Probleem:
Knipperlicht Kawasaki ZZR 600 ’90 werken niet.
Edit - opgelost - :
Dank aan de mensen die mee dachten.
Voor het geval iemand hetzelfde probleem heeft en deze post vind:
Zowel de RAW schakelaar en de knipperlicht relais waren niet goed. Vandaar dat het probleem lastiger te achterhalen was. De RAW schakelaar schoon geschuurd ed. en de knipperlicht relais vervangen.
Accu: 12 Volt
Getest:
• Direct stroom vanaf accu naar RAW schakelaar:
Alle de knipperlichten gaan aan (links of rechts), maar knipperen (natuurlijk) niet.
• Direct stroom vanaf Knipperlicht relais naar RAW schakelaar:
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan.
• Knipperlicht relais er tussen uit, stroom doorverbonden:
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan.
• Alle 4 de knipperlichten losgekoppeld, knipper relais weer verbonden:
Er staat 12 Volt op het draad naar de lampjes, en l/r indicatielampjes op dashboard doen het weer, knipperen echter niet. Zelfde meting van 12 Volt bij de RAW-schakelaar en Knipperlicht relais.
• Verbind weer 1 van de 4 knipperlichten (maakt niet uit welke):
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan. Zelfde meting bij de RAW-schakelaar en Knipperlicht relais.
Knipperlicht relais kapot:
1. Knipperlicht Relais er tussen uit maakt niks uit = Knipperlicht Relais niet kapot?
2. Stroom ‘knippert niet’ = Knipperlicht Relais kapot?
Lek in draad richting lampjes:
1. Zodra er een lampje is verbonden valt de stroom weg = Lek in draad richting lampjes?
2. Stroom valt niet weg als stroom direct van accu naar RAW-schakelaar gaat = Geen lek in draad richting lampjes?
3. Richting rechts of links maakt niet uit.
Lek in draad tussen Knipperlicht relais en RAW-Schakelaar:
1. Direct stroom vanaf accu naar RAW schakelaar = Lampjes werken.
2. Direct stroom vanaf de Knipperlicht Relais naar RAW schakelaar (vermeid draad tussen knipperlicht relais en RAW-schakelaar) = Lampjes werken niet.
Verder nog geprobeerd:
• Draden ‘geschud’, geen effect.
• Contactvloerstof op alle verbindingen in de motor.
• Zekeringen gecontroleerd.
• Accu volledig opgeladen.
Foto's & stroomschema's:
Public - Google Drive
Ik heb geen 100% passend schema gevonden, wat ik heb lijkt op schema 25 qua draad kleuren en dashboard, echter heb ik 2 ipv 3 verbindingen bij het knipperlicht relais..
Ik verwacht dat de knipperlicht relais kapot is, echter snap ik niet waarom de lichten het ook niet doen als deze er tussen uit is en het stroom rechtstreeks wordt doorverbonden.
Knipperlicht Kawasaki ZZR 600 ’90 werken niet.
Edit - opgelost - :
Dank aan de mensen die mee dachten.
Voor het geval iemand hetzelfde probleem heeft en deze post vind:
Zowel de RAW schakelaar en de knipperlicht relais waren niet goed. Vandaar dat het probleem lastiger te achterhalen was. De RAW schakelaar schoon geschuurd ed. en de knipperlicht relais vervangen.
Accu: 12 Volt
Getest:
• Direct stroom vanaf accu naar RAW schakelaar:
Alle de knipperlichten gaan aan (links of rechts), maar knipperen (natuurlijk) niet.
• Direct stroom vanaf Knipperlicht relais naar RAW schakelaar:
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan.
• Knipperlicht relais er tussen uit, stroom doorverbonden:
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan.
• Alle 4 de knipperlichten losgekoppeld, knipper relais weer verbonden:
Er staat 12 Volt op het draad naar de lampjes, en l/r indicatielampjes op dashboard doen het weer, knipperen echter niet. Zelfde meting van 12 Volt bij de RAW-schakelaar en Knipperlicht relais.
• Verbind weer 1 van de 4 knipperlichten (maakt niet uit welke):
Er komt nog hooguit 1-2 Volt bij lampjes aan. Zelfde meting bij de RAW-schakelaar en Knipperlicht relais.
Knipperlicht relais kapot:
1. Knipperlicht Relais er tussen uit maakt niks uit = Knipperlicht Relais niet kapot?
2. Stroom ‘knippert niet’ = Knipperlicht Relais kapot?
Lek in draad richting lampjes:
1. Zodra er een lampje is verbonden valt de stroom weg = Lek in draad richting lampjes?
2. Stroom valt niet weg als stroom direct van accu naar RAW-schakelaar gaat = Geen lek in draad richting lampjes?
3. Richting rechts of links maakt niet uit.
Lek in draad tussen Knipperlicht relais en RAW-Schakelaar:
1. Direct stroom vanaf accu naar RAW schakelaar = Lampjes werken.
2. Direct stroom vanaf de Knipperlicht Relais naar RAW schakelaar (vermeid draad tussen knipperlicht relais en RAW-schakelaar) = Lampjes werken niet.
Verder nog geprobeerd:
• Draden ‘geschud’, geen effect.
• Contactvloerstof op alle verbindingen in de motor.
• Zekeringen gecontroleerd.
• Accu volledig opgeladen.
Foto's & stroomschema's:
Public - Google Drive
Ik heb geen 100% passend schema gevonden, wat ik heb lijkt op schema 25 qua draad kleuren en dashboard, echter heb ik 2 ipv 3 verbindingen bij het knipperlicht relais..
Ik verwacht dat de knipperlicht relais kapot is, echter snap ik niet waarom de lichten het ook niet doen als deze er tussen uit is en het stroom rechtstreeks wordt doorverbonden.
Laatst bewerkt: