Ach, ACABMaar, geef idd de politie de schuld maar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ach, ACABMaar, geef idd de politie de schuld maar
, en om dan toch maar even helemaal in de slachtofferrol te kruipen: bij motorrijders blijven ze er veel langer achter zitten om te kijken '' wat deze motorduivel nog meer in zijn mars heeft ''.
idd, ooit rijden ze 80 kilometer achter zo'n "levensgevaarlijke wegpiraat" aan , het gesprek gaat dan van: "Moet je kijken, wat gevaarlijk", "Dat scheelde niks", "Nog even en die is zijn rijbewijs kwijt", "Hij brengt andere weggebruikers in gevaar" "Is ie levensmoe ofzo" en dan na die 80 km zetten ze hem "maar eens gauw" aan de kant, want dat kan natuurlijk niet, zoals hij rijdt.
WTF?!?! zet je lampje en herriemaker aan, rijbewijs afnemen, boete schrijven en gaan! Nee, eerst wachten tot er bijna een dode valt of dat ie 50 km te hard rijdt, en dan pas aanhouden... lutsers.
Grappig, de reacties.....
Justitie wil graag een langere waarneming. Probleem is dat anders de "zondaar" zegt dat ie nét ff niet oplette of nét ff aan het inhalen was en dat het dan niet eerlijk is om hem een verbaal aan te smeren voor een moment van onoplettendheid.
Los daarvan is een langere waarneming natuurlijk accurater. Minder kans op een foute waarneming is toch ook in het voordeel van de wegmisbruiker??
Last but not least bestaat er rijgedrag dat heel wat riskanter is dan alleen ff het gas open trekken. Zou de politie dat dan écht niet mogen waarnemen?
De wartaal die de tuinlaaf van Wegmisbruikers uitbraakt heeft daar niets mee te maken. De man maakt een programma en wil dat graag "opleuken" met zwaar overtrokken kretologie. Kennelijk smullen we daar toch van......
Overigens: niemand dwingt je om het gas open te trekken of andere overtredingen te maken. Dat er politie rondrijdt om dat te controleren schuift de verantwoordelijkheid voor je rijgedrag en de gevolgen daarvan natuurlijk niet door naar de politie......
Typisch Nederlands gedrag, een ánder is altijd verantwoordelijk voor wat je zélf doet........Calimero lives......and rides a bike
[me]BoyB mompelt iets met een spijker en een kop...[/me]
Vreemd dat ze dat niet met een ambulance doen....Het slachtoffer is met spoed overgebracht naar een ziekenhuis in Tilburg.
ik wil wel eens zien hoe hij met 200 km/u de berm in gaat, hem kennelijk overeind houd en weer terug op de baan komt ....
Vreemd dat ze dat niet met een ambulance doen....
Kan het hem niet in de snelheid zitten en de bijbehorende ervaring die de bestuurder misschien nog niet heeft.
Als we toch gaan speculeren.
Inderdaad dat vroeg ik mij dus ook af...
Scenario X :
Waarschijnlijk blazen ze het hele verhaal weer op. Heeft hij eerst een (onschuldige?) 200 km/u gereden. Daarna afgeremd tot 140 ofzoiets, en toen "per ongeluk" de berm ingegaan. En gelijk denken mensen dat hij met 200 de berm is ingegaan en dat het ongeluk puur en alleen te wijten is aan zijn snelheid...
De wartaal die de tuinlaaf van Wegmisbruikers uitbraakt heeft daar niets mee te maken. De man maakt een programma en wil dat graag "opleuken" met zwaar overtrokken kretologie. Kennelijk smullen we daar toch van......
Nee hoor, Nederland wás al een SBS6-land. De SBS merkt dat dat het hedendaagse niveau is in Nederland, merkt dat het verkoopt et voilá: de scenario's voor een handvol zwakzinnigeprogramma's liggen geschreven op het hoofdkantoor.Nederland wordt steeds meer een SBS6 land, veel geblaat en veel gebakken lucht.
Grappig, de reacties.....
Justitie wil graag een langere waarneming. Probleem is dat anders de "zondaar" zegt dat ie nét ff niet oplette of nét ff aan het inhalen was en dat het dan niet eerlijk is om hem een verbaal aan te smeren voor een moment van onoplettendheid.
Los daarvan is een langere waarneming natuurlijk accurater. Minder kans op een foute waarneming is toch ook in het voordeel van de wegmisbruiker??
Last but not least bestaat er rijgedrag dat heel wat riskanter is dan alleen ff het gas open trekken. Zou de politie dat dan écht niet mogen waarnemen?
De wartaal die de tuinlaaf van Wegmisbruikers uitbraakt heeft daar niets mee te maken. De man maakt een programma en wil dat graag "opleuken" met zwaar overtrokken kretologie. Kennelijk smullen we daar toch van......
Overigens: niemand dwingt je om het gas open te trekken of andere overtredingen te maken. Dat er politie rondrijdt om dat te controleren schuift de verantwoordelijkheid voor je rijgedrag en de gevolgen daarvan natuurlijk niet door naar de politie......
Typisch Nederlands gedrag, een ánder is altijd verantwoordelijk voor wat je zélf doet........Calimero lives......and rides a bike
Ik stel voor dat we elk filmpje op een gouden weegschaal leggen en tot in den treuren bepalen wie wat heeft fout gedaan.Langere waarneming prima. Zou ik graag willen weten waarom ze iemand die 6 keer door rood heeft gereden, daarbij het verkeer in gevaar bracht (1x auto van links die groen had, 1x overstekende voetgangers en fietser) en daarmee art. 5 aan zijn broek krijgt pas aangehouden wordt (toen sprintte ze zowat de auto uit) toen deze (met fles bier in de hand) even moest wachten bij de McDrive, terwijl ze daarvoor toch zeker wel de tijd hadden gehad deze meneer eerder te stoppen.
Desnoods sirene en zwaailichten aan toen hij doorreed terwijl er voetgangers overstaken.
dit gebeurde vanavond op tv (wegmisbruikers)
Klinkt idd wel aannemelijkIs toch overduidelijk wat hier gebeurd is:
de goede man reed netjes 115 km/h waar 120 km/h is toegestaan. Dit vonden de bonnenuitschrijvers natuurlijk niet genoeg waarna ze hem , door dicht op hem te gaan rijden, gingen opjagen zodat ze uiteindelijk hem toch als crimineel konden bestempelen. Door de luchtdruk die voor de pliesieauto hing werd de goede man zodanig versneld dat de snelheid uiteindelijk zo ver was opgelopen dat het teveel werd voor z'n snelheidsmeter. De naald kwam buiten de schaalverdeling waardoor er een kracht naar links onstond op het balhoofd van zijn motor. Ondanks zijn ruime ervaring was hij niet voorbereid op deze pliesie-actie waardoor hij in de berm terecht kwam. De rest is duidelijk.
Goh, die stoute pliesiemannen toch.........
Is toch overduidelijk wat hier gebeurd is:
de goede man reed netjes 115 km/h waar 120 km/h is toegestaan. Dit vonden de bonnenuitschrijvers natuurlijk niet genoeg waarna ze hem , door dicht op hem te gaan rijden, gingen opjagen zodat ze uiteindelijk hem toch als crimineel konden bestempelen. Door de luchtdruk die voor de pliesieauto hing werd de goede man zodanig versneld dat de snelheid uiteindelijk zo ver was opgelopen dat het teveel werd voor z'n snelheidsmeter. De naald kwam buiten de schaalverdeling waardoor er een kracht naar links onstond op het balhoofd van zijn motor. Ondanks zijn ruime ervaring was hij niet voorbereid op deze pliesie-actie waardoor hij in de berm terecht kwam. De rest is duidelijk.
Goh, die stoute pliesiemannen toch.........
Ik stel voor dat we elk filmpje op een gouden weegschaal leggen en tot in den treuren bepalen wie wat heeft fout gedaan.
Ik denk dat Jan het prima heeft verwoord en wat Jan zelf ook al aan gaf. De manier waarop het bekeken wordt is (OVER HET ALGEMEEN) eerder positief dan negatief voor de bestuurder.
Ik heb al meerdere keren gezien dat iemand boven de 50kmpu grens zit en geluk heeft gehad met het gemiddelde wat daar net onder bleef steken (typisch ook dat daar niemand over klaagd).
Het gaat mij in iedergeval totaal niet om hoe het voor de bestuurder afloopt, waar het mij omgaat is dat de dienstdoende agenten bewust de verkeersveiligheid op het spel zetten door een dergelijke bestuurder gewoon zijn gang te laten gaan, ook al is het maar voor eventjes.
Het is wachten op een mega klapper die zich voor gaat doen, waarbij er flinke gewonden of wellicht doden vallen, ik hoop dat dan deze manier van opsporing eindelijk eens aan de kaak gesteld wordt.
Laatst was er ook een filmpje waarbij er een achtervolging was op een drugsrunner. Het was gewoon belachelijk over welke capriolen er uitgehaald werden door zowel de gevolgde auto, de VROS wagen en opvallende politieauto's
Alles werd op het spel gezet om ze aan te houden, met levensgevaarlijke acties waar het overige verkeer ter nauwernood aan wist te ontsnappen. Heel toevallig weet ik, dat in overleg met het betrokken korps en wegmisbruikers, de ergste scenes niet eens zijn uitgezonden. En je kan wel raden waarom.
De afweging tussen willens en wetens aanhouden, of de verkeersveiligheid op zo een moment is moeilijk voor betrokken agenten, dat begrijp ik ook wel. Maar vanuit mijn optiek wordt er te vaak de verkeerde keuze gemaakt.