raar strafrecht systeem.....

De laagste boete voor rijden zonder rijbewijs is al zo'n 200 euro, bij recidive en in samenloop met rijden onder invloed dat op zich ook al rond 220 euro is, KAN dat nooit bij 220 euro blijven.

Ik zeg niet dat ik erbij ben geweest of dat ik meer gelijk heb als jij, maar ik hou in overweging dat je iets verkeerd gehoord of begrepen hebt.





~[/noht
Jammer dat je om die reden gestopt ben.
Als je er iets aan had willen veranderen... het recht wat rechter krijgen... waar beter dan dicht bij de bron om dat te doen dan ?? Je had dus JUIST moeten blijven.

Dat is wat mij ook zo stoort aan het gezeik op willekeurige individuele politieagenten.
De goeden krijgen gezeik over de slechten over zich heen. Juist die geoden hebben genoeg in huis om heel wat andere dingen buiten de politie te gaan doen en door het onterechte gezeik gaan een aantal dat ook doen, danwel worden ze t gezeik zo zat dat op den duur het gevaar bestaat dat ze zich gaan gedragen zoals schijnbaar toch al van ze verwacht word.
Dan ben je dus ook de goeden die als enige nog iets positief kunnen bereiken ook kwijt.

er is nix mis met me oren dat is zeker de eerste x had hij een boete gehad die hij nog moest betalen toen kwam de 2de x er bij is nu bij elkaar opgeteld
het klinkt echt raar als je dit leest .... maar ik zat samen met me advocaat met open bek te kijken ..
 
Deze man had begin 2007 gereden in een auto zonder rijbewijs was daar voor gepakt .....
en was eind 2007 weer gepakt voor het rijden zonder rijbewijs en bezopen achter het stuur .......
dus 2x rijden zonder rijbewijs en 1x bezopen ......

de straf die deze man kreeg is ..220 euro

daarom de reden dat ik OOK alcoholist bent geworden.
 
Juist die geoden hebben genoeg in huis om heel wat andere dingen buiten de politie te gaan doen en door het onterechte gezeik gaan een aantal dat ook doen, danwel worden ze t gezeik zo zat dat op den duur het gevaar bestaat dat ze zich gaan gedragen zoals schijnbaar toch al van ze verwacht word.

heb ik gisteren beelden van gepost :Y
maar is/was schijnbaar storend om opmerkelijk nieuws te posten. -O-
 
Laatst bewerkt:
er is nix mis met me oren dat is zeker de eerste x had hij een boete gehad die hij nog moest betalen toen kwam de 2de x er bij is nu bij elkaar opgeteld
het klinkt echt raar als je dit leest .... maar ik zat samen met me advocaat met open bek te kijken ..

Ik heb geen idee hoe jouw oren zijn, daar zeg ik ook niet over.

Ik vertel alleen wat de normale bedragen zijn, en dan nog zonder dat er rekening gehouden word met recidive.

Als de uitspraak is zoals je verteld, dan is het dus niet zo vreemd dat je advocaat ook zo verbaasd is geweest.
Het systeem is dus niet zo raar als je denkt, de rechter heeft zich vergist...that's all....
 
Ik heb geen idee hoe jouw oren zijn, daar zeg ik ook niet over.

Ik vertel alleen wat de normale bedragen zijn, en dan nog zonder dat er rekening gehouden word met recidive.

Als de uitspraak is zoals je verteld, dan is het dus niet zo vreemd dat je advocaat ook zo verbaasd is geweest.
Het systeem is dus niet zo raar als je denkt, de rechter heeft zich vergist...that's all....

we hebben het gelukkig over het zelfde :)

Ben er nog steeds verbaasd over .......
 
Ik heb geen idee hoe jouw oren zijn, daar zeg ik ook niet over.

Ik vertel alleen wat de normale bedragen zijn, en dan nog zonder dat er rekening gehouden word met recidive.

Als de uitspraak is zoals je verteld, dan is het dus niet zo vreemd dat je advocaat ook zo verbaasd is geweest.
Het systeem is dus niet zo raar als je denkt, de rechter heeft zich vergist...that's all....


sja, de rechters van tegenwoordig zijn ook net mensen. ;)
 
dikke bullshit natuurlijk, mij werd ook een flinke poot uitgedraaid terwijl ik de rechter verteld had dat ik het moest hebben van de studiefinanciering.

Er wordt wel degelijk rekening met je inkomen gehouden wanneer rechters boetes bepalen.
Dit kan jij bullshit vinden, maar het gaat toch echt zo.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik een hekel aan discriminatie en rascisme heb !
En dat je Turks bent mag je blij om zijn, dat zijn meestal nog de vriendelijke medelanders.

In Nederland kunt je beter een wietkwekende Antilliaan zijn, dan een hardwerkende autochtoon !
_O-

erg overtuigend, die vette tekst :z
 
Laatst bewerkt:
door een overtreding van mij ( op de snelweg 174 kmh waar 120 toegestaan ) ben ik mijn rijbewijs kwijt sinds 13 januari ...
...
OVJ: per direct rijbewijs terug 1 jaar voor waardelijk en 1000 euro boete .

DE RECHTER: vond 1000 wel heel veel dus werd 700 euro
Ik vind het leuk dat je je rijbewijs teruggekregen hebt en dat je 300 EUR minder boete moet betalen dan wat de OVJ eiste (die slaat in jouw geval ook serieus door zeg).
 
ik geloof het ook hoor .......

in NL zit een hoop dingen mis.

Ik weet wel, mocht het er van komen dat ik ooit mijn rijbewijs definitief kwijt zou raken.
dan ga ik zonder pardon gewoon zonder rijbewijs rijden.
Dat hele rechtsysteem klopt geen kut van ........
 
ja ach een ventje die een korte wheelie op een autosnelweg maakt mag voor art. 5 zijn RBW inleveren.
Iemand die binnen de bebouwde kom in zijn vette BMW driemaal vet door rood rijdt krijgt een bekeuring voor door rood!

(met dank aan BODW)

:N :N
 
Laatst bewerkt:
Wat een vooroordelen zeg hierboven :z

Ik vind het inderdaad een groot verschil in straf! MET rijbewijs te hard is 700 en ZONDER rijbewijs en MET DRANK is 200?

:?
Lezen is geloof ik niet je sterkste kant :Z Drie verschillende vergrijpen dus 3 verschillende boetes, maar dat was niet opgeteld. (ga ik het nog uitleggen ook -O- )
 
en dan vinden mensen het gek dat hoger opgleiden en mensen met vermogen naar het buitenland vertrekken.

rechterlijke macht is zo krom als een hoepel en daar doe je niks aan.
het helpt idd wel als je zielig gaat doen, dan krijg je van alles voor elkaar.

en tja, positieve discriminatie is nog steeds volop actief bij de overheid.
als je voor moet komen gewoon je kop insmeren met schoensmeer en af en een paar woordjes berbers leren en je komt er makkelijk af.

als je deze docu kijkt kun je niet anders stellen dat justitie tot op de grondvesten verrot is
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.19...1974&tx_ttnews[tt_news]=2845&cHash=5e8620b1c0
 
Laatst bewerkt:
en dan vinden mensen het gek dat hoger opgleiden en mensen met vermogen naar het buitenland vertrekken.

rechterlijke macht is zo krom als een hoepel en daar doe je niks aan.
het helpt idd wel als je zielig gaat doen, dan krijg je van alles voor elkaar.

en tja, positieve discriminatie is nog steeds volop actief bij de overheid.
als je voor moet komen gewoon je kop insmeren met schoensmeer en af en een paar woordjes berbers leren en je komt er makkelijk af.

als je deze docu kijkt kun je niet anders stellen dat justitie tot op de grondvesten verrot is
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.19...1974&tx_ttnews[tt_news]=2845&cHash=5e8620b1c0

En... ga jij daar een positieve bijdrage aan leveren het te veranderen ???

Of vind jij het ook wel best, iets constateren en bij jezelf denken... pfft....zal mijn tijd wel duren, f*ck off...



Ik denk dat ik het antwoord al wel weet O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja sukkel, daar ligt nou net je fout ! Blijf dan gvd met je k*tscooter van de openbare weg af ! Ja creeërt je eigen vooroordeel ! Dat is hetzelfde als wat daar in Parijs gebeurt is. 2 van die %$*^ :X #$^%& gaan er zelf de fout in en dan moet je die landgenoten eens horen... och wat zijn we zielig en we zullen eens alles slopen wat dan weer betaald moet worden van belastinggeld maar dat boeit hun toch niet want ze krijgen datzelfde belastinggeld toch elke maand in hun handje gedrukt. :(
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik een hekel aan discriminatie en rascisme heb !
En dat je Turks bent mag je blij om zijn, dat zijn meestal nog de vriendelijke medelanders.

In Nederland kunt je beter een wietkwekende Antilliaan zijn, dan een hardwerkende autochtoon !
(Zal ik nog even 1 ding zeggen: ik ben chauffeur, en moet 55-60 uur in de week werken om een eingszins goed salaris te hebben. Binnenkort MOGEN we niet meer dan 48 uur werken. Dus ik ga er 20% !!!!!!!! op achteruit. Kun je het voorstellen waarom ik nog vooroordelen heb als zo'n al dan niet gekleurde puber in z'n veuls te dure BMW voorbij komt ? Als 'ie er nou eerlijk voor gewerkt had...)

Groeten, Hertog Jan

ps. Er zijn ook zat Nederlanders die ik maar wat graag met een plank in de nek zou willen slaan omdat ze elke week hun hand ophouden ! Dat ze maar eens naar werk gaan ipv naar de kroeg.

Je bent bijna zelf een buitenlander man! Wat lul je nou?
 
Laatst bewerkt:
door een overtreding van mij ( op de snelweg 174 kmh waar 120 toegestaan ) ben ik mijn rijbewijs kwijt sinds 13 januari ...
( beginend bestuurder )
vandaag moest ik voor komen .
Kom aan bij de rechtbank wordt je naar een zaal gestuurd waar meerdere zaken tegelijk gedaan worden


DE RECHTER: vond 1000 wel heel veel dus werd 700 euro

IK : tja wie zijn billen brand ..... dus was wel blij dat ik mijn rijbewijs terug kreeg :]
MAAR.......................

Heb je geen geld, zit je goed want van een kale kip kun je niet plukken...
Heb je veel geld, zit je goed want dan kun je het altijd afkopen....
Zit je hier tussenin, ben je de l*l....

Kijk maar naar wegmisbruikers, die aflevering waarin 5 Ferrari's werden aangehouden. Waarin Jan met pet zijn rbw 3 maanden kwijt is, kunnen zij op het bureau even betalen en dezelfde dag nog met hun dikke auto weer naar huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan