raar strafrecht systeem.....

Heb je geen geld, zit je goed want van een kale kip kun je niet plukken...
Heb je veel geld, zit je goed want dan kun je het altijd afkopen....
Zit je hier tussenin, ben je de l*l....

Kijk maar naar wegmisbruikers, die aflevering waarin 5 Ferrari's werden aangehouden. Waarin Jan met pet zijn rbw 3 maanden kwijt is, kunnen zij op het bureau even betalen en dezelfde dag nog met hun dikke auto weer naar huis.

en toch is rechtsgelijkheid een groot goed, als je erover nadenkt !!
 
~
En wat goeds ook, wat ik er zo van meegekregen heb :} ;) :}
Och, ik hoef het niet helemaal voor nop te doen hoor, maar is wel leuk tussen die gasten en een beetje on-topic: Eén van die jongens kwam net vol trots zijn rijbewijs laten zien, kreeg hij na een jaar weer terug, zo blij als een kind *O*
 
Laatst bewerkt:
En... ga jij daar een positieve bijdrage aan leveren het te veranderen ???

Of vind jij het ook wel best, iets constateren en bij jezelf denken... pfft....zal mijn tijd wel duren, f*ck off...



Ik denk dat ik het antwoord al wel weet O-)


er valt zo niks te veranderen.

wel grappig trouwens.

agenten kunnen wel klagen, actievoeren en zeuren om meer geld maar protestacties tegen bijvoorbeeld lage straffen of te weinig bevoegdheden etc hoor je ze niet.

(als ik het hier zat word dat ga ik 2 km verhuizen en ben buitenlander O-)
 
er valt zo niks te veranderen.
wel grappig trouwens.

agenten kunnen wel klagen, actievoeren en zeuren om meer geld maar protestacties tegen bijvoorbeeld lage straffen of te weinig bevoegdheden etc hoor je ze niet.

(als ik het hier zat word dat ga ik 2 km verhuizen en ben buitenlander O-)
:Z Met zo'n houding niet echt nee :N
 
En wat leren we hiervan?
De volgende keer als ze je weer pakken, zeggen dat je een dronken turk bent zonder rijbewijs.
 
En wat leren we hiervan?
De volgende keer als ze je weer pakken, zeggen dat je een dronken turk bent zonder rijbewijs.
Misschien kan het ook zijn:
"Rumboon sop",dus een arme man die net twee biertjes op heeft (OK niet goed te praten, maar net over de limiet van 0,5 prom.) en dat zijn Turkse rijbewijs net een week was verlopen, kan toch, rijdt hij wel zonder rijbewijs. Ik zeg maar wat hoor, ik was er niet bij :+
 
Laatst bewerkt:
door een overtreding van mij ( op de snelweg 174 kmh waar 120 toegestaan ) ben ik

nu gaan we weer lekker :]
Nederland heeft inderdaad een focking krom en dom rechtssysteem -O-
Ik heb ook mn rijbewijs in moeten leveren 54 te hard/bumperkleve/rechts inhalen en was bij elkaar 820 euro.
Vind die 700e echt veeelste veel :r

Het blijven hoe dan ook allemaak n..zi's
 
Stond een verhaaltje in MOTOR...

Man rijdt op motor met vriendin achterop. Komen rustig aanrijden en steekt kruising over met groen. Wordt aangereden door een beginnend bestuurder die te hard reed met drank door rood. De passagier kon nog gered worden, de man verbrand levend onder zijn wrak.

Gastje was doorgereden maar aangehouden. Deze had ook passagiers bij zich.

Verdenking: dood door schuld.

Gastje was eerder gepakt met drank en invordering etc. Rechter vond het dus zinloos om hem op te sluiten omdat dat toch niet zou helpen.

Uitslag: taakstraf 280 uur...

Ik begrijp er niets van.
 
Stond een verhaaltje in MOTOR...

Man rijdt op motor met vriendin achterop. Komen rustig aanrijden en steekt kruising over met groen. Wordt aangereden door een beginnend bestuurder die te hard reed met drank door rood. De passagier kon nog gered worden, de man verbrand levend onder zijn wrak.

Gastje was doorgereden maar aangehouden. Deze had ook passagiers bij zich.

Verdenking: dood door schuld.

Gastje was eerder gepakt met drank en invordering etc. Rechter vond het dus zinloos om hem op te sluiten omdat dat toch niet zou helpen.

Uitslag: taakstraf 280 uur...

Ik begrijp er niets van.


gelukkig was die bezopen en houdt hij als hij genoeg had gezopen er geen nare herinneringen aan over :X

ach moet kunnen in nederland, stenen van bruggen gooien is ook populair en de straf matig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan