race bike voor 2006

B1

Rookie
22 sep 2005
5
0
Utrecht
Ja, het gaat er van komen.
Naar 22 jaar lekker sportief motor rijden ga ik toch de baan op.
In het verkeer is het niet leuk meer om lekker te rijden.
Een T.O.M.S opleiding is in het verschiet maar,
Wat moet ik gaan rijden, ben zelf 105 kilo ,ja,ja dat is genoeg.
De winter komt er aan dus we gaan minderen,echt.

Heb zelf een R1100GS maar die gaat niet de baan op.
Let wel, mijn cilindertjes gaan bijna over straat.
ik kan gelukkig best een stukkkie rijden maar, ben er van overtuigd dat het op de baan weer van 0 af moet beginnen.

Wat zijn gewoon lekkere fietsen die rond gaan op de baan,
Wie heeft ervaring met een merk.
Zonder op je plaat te gaan, welk merk is goedkoop, alles is duur dus ook racen.

Ik wil deze winter een bike kopen, dus ik heb de tijd om eens goed om me heen te kijken.

Moet ik een 600 cc of meer nemen.
Jullie allemaal hebben ervaring, wat zijn de goude tips!!!!!!!!

Niet zegge, niet doen.

Ik doe het toch,
En mijn vrouwtje wilde ook de baan op dus!

B1
 
hahahahah *D
Nee, ik ga eers gewoon effe rond kijken.
Maar dank je voor je aanbod.
Wat moest toe kosten

B1
 
Ik zou eens hier kijken voor het aanbod, onder racing:

http://www.motornet.nl/

In principe komt van alles in aanmerking, een vrij nieuwe 1000 gaat het snelst rond, maar je bent met een 750 of een 600 echt maar een paar seconden langzamer.
Gewoon doen wat goed voelt (en waar je goed op past, een R6 zal je waarschijnlijk wat te klein zijn ;) )
 
Ja, het gaat er van komen.
Naar 22 jaar lekker sportief motor rijden ga ik toch de baan op.
In het verkeer is het niet leuk meer om lekker te rijden.
Een T.O.M.S opleiding is in het verschiet maar,
Wat moet ik gaan rijden, ben zelf 105 kilo ,ja,ja dat is genoeg.
De winter komt er aan dus we gaan minderen,echt.

Heb zelf een R1100GS maar die gaat niet de baan op.
Let wel, mijn cilindertjes gaan bijna over straat.
ik kan gelukkig best een stukkkie rijden maar, ben er van overtuigd dat het op de baan weer van 0 af moet beginnen.

Wat zijn gewoon lekkere fietsen die rond gaan op de baan,
Wie heeft ervaring met een merk.
Zonder op je plaat te gaan, welk merk is goedkoop, alles is duur dus ook racen.

Ik wil deze winter een bike kopen, dus ik heb de tijd om eens goed om me heen te kijken.

Moet ik een 600 cc of meer nemen.
Jullie allemaal hebben ervaring, wat zijn de goude tips!!!!!!!!

Niet zegge, niet doen.

Ik doe het toch,
En mijn vrouwtje wilde ook de baan op dus!

B1

een kilo of 20 er af in de winter en je weet zeker dat je volgend jaar al sneller bent dan je ooit geweest bent.
ik zou in jouw geval altijd voor een 1000 gaan en dan zijn de R1 en de soefsoekie 1000 toch het meest geliefd als circuitfiets.
succes en gaaf zo'n stap na zoveel wegervaring :}
 
jeee, 20 kilo er af, de wonderen zijn de wereld dan nog niet uit.
Dat is al een race op zich, maar we gaan er voor.
Maar wat zijn de meeste fietsen die op de baan zijn.
600 cc off meer.
Mijn stijl op de weg, maar dat is dus anders dan op de baan.
Dat zijn vloeiende lijnen, mijn R1100GS is daar prima voor.
Maar hoe gaat dat op de baan, wat waren jullie eerste ervaring hier in.

Als de dag van gisteren zal ik maar zegge, :]
 
Ik zou niet te hoog (bedrag)in zetten, eerst kijke of het wel wat voor je is.
Wel op een circuit fiets. Er zijn genoeg goede CBR/GSX's te koop
Zelf jaren lang low-budget ZXR400 geracet, super betrouwbaar en als de brandweer rondgaan. Veel geleerd zonder veel kosten.
Je hebt gelijk dat je zegt dat je weer bij 0 gaat beginnen. Ik ben geen held op de openbare weg, maar zodra het een circuit is, gaat het hard.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik weeg nu ongeveeeeeer 110 kilo, 186 lang.
dat is niet niks.
Dus aan dat gewicht moet ik wat doen, mijn lengte ja!

Ik heb nog nooit op een CBR600 gezeten, laat staan rijden.
Het lijkt mij klein motor voor mijn lengte, en dat vermogen.
100 kilo krijg ik wel voor elkaar voor 2006, dus toch maar een 600 cc
:Y
Ik denk dat ik eens wat vaker gaat proef rijden bij dealers.
Wat vinden jullie :]
 
Een Soes 750 96-99 of een YZF 750 93-98 zijn redelijk grote motoren en tevens redelijk betaalbaar, maar tegelijkertijd wat minder courant. Sowieso niet te veel neerleggen voor de eerste motor, omdat je nog moet beginnen met het circuitrijden. Ook nog een keuze maken of je er een wilt met of zonder kenteken, afhankelijk van je doelstellingen.

Maar met een 600 kan je absoluut net zo veel plezier hebben!

Succes met de keuze.
 
Ik zou zowiezo voor een yamaha of een suzuki gaan ... honda's zijn geen racers :+

en een R6 is te klein voor jou postuur waarschijnlijk, dus dan zou het de R1 moeten worden van yamaha

Bij suzuki heb je al ruim meer keus , gsxr600/750 srad zijn best flinke motoren met genoeg vermogen om leuk rond te gaan en ze zijn goedkoop .... de k1/2 modellen van de gsxr600/750/1000 zijn allemaal even groot en groot zat voor jou postuur denk ik, gaan ook allemaal hard ...

dus een beetje afhankelijk van wat je van plan bent en wat je uit wil geven .. als je gewoon low-budget wil beginnen en kijken of het wat is voor je zou ik voor een srad600/750 gaan , die zijn goed te betalen en kan je een hele hoop plezier mee beleven .... wil je gelijk serieus inzetten zou ik gaan voor een gsxr1000/R1
 
Ik heb dit seizoen voor het eerst geraced in ZAC en circuitdagen gedaan. Weeg 95 kilootjes en heb een GSXR600... Ging toch (al zeg ik het zelf ;) ;) ;) ) best redelijk in 't rond zo af en toe...

Kan best hoor een 600, moet gewoon in de bochten goed maken wat je op het rechte eind (al zijn die meestal niet eens zo lang..) verliest!! Vandaar dat ik dus een 1000 wil nu!!! *O* *O* *O*

Mijn 600 suusje staat dus ook te koop maar er staan er aardig wat zo op internet jammer genoeg '( '(

Succes, het is super!!!
 
Met 1.86 kom je niet helemaal uit met een 600'tje denk ik. Net een maatje te klein schat ik zo.

Persoonlijk zou ik een 750 of 1000 kopen, zijn ook wat couranter met (eventueel) verkopen.
 
Of wat denken jullie van

Een R1100GS met een R1100 S bak er achter, 17 inch voorwiel,
laser pijp met E-prom.
K en N filter, briks.
Kleinere en lichtere tank.
Alles wat zwaar is eraf, en gaan met die bak.
Mischien nog een aanpassing van cardan naar ketting.
Iets meer op de kop met een korter trek stang van achtere.

Koma koma koma,
Het snot voor jullie ogen.

hahahahahahaha
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
ik ben zelf ook net ingestapt....

de t.o.m.s met mijn straatfiets gedaan.... nog een keertje met de straatfiets de "testdag" op zolder meegereden (is toch te link...)

en nu dan eindelijk een heuse racer gekocht (yamaha THUNDcat) _O-
je ziet ze niet vaak op het circuit...maar was toch de voorloper van de r6 zulln we maar zeggen..... niet de snelste fiets maar prijs-kwaliteit (en de achterliggende gedachte dat dit het eerste seizoen wordt) een goed fiets (moet nog blijken!) :]

*O* succes *O*
 
ik heb nog een fijne R6 uit 2000 te koop!!!
leuke fiets om te beginnen en redelijk betaalbaar al zeg ik het zelf
Gr.Les
 
Ik ben rond de 90 kg en ong. 1.90m, ik heb vorig jaar een R6-racer gekocht,
en ik vind dat ik er prima op pas.

Ik heb voor een R6 gekozen omdat ik een motor wilde:
A : zonder gek veel onderhoud (vallen alle 2-takten en ducatis af).
B : Ik geen (te) zware wilde om te beginnen (dus voor mij geen 1000).

Toen had ik met mijn budget nog keuze tussen een :
GSXR 600-750, Thundercat/ R6 of CBR
(een beetje gangbaar modelletje is wel handig)

Met een GSX-R had ik al eens een bijna dood ervaring gehad (tankslapper) dus daar voelde ik niet veel voor, een CBR (de RR :9~ viel buiten mijn budget) trok mij niet echt aan, en een R6 vond ik wel mooi, dus die is het geworden. 8-)

Bij mij ging het allemaal om geld (zoals bij de meesten volgens mij).
Stel daarom een budget op voor het hele seizoen, kijk wat je te besteden hebt,
en kijk dan wat het verschil daartussen is, daarvan kunt je een motor kopen.
(Als dat verschil negatief is heb je geen geld :9 )

Ik zou niet je straatmotor ombouwen, omdat de meeste racers goedkoper zijn in verhouding met een straatmotor (geen BPM).

Tot ziens volgend jaar in de ZAC :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan