raar stationair

Twan Janssen

MF veteraan
11 jun 2004
2.152
0
Venlo
Facebook
Hallo mede mf-ers,

Ik heb een technische vraag waar ik zelf niet helemaal uit kom. Ik heb een oude cb 750 k. Starten en wegrijden geeft geen enkel probleem. Alles werkt zoals het zou moeten. Als het blok echter warm is gereden dan blijft het toerental 'hangen'op zo'n 2500 toeren. Ook in de neutraal.
Op het moment dat hem in de 1 zet en de rem erop hou en de koppeling laat opkomen zakt het toerental weer. Na een dotje gas blijft hij echter weer hangen.
Nu heb ik al zitten zoeken op MF wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

- Valse lucht heb ik gecontroleerd dmv wd40 spuiten: geen enkel verschil in toerental.

- Carbs synchen: vandaag gedaan en het resultaat: ze staan erg netjes, maar na een tijdje rijden (als hij warm is) blijft het toerental weer hangen

Kan iemand me een tip geven waar ik naar moet kijken of wat het eventueel zou kunnen zijn? De motorzaak heeft me gezegd dat het ook de kleppen zouden kunnen zijn. Maar deze zijn recentelijk nog gesteld, dus dat lijkt me erg stug.

Iemand tips of ideeen?

Alvast bedankt


CB'er
 
Door warmte zetten onderdelen uit , als je gaskabel van binnen smerig is dan loopt het binnenwerk stroef door de warmte van het blok. Even inspuiten met een smeermiddel of je gaskabel vervangen voor een nieuwe.
 
Ik zou eerst maar 's even met je stationair toerental gaan spelen. Ik denk dat je dan al een hoop ellende hebt opgelost. Tsja en waarom zoiets gebeurt als 'ie warm is......als een blok warm is loopt het allemaal wat soepeler. Dus met dezelfde hoeveelheid gas zal een blokje dan ook meer toeren gaan lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan