Race Academy

DaRealPassie

MF'er
16 mrt 2003
211
0
Westland
Vandaag naar de voorlichting geweest van de Race Academy (meerderen van motor forum met mij)
Ik ben benieuwd naar je reactie op de voorlichting en de verwachtingen die hieruit voortvloeien.
Ennuh hoe bereidt je je voor op Ales?

..... en ik wil uiteraard helemaal graag de reacties en ervaringen van de cursus zelf hier lezen.
Kortom: DE TOPIC VOOR DE RACE ACADEMY!!! 8-)

....euh :? laat je gaan zou ik zeggen...
 
Vandaag naar de voorlichting geweest van de Race Academy (meerderen van motor forum met mij)
Ik ben benieuwd naar je reactie op de voorlichting en de verwachtingen die hieruit voortvloeien.
Ennuh hoe bereidt je je voor op Ales?

..... en ik wil uiteraard helemaal graag de reacties en ervaringen van de cursus zelf hier lezen.
Kortom: DE TOPIC VOOR DE RACE ACADEMY!!! 8-)

....euh :? laat je gaan zou ik zeggen...

Ik kon er door omstandigheden niet naar toe, maar wat is jouw verwachting en wat vond je van de voorlichting ?
 
ik heb ff met bertus folkertsma (zeg ik dat goed) ff staan praten...aardige gozer...ff gezellig gebabbeld, en we gaan er gewoon een paar mooie dagen van maken... :)
 
ik heb ff met bertus folkertsma (zeg ik dat goed) ff staan praten...aardige gozer...ff gezellig gebabbeld, en we gaan er gewoon een paar mooie dagen van maken... :)

Da's mooi, maar is er ook iets gezegd over de wijze waarop e.e.a. begeleid wordt ? Mooie dagen zijn leuk, maar er zal toch wel een plan zijn o.i.d. Althans daar ga ik wel vanuit, want voor € 600 kun je heel veel dagen vrij rijden boeken op een willekeurig frans circuitje.....
 
Ik kon er door omstandigheden niet naar toe, maar wat is jouw verwachting en wat vond je van de voorlichting ?


Het viel me op dat de voorlichting redelijk oppervlakkig was. Ik kan me voorstellen dat je veel meer wilt weten voor iets waar je zoveel geld voor neer moet leggen...
Ik ben vorig jaar geweest, dus ik weet een beetje wat ik kan verwachten.
Voor zover ik het heb gehoord zijn er weinig zaken veranderd in vergelijking tot vorig jaar.
Wel nog minder mensen in een groep, nog meer persoonlijke aandacht dus...En nog een cameraman die je van alle kanten kan laten zien wat je goed of fout doet.

Ik was al heel tevreden over de organisatie, anders was ik niet nog een jaar meegegaan.
Ben wel benieuwd of ik inmiddels wat vooruitgang heb geboekt...
 
Da's mooi, maar is er ook iets gezegd over de wijze waarop e.e.a. begeleid wordt ? Mooie dagen zijn leuk, maar er zal toch wel een plan zijn o.i.d. Althans daar ga ik wel vanuit, want voor € 600 kun je heel veel dagen vrij rijden boeken op een willekeurig frans circuitje.....

Aan het begin is het een beetje natte vingerwerk: Jij gaat in die groep en jij in die....(Op basis van jouw circuitervaring)
Dan wordt door de marshal, samen met jou bekeken of je in de juiste groep zit. (Hierbij wordt uiteraard ook gebruik gemaakt van de gemaakte filmpjes). Onder de marshalls zit uiteraard ook veel verschil qua ervaring.
Jezus, het lijkt wel of ik de boel moet promoten *D
 
Aan het begin is het een beetje natte vingerwerk: Jij gaat in die groep en jij in die....(Op basis van jouw circuitervaring)
Dan wordt door de marshal, samen met jou bekeken of je in de juiste groep zit. (Hierbij wordt uiteraard ook gebruik gemaakt van de gemaakte filmpjes). Onder de marshalls zit uiteraard ook veel verschil qua ervaring.
Jezus, het lijkt wel of ik de boel moet promoten *D
Oke, thanks. Ik wilde eigenlijk alleen weten of de praktijk een beetje aansloot bij de beloftes. En volgens jouw verhaal is dat idd zo.

En voor dat promoten krijg je toch korting :? ;)
 
hans, tis 1 instructeur op 3.
je heb een eigen logboek daar schrijf je per keer op wat goed gaat en wat niet...en waar je aandacht aan moet besteden...

tis rijden/theorie,rijden,theorie...3dgn lang...veel veel en nog 3x zoveel rijden...maarum, hans als ik jou was zou ik de gevorderden groep gaan..samen met pietje41... :)

overigens die bertus die rijdt zelf in het ONK staat op dit moment 9de in het klassement, heeft zijn eigen team, sponsors, heeft kwalificaties voor het wksuperbike gedaan met een gsxr 1000 met 174pk op het a.w.

was wel een leuk verhaal, hij ging in rijden op dat ding, hij had met dat blok nog niet gereden...de acceleratie was elke keer zo heftig, icm met het remmen dat ie tijdens het rijden...moest kotsen..hehehe.. :) (zijn ze eigen woorden)

maarum, hij rijdt in de superstock op assen zo 1.25 a 1.26
vorig jaar reed ie ook in ales,... :) (op de grote baan assen rijdt ie 2.11 met zijn gixxer...of was het nou 2.13...)
 
Laatst bewerkt:
tis rijden/theorie,rijden,theorie...3dgn lang...veel veel en nog 3x zoveel rijden...maarum, hans als ik jou was zou ik de gevorderden groep gaan..samen met pietje41... :)

Was ik inderdaad al van plan, heb ook al het e.e.a. heen en weer gemaild met Jan. Klinkt iig goed.
 
Vorig jaar goed bevallen. Ben benieuwd hoe het niveau dit jaar is. En echt opgeven voor een groep kan niet echt. Wordt gekeken nar je snelheid en daar word je op ingedeeld. Bevalt goed omdat je dan niet te langzaam of te snel voor je eigen kunnen rijdt. Een instructeur op drie rijders is op zich een goede zet. Meer aandacht vooor de individuele rijder. Ik hoop dat ik alleen meeer progressie boek dan vorrig jaar, maar misschien kwam dat ook wel omdat ik op dag 1 een schuivertje maakte.

Mooie is dat er niet zo ver (max. 10 km) een hele grote motorsloperij zit die veel verkoopt. (Iets met Uncle Tom of zo.)Ik kon dus de volgende dag gewoon weer lekker rijden.

De omgeving ook okay en niet overdreven duur. Vorig jaar hadden we waanzinnig weer.

Ik heb er zin in.
 
Vorig jaar goed bevallen. Ben benieuwd hoe het niveau dit jaar is. En echt opgeven voor een groep kan niet echt. Wordt gekeken nar je snelheid en daar word je op ingedeeld. Bevalt goed omdat je dan niet te langzaam of te snel voor je eigen kunnen rijdt. Een instructeur op drie rijders is op zich een goede zet. Meer aandacht vooor de individuele rijder. Ik hoop dat ik alleen meeer progressie boek dan vorrig jaar, maar misschien kwam dat ook wel omdat ik op dag 1 een schuivertje maakte.

Mooie is dat er niet zo ver (max. 10 km) een hele grote motorsloperij zit die veel verkoopt. (Iets met Uncle Tom of zo.)Ik kon dus de volgende dag gewoon weer lekker rijden.

De omgeving ook okay en niet overdreven duur. Vorig jaar hadden we waanzinnig weer.

Ik heb er zin in.

Naar die motorsloop kunnen we altijd ff langs gaan kijken.....
 
K baal onwijs dat k niet kan. Volgend jaar april of zo ga ik zeker :} . Het contact met Jan van Gorp is al die tijd, via de mail gelopen en k heb er een hele goede indruk van, dus k wens jullie heel veel plezier. ;)
 
Alstublieft.....

Casse de l'Oncle Tom (La)
44 chem Carriol 30380 Saint Christol lès Alès .04 66 60 87 05
fax : .04 66 60 97 66
Mail : cassetom@aol.com
Activité : • agents, concessionnaires de motos, scooters
achats ventes motos accidentées pièces détachées d'occasion
 
Alstublieft.....

Casse de l'Oncle Tom (La)
44 chem Carriol 30380 Saint Christol lès Alès .04 66 60 87 05
fax : .04 66 60 97 66
Mail : cassetom@aol.com
Activité : • agents, concessionnaires de motos, scooters
achats ventes motos accidentées pièces détachées d'occasion

Jij bent echt goed!!! :}
 
danku..... is er in ieder geval iets waar ik goed in ben, nu nog leren rijden in Ales over 1 1/2 week........... net m'n motor wat negekeken, carbs gelijk gezet, morgen hyperpro achter en voor, nog ff nieuwe bougies erin, verse versnellingsbak olie, powervalves schoonmaken en dan kan het daar niet meer aan liggen....

www.pagesjaunes.fr

Wie gaat er trouwens ook over 1 1/2 week al heen ? Wij gaan volgend weekend zondag de 25e al rijden en wilden eigenlijk dan ook al op het circuit slapen maar dat schijnt wat lastig te worden....jammer. Ik denk dat we dan maar een camping op moeten zoeken.
 
danku..... is er in ieder geval iets waar ik goed in ben, nu nog leren rijden in Ales over 1 1/2 week........... net m'n motor wat negekeken, carbs gelijk gezet, morgen hyperpro achter en voor, nog ff nieuwe bougies erin, verse versnellingsbak olie, powervalves schoonmaken en dan kan het daar niet meer aan liggen....

www.pagesjaunes.fr

Wie gaat er trouwens ook over 1 1/2 week al heen ? Wij gaan volgend weekend zondag de 25e al rijden en wilden eigenlijk dan ook al op het circuit slapen maar dat schijnt wat lastig te worden....jammer. Ik denk dat we dan maar een camping op moeten zoeken.

Wat ik je al vertelde, kost volgens mij 10euro. Kortom ze kunnen nog meer geld aan je verdienen dan ze al doen :(

p.s. Uncle Tom ga ik in Aug. zeker ff buurten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan