raar probleem

ltdnick

MF'er
2 jul 2005
35
0
tessenderlo
ik heb vandaag het volgende geconstateerd: mijn ketting loopt slecht, ze doet het volgende: ik teken met krijt een streepje op mijn ketting en op mijn bijde tandwielen, als ik dan rond draai dat de ketting slap staat (met achterwiel gewoon rondraaien) komt deze vaster en vaster te ligge(ketting) en naar mate ik dan nog verder draai, terug losser. en het is raar omdat het met de tandwielen waar het afgetekend is niets met te maken heeft, maar als ik dan zie, hij komt altijd vaster te zitten op dezelfde plaats op de ketting, en als ik dan alles mooi rijklaar wil maken en ik zet hem op zijn poot(dat ik met het achterwiel kan draaien) dan is het slap strak slap strak... (de ketting). de tandwielen heb ik gecontroleerd met meetklok en deze zijn nog rond. iemand enig idee? de ketting is nog niet versleten, en is overal soepel
 
Zijn je tandwielen niet een tikje ovaal? *leest* nee dus

En anders denk ik dat er toch dat er stugge stukken in je ketting zitten. Hoop iig niet dat je uitgaande as waar je voortandwiel aan zit dusdanig krom is. (kan dat uberhaupt wel?)
 
Laatst bewerkt:
vooras is idd ook niks mis mee, heb net na de eerste reactie al gebeld maar voor een setje, is nooit verlore. wat is de kostprijs hier normaal van ongeveer?

Is idd een versleten set, tenminste is een heel duidelijk gevolg ervan.

Wat zo'n setje kost is nogal verschillend. Voor een crosser ben je met voor en achtertandwiel en ketting met 100 euro klaar en voor een GSX-R1000 kan dat wel 200 euro zijn.
 
foto van mijn achtertandwiel, deze lijkt mij toch nog redelijk, alhoewel dat ik vele hoor zeggen (bij het lezen dan) als ze redelijk zijn vervangen. snap nu ook na een hele avond te lezen dat van losse en vaste punten in ketting.maar goed hierover toppics genoeg, de ketting die je ziet is er nu niet meer op, morgen wordt nieuwe gemonteerd, wat vinden julie van ht tandwiel?
full
 
Altijd complete set vervangen, anders loop je het risico dat je veel sneller weer een ketting moet vervangen......
Denk er om dat je de ketting goed klinkt! Veel van de problemen die je omschrijft worden veroorzaakt door slecht werk bij de montage van de ketting (te weinig vet, verkeerd klinken etc.).
Montage met iets anders dan een goede klinkset gaat bij particulieren zeer vaak verkeerd.......
 
ik heb vandaag het volgende geconstateerd: mijn ketting loopt slecht, ze doet het volgende: ik teken met krijt een streepje op mijn ketting en op mijn bijde tandwielen, als ik dan rond draai dat de ketting slap staat (met achterwiel gewoon rondraaien) komt deze vaster en vaster te ligge(ketting) en naar mate ik dan nog verder draai, terug losser. en het is raar omdat het met de tandwielen waar het afgetekend is niets met te maken heeft, maar als ik dan zie, hij komt altijd vaster te zitten op dezelfde plaats op de ketting, en als ik dan alles mooi rijklaar wil maken en ik zet hem op zijn poot(dat ik met het achterwiel kan draaien) dan is het slap strak slap strak... (de ketting). de tandwielen heb ik gecontroleerd met meetklok en deze zijn nog rond. iemand enig idee? de ketting is nog niet versleten, en is overal soepel
Je achtertandwiel uit het midden van het hart van je wiel gemonteerd :+
En anders is je tandwiel OOOOvaal :o :+ O-)
Mits je zeker bent dat de ketting geen stroeve schakels heeft :z :Z *D
 
alles vervangen vanvoor en vanachter en ketting, heb vanvoor wel een 14 gelegd om is te proberen, heb ook nog een nieuwe 15, snelheid blijft het zeflde op de teller,(meter in het voorwiel) ben is benieuwd, heb nog niet kunnen rijden, maar hij is al wel een pak zachter. ook maar direkt het achterwiel de lagers vervangen. alleen vind ik de ketting spannen beetje raar want als i hem gewoon mooi aandraai en de wielen recht kan ik hem bijna tot tegen de brug duwen, en dit is maar 2.5 cm is dit genoeg? lijkt mij vrij strak, maar als ik losser zet kan ik hem tot tegen de brug duwen heb ik ongeveer 3 cm maar is dit de bedoeling?
 
alles vervangen vanvoor en vanachter en ketting, heb vanvoor wel een 14 gelegd om is te proberen, heb ook nog een nieuwe 15, snelheid blijft het zeflde op de teller,(meter in het voorwiel) ben is benieuwd, heb nog niet kunnen rijden, maar hij is al wel een pak zachter. ook maar direkt het achterwiel de lagers vervangen. alleen vind ik de ketting spannen beetje raar want als i hem gewoon mooi aandraai en de wielen recht kan ik hem bijna tot tegen de brug duwen, en dit is maar 2.5 cm is dit genoeg? lijkt mij vrij strak, maar als ik losser zet kan ik hem tot tegen de brug duwen heb ik ongeveer 3 cm maar is dit de bedoeling?

Voor zover ik weet is 2.5 cm te veel zelfs, ik vermoed dat ie strakker moet!

[me="/V\ad/V\ax"]is beginnend sleutelaar, aan deze reactie kunnen geen rechten worden ontleend[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan