef valt ie uit. van de choke af ook. wanneer ik gas geef en hem al spelend aan hou, loopt ie super onregelmatig en lijkt het of niet alle cilinders meedoen, je hoort ook een smorend geluid.

even geprobeerd met een tang de doppen eraf te halen, maar je hoort gewoon netjes dat ie steeds anders gaat lopen.

bobines doorgemeten, 1 was halfgaar en is nu vervangen, maar hij loopt dus nog steeds gaar. ik ga nog de doppen vervangen, maar wat kan het nog meer zijn? :?
 
Bedoel je de bougie doppen?
Dat was het probleem bij m'n broer zijn motor (een SV650). Die liep ook niet goed, gas los en hij viel meteen uit. Alleen met choke erop of gas erop deed hij het.
 
Carburateurs vuil?
Vuil in de tank?
Bij oudere motoren komt dat nog al eens voor vooral als hij een tijdje stil gestaan heeft.
Is het zomaar in eens begonnen of loopt gewoon steeds slechter.
suc6. :)
 
Doppen kun je er beter niet met een tang afhalen i.v.m. beschadigingen.

En boubines kunnen heel goed kapot zijn terwijl je ze toch goed doormeet. Met meten kun je niet nagaan of ze werkelijk kapot zijn (dit kan ook niet door er een bougie aan te prikken en kijken of het vonkt!).

Maar het klinkt idd als vuile carbs, uit elkaar trekken en schoonmaken dus.
 
Doppen kun je er beter niet met een tang afhalen i.v.m. beschadigingen.

En boubines kunnen heel goed kapot zijn terwijl je ze toch goed doormeet. Met meten kun je niet nagaan of ze werkelijk kapot zijn (dit kan ook niet door er een bougie aan te prikken en kijken of het vonkt!).

Maar het klinkt idd als vuile carbs, uit elkaar trekken en schoonmaken dus.
En als je elektrische dingen meet zoals bobines en andere connectoren/schakelaars, even er tegen aan tikken en kijken of je meter begint te schommelen.
Slechte en losse contacten doen het goed zodra alles doodstil ligt en als het op je motor zit trilt alles en kan het gekke dingen gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan