Raar Raar geluid na verwijderen DB killer Z900 akrapovic

Luukz900

Rookie
11 mei 2019
10
1
Goedenavond,

Ik zal me eerst even kort voorstellen voordat ik met de deur in huis zal vallen .
Ik ben Luuk en sinds kort eigenaar van een mooie Kawasaki Z900 met een speciale Z900 akrapovic uitlaat, omgeving Rotterdam.

Ik heb een extra Z900 akra uitlaat bij mijn motor gekregen na mijn aankoop en heb sinds dit weekend mijn tweede demper gemonteerd.
Deze demper heeft geen DB killer. Waardoor het geluid een stukje mooier en zwaarder klinkt.

Echter,.... Nu hoorde ik na het monteren van mijn tweede demper een apart geluid afkomstig uit mijn blok. Welke mee gaat met het toerental.

Kan het zo zijn dat je door het verwijderen van een DB killer je weerstand/tegendruk dusdanig veranderd in je uitlaat dat dit zeker nadelige gevolgen kan hebben voor je motor ? Kan dit kwaad ?

Iemand ervaring hiermee ?

Ik hoor het graag

Fijne avond!

Luuk
 
Laatst bewerkt:
Dealer is er nu naar aan het kijken, ze dachten zelf ook iets van de uitlaatkleppen ofzo...in ieder geval iets in de motor . Echter met een normale demper vervalt dat geluid weer.

Hoop dat het gewoon wat te maken heeft met het geluid wat dat ding extra produceert en/of iets met de tegendruk ofzo?
😋
 
Dealer is er nu naar aan het kijken, ze dachten zelf ook iets van de uitlaatkleppen ofzo...in ieder geval iets in de motor . Echter met een normale demper vervalt dat geluid weer.

Hoop dat het gewoon wat te maken heeft met het geluid wat dat ding extra produceert en/of iets met de tegendruk ofzo?
😋

Ben benieuwd wat de dealer er van maakt !!!
Spannend topic :9
 
Als de dealer denkt dat het de uitlaatkleppen zijn verdenk ik eerder de uitlaatpakking(en) tussen cil.kop en uitlaatbochten.
Hoe het mogelijk is dat je dat met de std uitlaat niet hoort en met een brulpijp wel is mij dan een raadsel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan