raar strafrecht systeem.....

Gewoon Jelle

Die hard MF'er
10 jun 2007
460
0
Soest
door een overtreding van mij ( op de snelweg 174 kmh waar 120 toegestaan ) ben ik mijn rijbewijs kwijt sinds 13 januari ...
( beginend bestuurder )
vandaag moest ik voor komen .
Kom aan bij de rechtbank wordt je naar een zaal gestuurd waar meerdere zaken tegelijk gedaan worden

de rechter deed zijn verhaal ik mijn verhaal en toen de OVJ .....

OVJ: per direct rijbewijs terug 1 jaar voor waardelijk en 1000 euro boete .

DE RECHTER: vond 1000 wel heel veel dus werd 700 euro

IK : tja wie zijn billen brand ..... dus was wel blij dat ik mijn rijbewijs terug kreeg :]



MAAR.......................

Nu komt het..... Voor mij was er een Turk die kon geen NL dus die had een tolk mee en deze man had begin 2007 gereden in een auto zonder rijbewijs was daar voor gepakt .....
en was eind 2007 weer gepakt voor het rijden zonder rijbewijs en bezopen achter het stuur .......
dus 2x rijden zonder rijbewijs en 1x bezopen ......

de straf die deze man kreeg is ..220 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:? :? :? :? :r :r :r |(

wat heeft nederland een @#!%&@! rechtsysteem

Je wordt gewoon gediscrimineerd als Nederlander .... :N


zo dit lucht op :Y

nu gaan we weer lekker :]
 
Die Turk kon het waarschijnlijk niet betalen, daar wordt ook rekening mee gehouden. Als hij daarvoor 220euro opgelegd krijgt is dit waarschijnlijk al een groot bedrag voor hem.

Neemt niet weg dat het wel een beetje onproportioneel is, de grootte van de boete die jij kreeg.
 
Die Turk kon het waarschijnlijk niet betalen, daar wordt ook rekening mee gehouden. Als hij daarvoor 220euro opgelegd krijgt is dit waarschijnlijk al een groot bedrag voor hem.

Neemt niet weg dat het wel een beetje onproportioneel is, de grootte van de boete die jij kreeg.


Dt kon die juist wel hij had een netto inkomen van 1300 euro per maand ........
:?
 
Vaag inderdaad!


Maar dit is dus vast niet de eerste keer voor jou dat jij je rijbewijs kwijt bent geweest!
 
Er zou een aanvulling in de Dikke-van-Dale moeten komen bij het woordje recht: krom.

Ach ja, het rechtssysteem. In theorie goed, maar in de praktijk is het een groot drama. Exact de reden waarom ik gekapt ben met mn rechtenstudie. Nouja, krommenstudie. Mijn vertrouwen erin is nul comma nul.
 
Die Turk kon het waarschijnlijk niet betalen, daar wordt ook rekening mee gehouden. Als hij daarvoor 220euro opgelegd krijgt is dit waarschijnlijk al een groot bedrag voor hem.



dikke bullshit natuurlijk, mij werd ook een flinke poot uitgedraaid terwijl ik de rechter verteld had dat ik het moest hebben van de studiefinanciering.
 
Die Turk kon het waarschijnlijk niet betalen, daar wordt ook rekening mee gehouden. Als hij daarvoor 220euro opgelegd krijgt is dit waarschijnlijk al een groot bedrag voor hem.

Neemt niet weg dat het wel een beetje onproportioneel is, de grootte van de boete die jij kreeg.

Natuurlijk is € 220,= teveel, want als hij meer moet betalen kan die geen auto meer kopen.
 
En dat alles nadat al meerdere malen aangetoond is dat snelheid weinig invloed heeft op de verkeersveiligheid.
Mensen die zich onvoorspelbaar gedragen in het verkeer zijn vele malen gevaarlijker.
En dat dan ook nog eens zonder rijbewijs. :?

Krom + krom = recht?
 
Die turk heeft een slechte jeugd gehad, is misbruit als kind, de kinderwagen was niet om aan te zien en piepte bij 2 wielen, vader hed een SOA opgelopen bij de geiten, moeder was al 250 kg bij de geboorte, en had een minderwaardigheidscomplex omdat ze de enige in het dorp was zonder snor, dus moest onze achgggmed het z'n hele leven ontgelden....

waar je allemaal niet achter komt na een uurtje Pieter Baan Centrum
 
dus 2x rijden zonder rijbewijs en 1x bezopen ......

de straf die deze man kreeg is ..220 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik mag aannemen dat die man ook een boete kreeg voor de 1e keer en voor die drank op dus hij krijgt nu 220 euro voor rijden zonder rijbewijs, ja, dat bedrag staat vast in een boekje bij de ovj. Als je bezopen bent kan je dus beter je zus zonder rijbewijs laten rijden, dat is inderdaad wel krom.
 
Wat een vooroordelen zeg hierboven :z

Ik vind het inderdaad een groot verschil in straf! MET rijbewijs te hard is 700 en ZONDER rijbewijs en MET DRANK is 200?

:?
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft geen klote mee te maken dat he turk bent!!
die 220€ boete voor rijden zonder rijbewijs en onder invloed, daar geloof ik helemaal niks niet van!! Rijden onder invloed is op zich eigen al een overdreven zwaar straf en daar kom je niet gemakelijk af met 220€, en dan nog geen rijbewijs hebben?? Je gelooft toch zelf niet wat je zegt.
Ik ben ook van turkse origine, en in de tijd dat ik mijn nieuwe scooter gekregen had, mocht ik er niet mee rijden totdat ik mijn rijbewijs had. Maar ging rijden natuurlijk :+ , en ja komt er een koekblik op het fietspad stoppen ipv ervoor. En pataat vollen teut ertegen. Ik had wel gelijk en was verzekerd enzo. Maar kon wel lekker 45000Bfr(1125€)- betalen, voor rijden zonder rijbewijs en valhelm!! En ik had 0€ inkomen.

Dat heeft dus totaal niks te maken met Turk zijn of Nederlander!! Vreemdelingen worden meestal zwaarder bestraft!

En wat was die Turk zijn reden dan?
Als jij jezelf eruit had kunnen praten of de rechter kunnen overtuigen, had je ook wel minder moeten betalen dan dat absurt bedrag da je nu moet betalen.
Bereid u voor, voor het gaan naar de rechtbank, desnoods ga langs een advocaat.
Wat zou een advocaat kosten voor een gesprek van een half uurtje? kdenk toch, na beetje onkosten te maken, dat je veel had kunnen besparen.
 
Laatst bewerkt:
ja zeker wel!

pas 1 x een boete gehad 94 waar je 50 mag ... en daar geen punt aftrek voor gehad

dus 1 ding is zeker Hoger beroep gaan !!!!!!

Vanaf 30km/h te hard word het geregistreerd bij justitie..
Kost je wel geen punt.. maar wordt wel bijgehouden!

Ik had 54 te hard op 100 weg.. en kreeg 400 euro boete.. hoefde ook niet voor te komen en was mijn rijbewijs 4 dagen kwijt.....

Bij jou is die eerste keer een registratie.. en nu dus een 2e registratie vandaar de 700 euro..
Hoe meer registraties... hoe hoger de boete...

Klopt dus wel aardig volgens mij..
 
~
.

Dat heeft dus totaal niks te maken met Turk zijn of Nederlander!! Vreemdelingen worden meestal zwaarder bestraft!

quote]
:Z :N

Ik begrijp dat je uit Belgie komt. Die sancties kan je niet met Nederlandse vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
door een overtreding van mij ( op de snelweg 174 kmh waar 120 toegestaan ) ben ik mijn rijbewijs kwijt sinds 13 januari ...
( beginend bestuurder )
vandaag moest ik voor komen .
Kom aan bij de rechtbank wordt je naar een zaal gestuurd waar meerdere zaken tegelijk gedaan worden

de rechter deed zijn verhaal ik mijn verhaal en toen de OVJ .....

OVJ: per direct rijbewijs terug 1 jaar voor waardelijk en 1000 euro boete .

DE RECHTER: vond 1000 wel heel veel dus werd 700 euro

IK : tja wie zijn billen brand ..... dus was wel blij dat ik mijn rijbewijs terug kreeg :]



MAAR.......................

Nu komt het..... Voor mij was er een Turk die kon geen NL dus die had een tolk mee en deze man had begin 2007 gereden in een auto zonder rijbewijs was daar voor gepakt .....
en was eind 2007 weer gepakt voor het rijden zonder rijbewijs en bezopen achter het stuur .......
dus 2x rijden zonder rijbewijs en 1x bezopen ......

de straf die deze man kreeg is ..220 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:? :? :? :? :r :r :r |(

wat heeft nederland een @#!%&@! rechtsysteem

Je wordt gewoon gediscrimineerd als Nederlander .... :N


zo dit lucht op :Y

nu gaan we weer lekker :]


hmmm, hoop ik maar dat het voor mij ook meevalt.

ben namelijk tussen kerst en nieuwjaar gepakt met 146 (na aftrek) waar ik 100 mocht (dacht dat ik er 120 mocht) in een koekblik.
is opzich niet erg, is echter wel al m'n 3e punt.
 
ja zeker wel!

pas 1 x een boete gehad 94 waar je 50 mag ... en daar geen punt aftrek voor gehad

dus 1 ding is zeker Hoger beroep gaan !!!!!!


je hebt een overtreding begaan van 44 te hard in een 50km zone. dit betekend dat je geregistreerd bent bij justitie(redicieve regeling), daar aan verbonden krijg je een jaar proeftijd, de rechter neemt ook in overweging of jij in het verleden een dermate verkeers misdrijf hebt begaan. dus al met al zal je bekeuring wel een optelsom zijn van wat je in het verleden hebt uitgehaald

dus tja stom dat jij je voor de tweede keer laat naaien in een korte tijd.
 
Laatst bewerkt:
quadcore schreef op 20 februari 2008 @ 18:35~[/message]:~[/b]
Ik ben ook van turkse origine, en in de tijd dat ik mijn nieuwe scooter gekregen gejat had, mocht ik er niet mee rijden totdat ik mijn rijbewijs had. Maar ging rijden natuurlijk :+ , en ja komt er een koekblik op het fietspad stoppen ipv ervoor. En pataat vollen teut ertegen. Ik had wel gelijk en was verzekerd enzo. Maar kon wel lekker 45000Bfr(1125€)- betalen, voor rijden zonder rijbewijs en valhelm!! En ik had 0€ inkomen.

Ja sukkel, daar ligt nou net je fout ! Blijf dan gvd met je k*tscooter van de openbare weg af ! Ja creeërt je eigen vooroordeel ! Dat is hetzelfde als wat daar in Parijs gebeurt is. 2 van die %$*^ :X #$^%& gaan er zelf de fout in en dan moet je die landgenoten eens horen... och wat zijn we zielig en we zullen eens alles slopen wat dan weer betaald moet worden van belastinggeld maar dat boeit hun toch niet want ze krijgen datzelfde belastinggeld toch elke maand in hun handje gedrukt. :(
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik een hekel aan discriminatie en rascisme heb !
En dat je Turks bent mag je blij om zijn, dat zijn meestal nog de vriendelijke medelanders.

In Nederland kunt je beter een wietkwekende Antilliaan zijn, dan een hardwerkende autochtoon !
(Zal ik nog even 1 ding zeggen: ik ben chauffeur, en moet 55-60 uur in de week werken om een eingszins goed salaris te hebben. Binnenkort MOGEN we niet meer dan 48 uur werken. Dus ik ga er 20% !!!!!!!! op achteruit. Kun je het voorstellen waarom ik nog vooroordelen heb als zo'n al dan niet gekleurde puber in z'n veuls te dure BMW voorbij komt ? Als 'ie er nou eerlijk voor gewerkt had...)

Groeten, Hertog Jan

ps. Er zijn ook zat Nederlanders die ik maar wat graag met een plank in de nek zou willen slaan omdat ze elke week hun hand ophouden ! Dat ze maar eens naar werk gaan ipv naar de kroeg.
 
je hebt een overtreding begaan van 44 te hard in een 50km zone. dit betekend dat je geregistreerd bent bij justitie(redicieve regeling), daar aan verbonden krijg je een jaar proeftijd, de rechter neemt ook in overweging of jij in het verleden een dermate verkeers misdrijf hebt begaan. dus al met al zal je bekeuring wel een optelsom zijn van wat je in het verleden hebt uitgehaald

dus tja stom dat jij je voor de tweede keer laat naaien in een korte tijd.

ff een vraagje dan,
valt een punt dan weg na 1 jaar, of hoe moet ik dat zien?
 
Dat heeft geen klote mee te maken dat he turk bent!!
die 220€ boete voor rijden zonder rijbewijs en onder invloed, daar geloof ik helemaal niks niet van!! Rijden onder invloed is op zich eigen al een overdreven zwaar straf en daar kom je niet gemakelijk af met 220€, en dan nog geen rijbewijs hebben?? Je gelooft toch zelf niet wat je zegt.
Ik ben ook van turkse origine, en in de tijd dat ik mijn nieuwe scooter gekregen had, mocht ik er niet mee rijden totdat ik mijn rijbewijs had. Maar ging rijden natuurlijk :+ , en ja komt er een koekblik op het fietspad stoppen ipv ervoor. En pataat vollen teut ertegen. Ik had wel gelijk en was verzekerd enzo. Maar kon wel lekker 45000Bfr(1125€)- betalen, voor rijden zonder rijbewijs en valhelm!! En ik had 0€ inkomen.

Dat heeft dus totaal niks te maken met Turk zijn of Nederlander!! Vreemdelingen worden meestal zwaarder bestraft!

En wat was die Turk zijn reden dan?
Als jij jezelf eruit had kunnen praten of de rechter kunnen overtuigen, had je ook wel minder moeten betalen dan dat absurt bedrag da je nu moet betalen.
Bereid u voor, voor het gaan naar de rechtbank, desnoods ga langs een advocaat.
Wat zou een advocaat kosten voor een gesprek van een half uurtje? kdenk toch, na beetje onkosten te maken, dat je veel had kunnen besparen.

-Ja gelijk had ook een belg een duitser of wat dan ook zijn heb zeker geen voor oordelen

-en dat je zegt dat je er geen kloot van gelooft ... je zal het wel beter weten zat zeker achter in sorry niet gezien .... anders had ik wel effe :W

- zijn reden ? had ie geen zin in was aardig laks hij vroeg ook nog of die de bak in kon voor 4 dagen inplaats van betalen
 
je hebt een overtreding begaan van 44 te hard in een 50km zone. dit betekend dat je geregistreerd bent bij justitie(redicieve regeling), daar aan verbonden krijg je een jaar proeftijd, de rechter neemt ook in overweging of jij in het verleden een dermate verkeers misdrijf hebt begaan. dus al met al zal je bekeuring wel een optelsom zijn van wat je in het verleden hebt uitgehaald

dus tja stom dat jij je voor de tweede keer laat naaien in een korte tijd.


tja dat het de tweede x is hoef je mij niet te vertelen ben zeker pissig maar niet op de politie of justitie .... wie zijn billen brand... ( zet het nog maar een x neer )

en de boete .... pissig om ?........ zeker niet blij maar als je voor jou zitting zo'n pannekoek hebt die er 220 voor hoeft neer te leggen dan begin je pissig te worden
 
en ja mischien kon die kerel het bedrag niet ophoesten omdat meer is dan zijn inkomen .... maar dat is dan lekker zijn probleem.... ga je maar een paar dagen lekker zitten of straf taak ofzo
 
De laagste boete voor rijden zonder rijbewijs is al zo'n 200 euro, bij recidive en in samenloop met rijden onder invloed dat op zich ook al rond 220 euro is, KAN dat nooit bij 220 euro blijven.

Ik zeg niet dat ik erbij ben geweest of dat ik meer gelijk heb als jij, maar ik hou in overweging dat je iets verkeerd gehoord of begrepen hebt.





Er zou een aanvulling in de Dikke-van-Dale moeten komen bij het woordje recht: krom.

Ach ja, het rechtssysteem. In theorie goed, maar in de praktijk is het een groot drama. Exact de reden waarom ik gekapt ben met mn rechtenstudie. Nouja, krommenstudie. Mijn vertrouwen erin is nul comma nul.

Jammer dat je om die reden gestopt ben.
Als je er iets aan had willen veranderen... het recht wat rechter krijgen... waar beter dan dicht bij de bron om dat te doen dan ?? Je had dus JUIST moeten blijven.

Dat is wat mij ook zo stoort aan het gezeik op willekeurige individuele politieagenten.
De goeden krijgen gezeik over de slechten over zich heen. Juist die geoden hebben genoeg in huis om heel wat andere dingen buiten de politie te gaan doen en door het onterechte gezeik gaan een aantal dat ook doen, danwel worden ze t gezeik zo zat dat op den duur het gevaar bestaat dat ze zich gaan gedragen zoals schijnbaar toch al van ze verwacht word.
Dan ben je dus ook de goeden die als enige nog iets positief kunnen bereiken ook kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan