raar strafrecht systeem.....

Nederland heeft inderdaad een focking krom en dom rechtssysteem -O-
Ik heb ook mn rijbewijs in moeten leveren 54 te hard/bumperkleve/rechts inhalen en was bij elkaar 820 euro.
Vind die 700e echt veeelste veel :r

Het blijven hoe dan ook allemaak n..zi's


:? ....hoe komen we toch aan die slechte reputatie als motorrijder.....mischien door dit soort actie`s....en je gaat ze nog trots neerzetten ook hier....
 
Dat is de nieuwe generatie, is ff wennen. Geboren na 1983 zo ongeveer. WAB generatie heet dat.

Daar kan ik niet aan wennen, rijbewijs afpakken en ritueel verbranden is mijn mening. Ik ben de laatste die zegt dat ik altijd de maximum snelheid aanhoud, maar plakken en rechts inhalen is bij mij een doodzonde. Door dat volk krijgen de motorrijders idd. een slechte naam.
 
Stond een verhaaltje in MOTOR...

Man rijdt op motor met vriendin achterop. Komen rustig aanrijden en steekt kruising over met groen. Wordt aangereden door een beginnend bestuurder die te hard reed met drank door rood. De passagier kon nog gered worden, de man verbrand levend onder zijn wrak.

Gastje was doorgereden maar aangehouden. Deze had ook passagiers bij zich.

Verdenking: dood door schuld.

Gastje was eerder gepakt met drank en invordering etc. Rechter vond het dus zinloos om hem op te sluiten omdat dat toch niet zou helpen.

Uitslag: taakstraf 280 uur...

Ik begrijp er niets van.

280 uur taakstraf is dan idd volslagen absurd, in mijn ogen.
 
Ik vind 280 uur taakstraf wel heel erg veel, zeker omdat de dader nog nooit zoveel heeft gewerkt en hij moet hulp krijgen van slachtofferhulp en een hele flinke schadevergoeding door het hem aangerichte leed.
Je stapt natuurlijk niet voor niks dronken achter het stuur, daar is natuurlijk een goede reden voor dus de dronkaards kunnen er niks aan doen, dus vandaar de lage straffen, vind ik wel dat we een zeer goed rechtssysteem hebben.
 
Heb zelf ook een ervaring met het kromme rechtssysteem. Heb 5 jaar geleden met de auto een pizzacourier aangereden. Kwam uit het niets over mn motorkap gevlogen. Gelukkig is het voor hem goed afgelopen. Volgens de politie had het technisch onderzoek uitgewezen dat de courier verlichting heeft gevoerd. Toch heeft niemand van de inzittenden iets zien aankomen. Het gekke is dat ik nog steeds als de dood ben voor pizzacouriers. Vooral omdat ik altijd alle kanten op kijk als ik een kruizing oversteek. Je moet ook wel als motorrijder. Opvallend is ook dat 5 van de 10 pizzacouriers geen verlichting voert in het donker. Moest ook nog voorkomen voor de aanrijding. Ik kreeg zelfs een boete voor het feit dat ik de verkeerssituatie had belemmerd. Vind je het gek als er een vent naast je auto ligt die net over je motorkap is geduikeld. Dan zet je de auto niet aan de kant maar ga je kijken of alles in orde is met het slachtoffer. Kosten:180 Euries.
 
Ik heb nog een hele sterke van justitie.
Vrouwtje in amsterdam, wordt haar handtasje geroofd door noord afrikaantje met een behoorlijk strafblad. Vluchten weg op een ( gestolen??) scooter, rijdt het vrouwtje erachteraan met de wetenschap dat in haar handtas haar pinpasje aanwezig is en dat die noord afrikaantjes haar pincode niet weten.
Dan heb je natuurlijk er niks aan, dus in de stress achteruit gereden naar die alleraardigste noord afrikaanse jongetjes om meteen even haar pincode door te geven, kunnen ze pinnen ipv pikken, raken ze elkaar perongeluk en het alleraardigste noord afrikaanse jongetje komt te overlijden, heel dramatisch want hij had nog een heel leven voor zich en had nog niet eens iedere politiecel in nederland kunnen bezoeken!!
En dus terecht dat er toen een wake werd gehouden voor het SLACHTOFFER!!!!!.
Het bleek gewoon een alleraardigst noord afrikaantje te zijn geweest, volgens zijn vrienden.
Dus gewoon terecht dat dat nederlandse k. wijf geen vaste woon of verblijfplaats kan hebben door de terechte bedreigingen van de famillie van het alleraardigste noord afrikaanse jongetje , en natuurlijk moet zo,n vrouw gewoon de gevangenis in, en moet voor haar leven blijven vluchten en we wonen in een vrij land.
Dit is pas een goed strafrecht systeem.
 
Ik heb nog een hele sterke van justitie.
Vrouwtje in amsterdam, wordt haar handtasje geroofd door noord afrikaantje met een behoorlijk strafblad. Vluchten weg op een ( gestolen??) scooter, rijdt het vrouwtje erachteraan met de wetenschap dat in haar handtas haar pinpasje aanwezig is en dat die noord afrikaantjes haar pincode niet weten.
Dan heb je natuurlijk er niks aan, dus in de stress achteruit gereden naar die alleraardigste noord afrikaanse jongetjes om meteen even haar pincode door te geven, kunnen ze pinnen ipv pikken, raken ze elkaar perongeluk en het alleraardigste noord afrikaanse jongetje komt te overlijden, heel dramatisch want hij had nog een heel leven voor zich en had nog niet eens iedere politiecel in nederland kunnen bezoeken!!
En dus terecht dat er toen een wake werd gehouden voor het SLACHTOFFER!!!!!.
Het bleek gewoon een alleraardigst noord afrikaantje te zijn geweest, volgens zijn vrienden.
Dus gewoon terecht dat dat nederlandse k. wijf geen vaste woon of verblijfplaats kan hebben door de terechte bedreigingen van de famillie van het alleraardigste noord afrikaanse jongetje , en natuurlijk moet zo,n vrouw gewoon de gevangenis in, en moet voor haar leven blijven vluchten en we wonen in een vrij land.
Dit is pas een goed strafrecht systeem.
Wacht nou eerst maar eens de uitspraak af, dan kan je oordelen.
Het is vrij normaal dat je voor moet komen als je met je auto iemand hebt doodgereden, ongeacht de aanleiding en de toedracht.

(ook al hou ik mijn hart vast voor de uitspraak)
 
dat er een uitspraak moet komen ja natuurlijk maar het gaat mij om de insteek van het verhaal en ook ik hou mijn hart vast
 
Ik vind 280 uur taakstraf wel heel erg veel, zeker omdat de dader nog nooit zoveel heeft gewerkt en hij moet hulp krijgen van slachtofferhulp en een hele flinke schadevergoeding door het hem aangerichte leed.
Je stapt natuurlijk niet voor niks dronken achter het stuur, daar is natuurlijk een goede reden voor dus de dronkaards kunnen er niks aan doen, dus vandaar de lage straffen, vind ik wel dat we een zeer goed rechtssysteem hebben.
"bemerk de licht humoristische ondertoon"

_O-
 
meer cinisme en zwarte humor daar hou ik van en komt tenminste goed over op de mensen, kunnen ze over nadenken wat men er mee bedoeld
 
Ik vind 280 uur taakstraf wel heel erg veel, zeker omdat de dader nog nooit zoveel heeft gewerkt en hij moet hulp krijgen van slachtofferhulp en een hele flinke schadevergoeding door het hem aangerichte leed.
Je stapt natuurlijk niet voor niks dronken achter het stuur, daar is natuurlijk een goede reden voor dus de dronkaards kunnen er niks aan doen, dus vandaar de lage straffen, vind ik wel dat we een zeer goed rechtssysteem hebben.


je stapt niet voor niks dronken achter het stuur?

vind je dan: "eeuu.. shit, was ff vergeten dat ik de auto nog bij me heb" een goede reden?

zie het bijna elk weekend gebeuren na het stappen..

dronken achter het stuur is in mijn ogen direct het rijbewijs innemen, en nooit meer terug geven!
 
je stapt niet voor niks dronken achter het stuur?

vind je dan: "eeuu.. shit, was ff vergeten dat ik de auto nog bij me heb" een goede reden?

zie het bijna elk weekend gebeuren na het stappen..

dronken achter het stuur is in mijn ogen direct het rijbewijs innemen, en nooit meer terug geven!
Hij schreef het met een cynische ondertoon.
Maar wat doe jij als je een dronken persoon in een wagen ziet stappen?
 
Beetje te hard rijden oke asociaal rijgedrag nee dronken?? afschieten.
Laatst in almere nog een moeder van 28 jaar dood gereden door een alcomobilist, kind ook in de auto en vader van de moeder reed erachter.
Helaas niet de enige x dat zoiets gebeurt, wat moet je ervan zeggen.
Als je te hard rijd en daarom rij je iemand dood???
Zo zie je dat eigenbelang wel voor gaat dan het algemeen belang.
Ik ben ook geen moraal ridder zeker niet maar maar weet wel dat hard rijden heel leuk is maar dat de gevolgen niet zo prettig zijn.
Moeilijk onderwerp omdat iedere neus de andere kant op staat.
 
Kan je beter met 64 te hard op een 80 km weg rijden. Kreeg daar €540e voor en rbw 1 week kwijt ;)
 
:? ....hoe komen we toch aan die slechte reputatie als motorrijder.....mischien door dit soort actie`s....en je gaat ze nog trots neerzetten ook hier....

D'r was een tijd ( toen opvoeden nog iets heel normaals was) dat je je afzette tegen de maatschappij door MOTOR te gaan rijden....
Helemaal in zwart leer gestoken probeerde je de maatschappij te laten zien dat je je niet liet onderwerpen aan hun normen en waarden. Een maximum snelheid bestond nog niet, en al rammelend en met grote klappen verplaatste je je over 's heren wegen.
Aangekomen op de plaats van bestemming hing je je potje over het stuur, de bril achteloos erinstoppend, en de motor begon al direct zijn territorium af te bakenen, en de mensen liepen met een boog om je heen, de dochters werden verschrikt binnen geroepen, en verstopt op de meest achterafkamertjes. Kroegen gingen plotseling dicht, en iedereen hoopte dat je zonder al te veel schade achterlatend wel weer zou vertrekken. in ieder geval je werd gemeden als de pest, je was Remi. Alleen op de wereld.....
Toen kwam het nieuwe opvoeden, Meester verstegen werd Jan , de wijkagent werd Heaumeaux, en U werd uit het woordenboek verbannen.....
Die generatie is inmiddels hobbyrijder geworden, en ...........

PROBEREN ALLE VOOROORDELEN over motorrijder waar wij jaren aan gewerkt hebben weer teniet te doen geraken, en wil ons imago van stoere mannen veranderen in geitewollensokkenrijders die het voorbeeld voor hun maatschappij moeten zijn.....

Man pak een eendje, of een prius zoals jouw ouders zouden hebben gedaan
 
PROBEREN ALLE VOOROORDELEN over motorrijder waar wij jaren aan gewerkt hebben weer teniet te doen geraken, en wil ons imago van stoere mannen veranderen in geitewollensokkenrijders die het voorbeeld voor hun maatschappij moeten zijn.....

Man pak een eendje, of een prius zoals jouw ouders zouden hebben gedaan

In diezelfde tijd kauwde je op het ventiel van een binnenband en noemden de bikers elkaar Mike.... M.a.w. wat een zeverloos gel#l komt uit die tikvingers van je. Ik begrijp niet dat je mensen wil aanmoedigen door dit soort zinloze acties te doen.
 
In diezelfde tijd kauwde je op het ventiel van een binnenband en noemden de bikers elkaar Mike.... M.a.w. wat een zeverloos gel#l komt uit die tikvingers van je. Ik begrijp niet dat je mensen wil aanmoedigen door dit soort zinloze acties te doen.

wil je prius niet starten???????
 
Terug
Bovenaan Onderaan