raar schuld probleem

gup58

MF'er
10 jun 2009
35
0
Eindhoven (Noord Brabant)
ik wilde een nieuwe band op mijn motor laten leggen, dus ik haal mijn wiel van de motor af,
omdat het niet zo ver is, zet ik het motorwiel, met een snelbinder vast dwars op de voetplank van m'n snor scooter, onderweg rijd ik op een fietspad, komt er plots een auto een uitrit uit zo het fietspad op, ik moets dus behoorlijk remmen, en je raad het al, de motorband schoot los en rolde tegen die auto aan, alleen wie is er nu aansprakelijk voor de schade aan die auto ??
 
Jij, want je lading zat niet goed vast.

Zeker weten doe ik het niet, maar het staat los van het feit dat de auto geen voorrang verleende.
 
Ben het met Rnej eensch.
Lading was niet goed vastgezet, daaruit is schade uit voortgekomen.
Ongeacht wie er wel of geen voorrang verleende.

Denk dat je aan t korste eind gaat trekken....
wellicht dat je verzekeringsmaatschappij of rechtsbijstand je definitief kan uithelpen?
 
Jij, want je lading zat niet goed vast.

Zeker weten doe ik het niet, maar het staat los van het feit dat de auto geen voorrang verleende.
Ik denk (helaas voor je) dat Rnej gelijk heeft... Had je er beter tegenaan kunnen rijden :X |( :X
 
Was die auto van karton, dat een rubberen band al schade geeft? Verder zou ik niet zomaar akkoord gaan met een schadeclaim. De auto verleende immers geen voorrang, wat uberhaubt de oorzaak is van zijn schade. Hij mag van geluk spreken dat je er niet tegenop bent geknald, dat hem zeker meer gekost.
 
verzekerings man weet het ook niet, stuur het formulier wel in, moet de maatschapij maar uitzoeken dan
Dit is het enige juiste wat je kunt doen. Al komen er nog 20 voorbeelden van mensen die exact hetzelfde meegemaakt hebben. Elke situatie staat op zich en moet als zodanig worden bekeken.
Enkel materiële schade en een leermomentje rijker.
Succes met de afhandeling.
 
Wat heeft het materiaal ermee te maken? :z

Vrachtwagenbanden zijn ook van rubber :Y

Klopt! Maar denk ook aan stuiterballen, vibrators en speeltuinstoeptegels :Y

Anyways als een motorband op een snorscooter (25 km/u) uit de snelbinder komt en tegen een auto aan rolt, hoe groot kan de schade dan werkelijk zijn? Ik zou er in een slechte bui zelfs nog rustig een deuk bijtrappen, als leergeld voor de volgende keer dat ie een fietspad kruist.
 
Klopt! Maar denk ook aan stuiterballen, vibrators en speeltuinstoeptegels :Y

Anyways als een motorband op een snorscooter (25 km/u) uit de snelbinder komt en tegen een auto aan rolt, hoe groot kan de schade dan werkelijk zijn? Ik zou er in een slechte bui zelfs nog rustig een deuk bijtrappen, als leergeld voor de volgende keer dat ie een fietspad kruist.

Opgepast! Stoere praat!

Het gaat niet om een losse band, maar een compleet wiel.
 
Opgepast! Stoere praat!

Het gaat niet om een losse band, maar een compleet wiel.

Ok eea wel onder voorbehoud he, het moet geen fitnessnegert zijn :+

Maar goed punt, het is idd een compleet wiel incl velg en remschijven. Ik zat met alleen een motorband in mn hoofd... :9
 
Volgende keer een schwalbe doen: Scooter op standaard zetten en jezelf tegen de auto gooien.
 
ik wilde een nieuwe band op mijn motor laten leggen, dus ik haal mijn wiel van de motor af,
omdat het niet zo ver is, zet ik het motorwiel, met een snelbinder vast dwars op de voetplank van m'n snor scooter, onderweg rijd ik op een fietspad, komt er plots een auto een uitrit uit zo het fietspad op, ik moets dus behoorlijk remmen, en je raad het al, de motorband schoot los en rolde tegen die auto aan, alleen wie is er nu aansprakelijk voor de schade aan die auto ??


Jij, je moet zorgen dat de vracht welke je vervoerd niet los kan raken.
 
Gewoon het kenteken van je motor invullen. O-)

De koekblikker heeft gewoon mazzel gehad dat je de rest van je motor thuis gelaten hebt anders was het koekblik total loss. :W
 
ja idd slim om je kenteken van je motor in te vullen vooral omdat het voorval zich voor deed op het fietspad:S
 
koekblik reed toch ook op het fietspad :-) en ik heb toch liever dat alleen mijn wiel een aanrijding krijgt als heel de motor.
nu is het niet zo'n groot probleem hoort, ook al zou ik de schuld krijgen, het is toch een verzekerings zaak, heb toch geen noclaim op mijn scooter, maar vind het ergens wel lullig dat als je bijna van een fietspad gereden word je nog de schuld krijgt ook.

en vandaag inderdaad lekker vrijdag, weekeinde
 
Terug
Bovenaan Onderaan