Raar Raar geluid na verwijderen DB killer Z900 akrapovic

Luukz900

Rookie
11 mei 2019
10
1
Goedenavond,

Ik zal me eerst even kort voorstellen voordat ik met de deur in huis zal vallen .
Ik ben Luuk en sinds kort eigenaar van een mooie Kawasaki Z900 met een speciale Z900 akrapovic uitlaat, omgeving Rotterdam.

Ik heb een extra Z900 akra uitlaat bij mijn motor gekregen na mijn aankoop en heb sinds dit weekend mijn tweede demper gemonteerd.
Deze demper heeft geen DB killer. Waardoor het geluid een stukje mooier en zwaarder klinkt.

Echter,.... Nu hoorde ik na het monteren van mijn tweede demper een apart geluid afkomstig uit mijn blok. Welke mee gaat met het toerental.

Kan het zo zijn dat je door het verwijderen van een DB killer je weerstand/tegendruk dusdanig veranderd in je uitlaat dat dit zeker nadelige gevolgen kan hebben voor je motor ? Kan dit kwaad ?

Iemand ervaring hiermee ?

Ik hoor het graag

Fijne avond!

Luuk
 
Laatst bewerkt:
Heb je de aansluiting van de demper goed afgedicht? Anders kan het een lekje zijn in de uitlaat en hoor je de lucht eruit komen
Het is echt een geluid afkomstig uit het blok.
De aansluiting zit verder goed vast ja. Kan het iets zijn van de uitlaatkleppen irt tegendruk van de uitlaat die nu verloren is door het verwijderen van de DB killer?
 
Het is echt een geluid afkomstig uit het blok.
De aansluiting zit verder goed vast ja. Kan het iets zijn van de uitlaatkleppen irt tegendruk van de uitlaat die nu verloren is door het verwijderen van de DB killer?
Ps. Ik heb vandaag mijn eerste demper met db killer er weer opgezet ( ook een Z900 akra demper) en nu hoor ik het namelijk niet meer.....
 
ALs het geluid verdwijnt met het verwisselen van de einddemper, dan zit het toch echt in de einddemper..
Precies, heb je ook zeker gelijk in.
Maar bedoel meer. De DB killer veroorzaakt een bepaalde tegendruk/overdruk in de demper/uitlaat. Bij het verwijderen van dr DB killer gaat deze overdruk verloren. Kan dit geen gevolgen hebben voor bv de verbrandingsmotor/ de snelheid waarmee de uitlaatkleppen dicht gaan of wat dan ook , waardoor dit geluid ontstaat ?

Vraag me meer af of een dergelijk geluid kwaad kan voor de motor.
 
Precies, heb je ook zeker gelijk in.
Maar bedoel meer. De DB killer veroorzaakt een bepaalde tegendruk/overdruk in de demper/uitlaat. Bij het verwijderen van dr DB killer gaat deze overdruk verloren. Kan dit geen gevolgen hebben voor bv de verbrandingsmotor/ de snelheid waarmee de uitlaatkleppen dicht gaan of wat dan ook , waardoor dit geluid ontstaat ?
Tegendruk is iets dat je zo veel mogelijk wil vermijden. Dus als die daadwerkelijk lager is ben je goed bezig.
Uitlaatkleppen gaan niet trager of sneller dicht afhankelijk van de tegendruk.
 
Als er een gat in je demper zit is het nogal logisch dat je een raar geluid krijgt...
En rubber houd het in een uitlaat niet zo lang vol, iets met warmte...
 
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Zoals ik het las zit er een gat in de demper zelf.
Ik heb zeg maar een rubberen afdekdop op de carbon demper geplaatst , zie foto.
Dit betekend dat er nog wel een "gat" in de demper zelf zit waar eerst dat boutje zat van de DB killer.

Zou dat ene gaatje zo n ander geluid afkomstig uit het blok creëeren?
Screenshot_20190512-142300_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190512-142244_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190512-142141_Samsung Internet.jpg
 
Ik heb geen ervaring met deze dempers, maar op een demper met ouderwetse eindtuit hoor je het heel goed als het boutje er uit is.
Maar je hoort het niet bij het blok.
 
Ik heb zeg maar een rubberen afdekdop op de carbon demper geplaatst , zie foto.
Dit betekend dat er nog wel een "gat" in de demper zelf zit waar eerst dat boutje zat van de DB killer.

Zou dat ene gaatje zo n ander geluid afkomstig uit het blok creëeren? Bekijk bijlage 1393362Bekijk bijlage 1393363Bekijk bijlage 1393364

Zou kunnen, door resonantie , kan ook bv een gescheurde las in die geperforeerde binnenpijp zijn.
Dat het tussen je oren zit is ook nog een mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan