Raar slijtagepatroon achterband

Tech-9

Die hard MF'er
Donateur
12 apr 2003
738
0
Uden
Het viel me onlangs bij het controleren van mn bandenspanning op dat er een raar slijtage patroon op mn achterband zit.
Ik rij met 2.4 bar in de achterband en heb aan de achtervering niks gedaan.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

full
 
@ Smitjr, nee hij is op dat punt iets meer afgesleten. Het lijkt meer op een kleine platte kant.

@ Willem1940, nee dat is zeker niet veel te hard, het is eerder aan de zachte kant, maar ik experimenteer een beetje met de bandenspanningen de ene keer doe ik er 2.2 dan weer 2.6 gewoon een beetje proberen.

@ BGL-Racing, ik heb met deze band niet op het circuit gezeten het is gewoon van de openbareweg,

@ Erwin, vreemd verschijnsel, maar ik heb zo een vermoeden dat het door het opzij stuiteren van de band komt tijdens hard uitaccellereren van een bocht.

Ik ben toch benieuwd,
 
Zou het de ketting zijn? het lijkt me sterk maar niks is uitgesloten.
Mn ketting ligt toch wel goed op spanning, en het wiel zit er naar mijn mening recht in.

Zal een band zover kunnen vervormen dat ie de ketting zal raken?
Ik ga morgen toch is goed kijken.

Bedankt.

Ja ik moet hem poetsen, maar dan blijf ik aan de gang. gemiddeld was ik hem 2 a 3 keer in de maand. Gelukkig is het al een zwarte achtervelg ;)
 
@ Erwin, vreemd verschijnsel, maar ik heb zo een vermoeden dat het door het opzij stuiteren van de band komt tijdens hard uitaccellereren van een bocht.

volgens mij accelereer ik de bocht nog niet uit als ik op dat gedeelte van de band zit.

Ketting was ook mijn eerste vermoeden, maar die staat altijd op de goede spanning.

blijft voor mij dus ook nog steeds een vraagstuk.
 
Je hoeft je nergens druk om te maken, bij mij, en bij een paar maten van me is dat ook, wij rijden ook met supercorsa's. Ik denk dat het een klein foutje is wat in het productieproces van de band zit, maar het komt echt heel vaak voor dus je hoeft je er echt niet druk om te maken!
 
Je hoeft je nergens druk om te maken, bij mij, en bij een paar maten van me is dat ook, wij rijden ook met supercorsa's. Ik denk dat het een klein foutje is wat in het productieproces van de band zit, maar het komt echt heel vaak voor dus je hoeft je er echt niet druk om te maken!

Dan zou het dus wel eens aan de constructie van het karkas kunnen liggen.

Een stuiterende band? Dan stuitert dat ding wel heel toevallig in elke platte bochte over dezelfde stukjes... (of hij heeft er nog maar 1 bocht mee gedraaid :P )
 
Ohh dan hoef ik me nergens druk over te maken.
En ik heb vandaag nog naar mn ketting gekeken en die ligt ruim 2 centimeter van mn band af.
Dus die zou wel heel gek moeten doen om mn band te raken.

In iedergeval bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan