Raar probleem wrf 450

davite

MF'er
28 apr 2013
99
0
Na aanschaf wrf 450 hebben we een paar probleempjes. Zat wat druk op het water, en hij plofte een beetje bij het gas lossen. Na motor open te doen wegens beetje druk op het water (koppakking lek) en deze trug te monteren. Hadden de inlaatkleppen een speling van 0.08. De middelste klep had zelfs maar een krappe 0.05 (maar we kregen wel voelermaat ertussen). Deze hebben we met shims 0.05 meer gemaakt, naar 0.13. (IN 0.10-0.15)
De uitlaatkleppen hadden 0.20, dus OK.

De druk is netjes van het water af, start ook vlot enzo. Enkel draait deze met choke 100 procent normaal. Pakt mooi aan met het gas enzo.
Zonder choke kun je rustig op het gas enzo, alle toerentallen. Wanneer je deze bruut opendraait houdt hij in en kun je hem zelfs laten stilvallen.

Stat sproeier was 45 en hoofd 162. Standaardbezetting volgens internet. Nu hebk 48 gestoken, dan dacht ik dat de overgang wat minder brut zou zijn. Maar nog steeds hetzelfde. Carb is helemaal doorgespoten en alle kanalen komen uit waar ze moeten. Acceleratiepomp geeft wel geen heel krachtige straal in vergelijking met men oude husky, kan je daar veel aan veranderen?
 
Bij de WR400 een keer de acceleratiepomp moeten demonteren en schoonmaken omdat deze ook niet lekker oppakte. Kwam ook weinig benzine. Asje en membraan waren zodanig vervuild dat het veertje het membraan niet ver genoeg kon terug drukken. Schoongemaakt en probleem weg.

O-ring bij de pomp niet vergeten/kapot?

Je kunt het aanpassen met "leakjets" , maar als de motor voorheen hier wel goed mee liep, niets aan doen.
 
deze is nog wel goed, bij montage deze in volledige uitstand erin gestoken, en kwam zeker dikke cm van de cilinder af. DUs die kan hij allemaal nog spannen. Ik ga sewwens voor de zekerheid de timing eens even nazien. Acceleratiepomp enzo is echt zuiver, enkel het kanaaltje naar het koperen sproeinaaldje hebk niet doorgeblazen gisteren. Mss daar vuil in. Membraan enzo is netjes.

Ben aan het denken door de eene klep met heel weinig speling dat deze krom is ofzo, maar dan zou hij ook niet goed starten.

Zit er al heel de tijd aan te denken wat het zou zijn :)
 
hehe, die heb ik net terug sinds paar dagen.
2 carterhelften in garantie + de benodigde pakkingen.
en nieuwe ketting + tandwielen in ruil voor de slechte
 
net de timing na gekeken, staat perfect.
Dan subframe achter gedemonteerd, bij licht gasgeven rustig straaltje van acceleratiepomp, bij snel en krachtig gasgeven toch een krachtige straal.
timing staat dus goed, klepspeling 10 makkelijk ertussen, 15 heel moeilijk tussen te krijgen of zelfs net niet. Uitlaatkleppen +/- 0.20.
Motor start goed. Bij het gas geven stationair rustig naar volgas gaat ook best goed.
snel opt gas valt hij dood, precies te weinig mengsel, je kan hem zelfs laten stilvallen.
Ben nu van stat 45 naar 48 gegaan. en van 165 naar 175. Zelfde resultaat.
ZOu het niet kunnen liggen aan lekke klep of net te weinig compressie ofzo.
Kvind het niet meer plezant :)
 
Nee idd. Onderlok laten doen door de motorzaak. Wij hebben zijkanten dan nog gedaan. En de bovenkant. Maar al heel dikwijls gedaan. Zit echt goed in elkaar. Maar we hebben die gekocht en zat een redelek slechte luchtfilter in. DUs mss wat zand gehad en daardoor zuiger slecht. Maar zag er zo slecht niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan